Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota a Suzuki upřesňují detaily spolupráce, vzduchem létají miliardy

Ondřej Mára
Diskuze (12)

Automobilky Toyota a Suzuki zveřejnily první informace o své spolupráci již koncem letošního března, nyní však svou spolupráci potvrdily i vzájemným odkoupením podílů.

Z nově zveřejněných informací o spolupráci Toyoty a Suzuki lze například vyčíst, že Toyota utratila 910 milionů dolarů (cca 21,1 miliard korun) za 4,94 procentní podíl v Suzuki. Suzuki pak utratila 452 milionů dolarů (cca 10 miliard korun) za akcie Toyoty, což je ale zhruba 0,2 procentní podíl. Při rozdílu velikostí obou automobilek se však není čemu divit. Zatímco Toyota minulý rok jako první japonská společnost dosáhla obratu přes 30 trilionů jenů, Suzuki dosahovala sotva desetiny.

Ve společném prohlášení pak obě automobilky uvedly, že díky společné výrobě aut a prohlubování vztahů i spolupráce chtějí dosáhnout udržitelného růstu i v náročném prostředí automobilového sektoru, kde je potřeba překonávat nové výzvy. Současně však chtějí obě značky zůstat samostatné a na některých trzích si tak i nadále budou konkurovat.

První informace o připravované spolupráci automobilek Toyota a Suzuki se objevily již v roce 2017, kdy zástupci obou značek podepsali memorandum o porozumění. Koncem letošního března se pak objevily první detaily o spolupráci, do které obě automobilky přinesou to nejlepší ze svého portfolia.

Zatímco Toyota zpřístupní Suzuki své platformy s hybridními pohonnými jednotkami, Suzuki nabídne Toyotě své nejnovější motory pro pohon malých a kompaktních modelů. Prvními plody spolupráce by se tak měly stát nové hybridní modely Suzuki, určené především pro evropský trh, které budou postaveny na hybridních základech Toyoty RAV4 a Corolly kombi. Toyota navíc zahájí výrobu motorů navržených v Suzuki ve svém polském závodě ve Valbřichu.

Další spolupráce by měla zahrnovat společný vývoj nových hybridních modelů pro indický trh, na kterém má Suzuki silné postavení. Suzuki pak pro Toyotu postaví dvojici modelů určených na indický trh, které budou vycházet z lokálních modelů Ciaz a Ertiga, a další čtveřici modelů určených pro africký trh.

Suzuki tak konečně získala hodnotného partnera, kterého dříve hledala ve Volkswagenu. Toyota si pak může přidat téměř pětiprocentní podíl v Suzuki vedle pětiprocentního podílu v Mazdě a 16 procentního podílu v Subaru. Ve svém plném vlastnictví pak drží značky Daihatsu a Hino Motors.

Ondřej Mára
Diskuze (12)

Doporučujeme

14. 5. 2021 08:30
Re: fatal mistake
Úplně vidím, jak v té Indii funguje běžně TDI. :-) Benzínek, které mají použitelné palivo, které tyto moderní motory vyžadují, je pramálo. Většinu dieslů totiž tvoří nekonečné množství rikší. Do Indie docela jezdím a moderních aut je tam málo a to i v rozvinutých částech země á la Maharashtra nebo Karnataka.

A když je řeč o Suzuki, tak směska modelů od Suzuki jezdí asi vždy na benzín. Typicky malá mezinárodní šestistovka, pak se přidávaly 0,8 a později litrová benzín a nejvýkonnější jsou motory kolem 1,3 l.
Údajně Zen byl na trhu chvíli s nějakým dieslem. Swift se nově nabízí taky s dieslem, ale od koronaviru jsem v Indii nebyl a dohledat se jejich prodej moc nedá, takže je to asi jen okrajová záležitost. Pokud ano, tak bude určitě notně upravený, aby zvládl to rikšové šmejdopalivo.
14. 5. 2021 08:07
Re: well done
Nápodobně s firemními O3 1,5 TSI. Škubání je cítit dost i po opravě, jestli se tomu tak dá vůbec říct. Taky dost divné chování motoru při odpojení válců se nezměnilo. A rozhodně to motoru musí škodit, protože to je slyšet a jsou cítit vibrace.
Avatar - Beefcake
1. 9. 2019 09:46
Re: fatal mistake
Troll z piatej cenovej. Dakujem, neprosim.
Avatar - WinDiesel
31. 8. 2019 11:03
Re: fatal mistake
Nu faktem je že se Suzuki dostává z područí jednoho giganta do područí druhého. Moc si nepolepšili, v Suzuki.
A nakonec Áda není tak daleko od pravdy.
Toyota se jen snaží získat odbytiště pro své hybridní systémy, jako se VW snažil získat odbytiště pro TDI. Pokud jde o osazení větších modelů Suzuki hybridním systémem od Toyoty, diesel by byl opravdu vhodnější.
Jako v případě VW, úplně stejně, Toyota získá víc než získá Suzuki.
31. 8. 2019 09:27
Re: fatal mistake
To je najlepší troll aký tu chodí 😀