Suzuki S-Cross facelift: První snímky jsou venku, pod kapotou pracuje 1.4 BoosterJet
V březnu tohoto roku tomu byly tři roky od představení Suzuki S-Cross, které zákazníkům nabídlo to, co je opravdu důležité – velký vnitřní prostor, výborné jízdní vlastnosti a bezproblémové motory. Dokonce ani výbava na našem trhu nebyla marná, byť se od ní odvíjela o něco vyšší základní cena. Vůz jako takový měl jen jednu malinkatou chybu: svým vzhledem nebyl nijak výrazný, přestože jej bylo možné objednat ve velmi atraktivních barevných provedeních.
Tři roky utekly jako voda a nastal čas na malou změnu. První fotografie připravovaného faceliftu unikly na internet už v únoru tohoto roku, a přestože o něm automobilka zatím oficiálně mlčí, respektive jej ještě neodtajnila, první fotky auta jsou už venku. Pořízeny byly před jedním z maďarských dealerství Suzuki, v nejbližších dnech lze tedy očekávat, že jej s plnou parádou vypustí do světa také oficiální zastoupení značky.
První uniklé fotografie nelhaly – Suzuki S-Cross skutečně dostalo mohutnou masku chladiče s deseti svislými lamelami, která se nápadně podobá Jeepu Cherokee nebo crossoverům oživeného Borgwardu. Nový je přední nárazník s integrovaným radarem systému automatického brzdění RBS, zadní svítilny mají jednodušší grafiku. Snímek interiéru je zatím pouze jeden, přístrojová deska se ale dle všeho výraznějších změn nedočkala.
O mnoho zajímavější je fotografie motorového prostoru. Tam se totiž nachází čtrnáctistovka BoosterJet z Vitary S, která by měla nahradit, nebo doplnit stávající atmosférickou šestnáctistovku párovanou standardně s pětistupňovým manuálem (za příplatek je CVT). Vozy sdílejí technický základu, není tedy třeba pochybovat ani o výkonu 103 kW, manuálním šestikvaltu jako standard a šestistupňovém automatu za příplatek. Stávající vznětová šestnáctistovka by měla zůstat v nabídce, přece jenom jde o jediný motor spalující naftu pod kapotou c-srossu a vitary (má 88 kW a 320 N.m), spekuluje se však také o zástavbě motorů z hatchbacku Baleno.