Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Swift v produkční verzi odhaleno, od konceptu se neliší

Marek Bednář
Diskuze (18)

Nová generace Suzuki Swift bude v Japonsku mít zážehový tříválec a bezestupňovou převodovku. V plánu je export i do zahraničí; zda technika zůstane beze změn, zatím není jasné.

Když automobilka ukáže koncept nějakého vozu, většinou si musíme počkat pár let, než se jeho produkční verze dostane na silnice. Když ale Suzuki představilo koncept nového swiftu na Japonské show mobility před několika dny, jediné, co říkalo, že jde o koncept, byl nápis v místě registrační značky.

Zbytek byl, domníval se celý svět, produkčním autem. A bylo tomu skutečně tak – automobilka to nyní potvrdila premiérou hotového vozu pro japonský trh. Od konceptu se liší pouze tím, že plaketa v místě registrační značky obsahuje pouze nápis „Swift“, nikoliv už „Concept“.

Video se připravuje ...

Zvenčí tedy novinky veškeré žádné, vůz jsme si mohli dobře prohlédnout už jako „koncept“. Má nový, avšak evoluční design, zakulacenou příď s relativně úzkou maskou chladiče a začerněné sloupky, které vytvářejí dojem plovoucí střechy. Světlomety jsou na obou koncích auta LEDkové.

Dozvídáme se, že vůz je 3.860 mm dlouhý, 1.695 mm široký a 1.500 mm vysoký; rozvor náprav činí 2.450 mm. A také, že pod kapotou bude nově vyvinutý tříválec o objemu 1,2 litru, který je „velmi efektivní“ a nabízí „dostatečný točivý moment od nízkých otáček“. Hodnoty výkonu a točivého momentu jsou však zatím tajné.

V Japonsku bude motor spojen vždy s bezestupňovou převodovkou CVT, na přání bude dostupný pohon všech kol. Vůz bude k mání ve verzích XG, Hybrid MX a Hybrid MZ. Slůvko „Hybrid“ ukazuje na přítomnost mild hybridního systému, což znamená startér-generátor napojený na motor řemenem a malý akumulátor. Spotřeba paliva má být nižší než u dosavadního modelu, který také nabízel mild hybridní ústrojí.

Nový swift se dostane i na zahraniční trhy, doufejme, že včetně Evropy. Zda dostane i jiné motorizace, či zda bude k mání i s manuální převodovkou, zatím není jasné. Verzi Sport by si měl zachovat, ovšem její odhalení se dá očekávat nejdříve v druhé polovině příštího roku.

Marek Bednář
Diskuze (18)

Doporučujeme

Avatar - 3_diamanty
9. 11. 2023 13:29
Re: Suzuki Quasimodo
Razvor je udajne nezmeneny.. teda 2450mm...co je na urovni felicie alebo spacestaru.. na jednej strane je to fajn ze je svist nadalej tak maly ( niekomu to bude pasovat ) ... na druhej strane ho ale uz pomaly mozeme zaradit k miniautam vzhladom na dnesne male vozy...take sandero ci clio je uz cislo vacsie auto
9. 11. 2023 12:33
Re: Tak to je tedy bizár, .....
ale i ta prvn ígenerace Civicu byla hezčí ...

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?…
Avatar - iudex
9. 11. 2023 12:11
Re: Suzuki Quasimodo
Mne to zase pripomína londýnske taxíky, tie neforemné oldschool krabice, kde je priorita veľký priestor. Ale toto je malé, 3,85m dlhé autíčko, takže vyvolať pri tak malom aute dojem obludy je fakt dizajnérske "umenie". Hlavne ma fascinuje, ako maličké vyzerajú kolesá, to snáď nemá ani 13". Proste doposiaľ najhorší Swift.
9. 11. 2023 10:36
Re: Dafuq
Máme sfiště od května, rozhodli jsme se kvůli 4 válci a že není infotainment vytažený do předního okna jako i jiných automobilů. Jediné co nás štve jsou zadní kliky vysoko, jinak je to skvělé a kupodivu i hezké autíčko. Tohle je opravdu trošku jiné.
Avatar - 3_diamanty
9. 11. 2023 10:15
Auto ako take
Bude fajn... jednoduche sikovne... len preco je svist z generacie na generaciu coraz viac skaredy... hmmm... a aj kedysi nevyrazna corsa dnes uz bude vedla neho ziariaci diamant ... karta sa obracia... ale ok.. v indii taketo maruti swift bude nadalej trhak a o to tu asi prioritne islo... a ze je nadalej aj v eu je uz len ceresnickou na torte.. :yes: