Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Vitara s novým hybridem přijíždí na český trh, půjde o jediný automat

Ondřej Mára
Diskuze (26)

Základní cena Suzuki Vitara s novou motorizací 1.5 DualJet Hybrid startuje od 615.900 Kč.

O nové hybridní motorizaci pro modely Suzuki Vitara a S-Cross, označované jako Strong Hybrid, jsme psali již v loňském roce, nyní se však konečně dostává i na český trh. Nová motorizace, dodávaná výhradně s automatickou převodovkou, se poprvé objevuje v ceníku Suzuki Vitara, kde nahrazuje stávající provedení 1.4 BoosterJet Hybrid s automatickou převodovkou.

Jak bylo již v minulosti zmíněno, nový Strong Hybrid kombinuje atmosférický zážehový čtyřválec o objemu 1,5 litru a výkonný elektromotor, který je schopen vůz pohánět i samostatně. O přenos výkonu se stará šestistupňová automatická převodovka a ani tentokrát nechybí možnost pohonu všech kol. Pojďme se ale na ústrojí podívat trochu detailněji.

Jeho základem je benzínový atmosférický čtyřválec 1.5 DualJet, který slibuje nízkou spotřebu paliva, nízké emise a vysoký výkon i točivý charakter. Motor pracující se zdvojeným vstřikováním paliva DualJet má vstřikovače poblíž každého sacího ventilu, vysoký kompresní poměr, systém recirkulace výfukových plynů a variabilní časování ventilů a vahadla s valivými ložisky.

Video se připravuje ...

Spalovací motor s nejvyšším výkonem 75 kW je doplněn elektromotorem MGU, který nabízí výkon 24,5 kW a 60 Nm točivého motoru. V elektrickém režimu EV dokáže elektromotor pohánět vůz zcela samostatně, v hybridním režimu pak pomáhá spalovacímu motoru při zrychlování, při zpomalování generuje elektrickou energii pro baterii a během rozpojení spojky při řazení vyhlazuje pokles točivého momentu.

Elektrifikované pohonné ústrojí je spojeno s šestistupňovou samočinnou převodovkou AGS, která kombinuje výhody manuální a automatické převodovky – řadí automaticky, ale přímo bez prokluzu měniče. Šestice převodů pro jízdu vpřed slibuje optimálně nastavený rozsah a přeskoky mezi převody. Díky elektromotoru roztáčejícímu vstupní hřídel převodovky se navíc mohou obě pohonné jednotky připojovat a odpojovat nezávisle na sobě.

Pohonné ústrojí pochází z vlastního vývoje Suzuki a většina jeho komponent je umístěna pod kapotou. Výjimkou je lithium-iontová baterie, která je společně s invertorem umístěna pod podlahou zavazadlového prostoru. Jeho standardní objem se tak zmenšil z 362 litrů na 289 litrů, maximální pak z 1119 litrů na 1046 litrů.

Pokud se zaměříme na parametry pohonu, pak při nižším výkonu ve srovnání s přeplňovaným mild-hybridem 1.4 BoosterJet Hybrid zřejmě nepřekvapí citelně horší parametry. Ve sprintu na 100 km/h je Vitara Strong Hybrid pomalejší o 3,2 sekundy (9,5 vs. 12,7 sekundy), u čtyřkolky se bavíme o rozdílu 3,3 sekundy (10,2 vs. 13,5 sekundy). Strong hybrid má navíc o 10 km/h nižší maximální rychlost (180 km/h).

Poněkud absurdní je pak pohled na spotřebu a emise. Průměrná spotřeba paliva (dle WLTP) u verze s pohonem předních kol je totiž u Hybridu i Strong Hybridu stejných 5,4 litru, u verze s pohonem všech kol ale Strong Hybrid vykazuje spotřebu o 0,1 l vyšší (5,8 vs. 5,9 l). Emise předokolek (dle WLTP) jsou stejných 121 gramů CO2 na km, u čtyřkolek má ale Strong Hybrid emise o 2 gramy vyšší (131 vs. 133 g).

Hmotnost Strong Hybridu oproti staršímu Hybridu vzrostla o 80 kilogramů ve verzi s pohonem všech kol a 70 kilogramů u verze s pohonem všech kol. Klesla ovšem nosnost pro přívěs - brzděný (z 1500 na 1200 kg) i nebrzděný (z 600 na 400 kg).

Nová Suzuki Vitara s motorizací 1.5 DualJet Strong Hybrid startuje podle aktuálního ceníku od 615.900 Kč. Za tuto cenu dostanou zákazníci vůz s pohonem pouze předních kol a ve výbavě Premium. Verze s pohonem všech kol pak ve stejné výbavě začíná od 679.900 Kč. V nejvyšší výbavě Elegance Panorama pak Vitara Strong Hybrid přijde na 731.900 Kč.

Ve výbavě navíc zůstává i motorizace 1.4 BoosterJet, kterou je možné v nejnižší výbavě Comfort s pohonem předních kol a manuální šestistupňovou převodovkou pořídit od 489.900 Kč. Verze s pohonem všech kol pak startuje ve výbavě Premium od částky 573.900 Kč.

Ondřej Mára
Diskuze (26)

Doporučujeme

Avatar - del42sa
6. 4. 2022 08:35
strong hybrid
"Hmotnost Strong Hybridu oproti staršímu Hybridu vzrostla o 80 kilogramů ve verzi s pohonem všech kol a 70 kilogramů u verze s pohonem všech kol"

???
Avatar - Mikesus
21. 3. 2022 09:01
Re: Hybrid
To jsi dost vedle. Tenhle hybrid nemá s Toyotou nic společného.
Avatar - twistedTSD
20. 3. 2022 18:25
Re: S výjimkou Mazdy .... a Toyoty ...
Suzuki má dlouhodobě problém zvládnout emise (což je paradox, když jsou to nejúspornější auta na trhu, ale lejstro je lejstro).
20. 3. 2022 15:07
Re: S výjimkou Mazdy .... a Toyoty ...
asi jdou metodou nejmensiho odporu. Na starej motor pridelaj nejakej pofiderni slabej elektromotor, pak tomu napali cenu do stropu a rikaji si,ze kdyz to nenajek euroekofanatik koupi, tak aspon na tom udelaj poradnej vejvar. Kdo chce eko, musi si poradne priplatik. No a protoze normalni auta se v Eurosajuzu uz za chvili prodavat nebudou, nema pro Japonce, kteri prodaji na Eurotrhu minimum toho, co ve zbytku sveta, vymyslet nové výkonné hybridní systémy.
Avatar - WinDiesel
20. 3. 2022 13:50
S výjimkou Mazdy .... a Toyoty ...
... se v Evropě ostatní japonské automobilky chovají prapodivně ....
Mitsubishi, Honda, Nissan, Subaru ... prapodivné motorizace upravené pro prapodivné požadavky EK ...
A jejich prodeje se propadají, zaslouženě.
Suzuki se až donedávna chovala dost pragmaticky, ale toto je bod zlomu, a nejspíše k horšímu.