Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Liana stále žije. V Číně.

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Suzuki Liana nezemřelo, jen se před šesti lety stáhlo z Evropy. V Číně se vyrábí pořád a aktuálně má za sebou výraznou modernizaci. Respektive vlastně rovnou dvě.

Joint-venture Changhe-Suzuki se soustřeďuje na cenově dostupné modely, které nabídnou zákazníkům v Říši středu za slušné peníze co největší auto. Je pravdou, že Liana už dnes svými rozměry spadá mezi malé vozy (rozvor činí 2480 mm). V Číně se vyrábí od roku 2008 a letos je to pro ni dokonce druhá modernizace. Nejprve byl zkraje roku aktualizován vnější vzhled, nyní došlo i na interiér.

Changhe-Suzuki Liana A6, jak se nový model nazývá, je k dispozici coby sedan i hatchback. Jak je vidět z fotografií, obě karosářské varianty si zachovávají proporce originálu z počátku století, ale došlo k mnoha změnám. Jiné je prakticky všechno: příď, záď a dokonce i boky. Blatníky mají navíc široké lemy. Uvnitř najdeme novou přístrojovou desku, ve výbavě je dokonce klimatizace a sedmipalcový dotykový displej. Původní futuristická „palubka“ s digitálními ukazateli je již minulostí, v případě čínské novinky vypadá daleko konvenčněji.

Pod kapotami najdeme dva motory. Obě karosářské varianty pohání benzinový čtyřválec 1,5 l s výkonem 82 kW spojený s pětistupňovou manuální převodovkou. Sedan lze však objednat i se čtyřstupňovým automatem. Slabší čtrnáctistovka, která dává 74 kW, se montuje výhradně do pětidveřového hatchbacku, k němu si ale samočinné ústrojí Číňané nekoupí. Tamní Liana má pouze přední pohon, čtyřkolka se nekoná.

Suzuki Liana známe dobře i z Evropy. Debutovalo coby hatchback v Ženevě 2011 a sedan se k němu připojil o rok později. Fanoušci britského Top Gearu si jej určitě pamatují coby první „auto za rozumnou cenu“, ve kterém se po testovacím okruhu na letišti Dunsfold proháněli hosté pořadu. Na starém kontinentu skončila Liana v roce 2007, jejím nepřímým nástupcem se stal oblíbený crossover SX4, který se nabízel i coby sedan. V České republice se mezi lety 2002-2006 prodalo pouhých 55 kusů, starší statistiky registrací jednotlivých modelů bohužel nejsou k dispozici. SDA (Svaz dovozců automobilů) jej řadil do nižší střední třídy.

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
24. 12. 2013 02:09
Re: Děs a hrůza
Ale no...skús trochu pohnúť obsahom svojej dutiny lebečnej... Ak tam máš niečo, čím je možné aspoň trochu uvažovať, tak prídeš na to, že Liana nebola pôvodne určená pre európsky trh - a teda by bolo divné, keby mu bez radikálneho zásahu sadla...
To už dnes vedia aj Kórejci, že vyrábať rovnaké autá pre domác trh, Ameriku a Európu je blbosť...
Liana bola rýchlym a lacným riešením ako zaplniť dieru na trhu. Že to nebolo ideálne riešenie, je jasné.
Ale Suzuki v tom nie je sama, Nissanu sa s Tiidou podaril podobný prešľap..

Avatar - 3_diamanty
23. 12. 2013 22:45
Re: Děs a hrůza
s tou pristrojovkou pred faceliftom suhlas - mna by len zaujimalo koho toto mohlo napadnut zaviest do seriovej vyroby [odkaz] , skutocne zvlastna pristrojovka , dokonala ukazka ako to nema vyzerat ak chceme spravit uspesne auto
23. 12. 2013 21:34
Děs a hrůza
Před mnoha lety jsem se s Lianou svezl - byla to ještě ta původní generace. Bylo to auto nejen hrozně ošklivé (zvenčí i zvenku), ale také s mizernými jízdními vlastnostmi (například posilovač při rychlejších pohybech volantu naprosto nestíhal, takže řízení tuhlo, auto se v zatáčkách šíleně náklánělo a trakce předních poháněných kol taky nestála za nic). Naprosto neuvěřitelný byl původní design přístrojové desky s digitální "štěrbinou", tu ale poměrně rychle předělali na klasické analogové ukazatale a pak už vypadala mnohem lépe. Když to ale shrnu, tak se vůbec nedivím, že se Liany v Česku prodalo tak málo, byl to dost zoufalý stroj s podivnými proporcemi. Následující SX4 je o 100% lepší :-) :yes: