Suzuki má 80 milionů prodaných aut. Nejúspěšnější se prodávalo i v Česku
Největší procento prodaných vozů skončilo v Japonsku, na druhém místě je Indie. Nejúspěšnějším modelem je s velkým náskokem Suzuki Alto.
Dnešní společnost Suzuki Motor Corporation byla založena v září roku 1909 v japonském Hamamatsu, původně se ale zaměřovala na výrobu tkalcovských stavů. V roce 1937 se společnost začala zabývat vývojem malých automobilů a vzniklo i několik prototypů, projekt však zastavila válka. Po válce se společnost opět vrátila k vývoji dopravních prostředků, začala ovšem s motocykly.
V roce 1952 byl představen motorizovaný bicykl „Power Free“, v roce 1953 následoval motorizovaný bicykl „Diamond Free“ a v roce 1955 představila společnost kromě nových motocyklů Colleda i svůj první automobil Suzulight, tedy malý automobil segmentu Kei Car osazený dvoutaktním motorem.
Šlo o první masově vyráběný mini-automobil v Japonsku, který nastartoval dodnes populární trend. V roce 1965 byl představen dvoudveřový sedan Forte 800, kterým značka vstoupila do kompaktního segmentu, a v roce 1970 značka představila první generaci Suzuki Jimny. V šedesátých a sedmdesátých letech navíc značka rozšiřovala svou působnost na zahraničních trzích.
S exportem automobilů začala již v roce 1959, velký milník v zahraničních prodejích ale představovalo spuštění výroby automobilů roku 1975 v Pákistánu. Klíčovým bodem pro expanzi a další vývoj značky však bylo otevření závodu v Indii (1983), která dodnes patří k nejsilnějším trhům. V roce 1992 pak značka otevřela výrobní závod v Maďarsku.
Prvních 10 milionů automobilů společnost oslavila v roce 1989, současných 80 milionů prodaných automobilů se značce podařilo dosáhnout ke konci srpna tohoto roku, přičemž nejsilnějším trhem zůstává Japonsko, kde skončilo 36 % vyrobených vozidel. Na druhém místě je Indie (32,6 %), následovaná Asií (13,5 %), Evropou (10 %) a zbylých 7,8 % připadá na ostatní části světa.
Dlouhodobě nejpopulárnějším segmentem pro Suzuki jsou tzv. mini-vozidla, přičemž nejúspěšnějším modelem je Suzuki Alto. První generace byla představena již v roce 1979 a dnes tato řada tvoří 20 % z 80 milionů prodaných vozů. Model Swift se s 11,2 % umístil na třetím místě, Vitara na šestém (6,9 %) a Jimny na sedmém místě (4,2 %). Kromě toho ale Suzuki stále vyrábí i motocykly nebo závěsné lodní motory.
"Jsme vděční za přízeň tolika zákazníků. Alto je naším nejprodávanějším modelem, který sehrál velmi významnou roli v historii minivozů Suzuki i v historii samotné společnosti,“ komentoval milník prezident společnosti Suzuki Osamu Suzuki.
„Budeme se i nadále snažit poskytovat hodnoty, které vyjadřují naše výrobní krédo "Sho, Sho, Kei, Tan, Bi (Menší, Méně, Lehčí, Kratší, Krásnější)" tím, že budeme opět vycházet z původu "hodnoty zaměřené na zákazníka", což je myšlenka, která byla předávána od našeho zakladatele," dodal Osamu Suzuki.