Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Vitara s novým hybridem přijíždí na český trh, půjde o jediný automat

Ondřej Mára Ondřej Mára 19. 3. 2022 • 20:36
82
26
Zobrazit náhledy (82)
Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara

Základní cena Suzuki Vitara s novou motorizací 1.5 DualJet Hybrid startuje od 615.900 Kč.

O nové hybridní motorizaci pro modely Suzuki Vitara a S-Cross, označované jako Strong Hybrid, jsme psali již v loňském roce, nyní se však konečně dostává i na český trh. Nová motorizace, dodávaná výhradně s automatickou převodovkou, se poprvé objevuje v ceníku Suzuki Vitara, kde nahrazuje stávající provedení 1.4 BoosterJet Hybrid s automatickou převodovkou.

Jak bylo již v minulosti zmíněno, nový Strong Hybrid kombinuje atmosférický zážehový čtyřválec o objemu 1,5 litru a výkonný elektromotor, který je schopen vůz pohánět i samostatně. O přenos výkonu se stará šestistupňová automatická převodovka a ani tentokrát nechybí možnost pohonu všech kol. Pojďme se ale na ústrojí podívat trochu detailněji.

Jeho základem je benzínový atmosférický čtyřválec 1.5 DualJet, který slibuje nízkou spotřebu paliva, nízké emise a vysoký výkon i točivý charakter. Motor pracující se zdvojeným vstřikováním paliva DualJet má vstřikovače poblíž každého sacího ventilu, vysoký kompresní poměr, systém recirkulace výfukových plynů a variabilní časování ventilů a vahadla s valivými ložisky.

Video se připravuje ...

Spalovací motor s nejvyšším výkonem 75 kW je doplněn elektromotorem MGU, který nabízí výkon 24,5 kW a 60 Nm točivého motoru. V elektrickém režimu EV dokáže elektromotor pohánět vůz zcela samostatně, v hybridním režimu pak pomáhá spalovacímu motoru při zrychlování, při zpomalování generuje elektrickou energii pro baterii a během rozpojení spojky při řazení vyhlazuje pokles točivého momentu.

Elektrifikované pohonné ústrojí je spojeno s šestistupňovou samočinnou převodovkou AGS, která kombinuje výhody manuální a automatické převodovky – řadí automaticky, ale přímo bez prokluzu měniče. Šestice převodů pro jízdu vpřed slibuje optimálně nastavený rozsah a přeskoky mezi převody. Díky elektromotoru roztáčejícímu vstupní hřídel převodovky se navíc mohou obě pohonné jednotky připojovat a odpojovat nezávisle na sobě.

Pohonné ústrojí pochází z vlastního vývoje Suzuki a většina jeho komponent je umístěna pod kapotou. Výjimkou je lithium-iontová baterie, která je společně s invertorem umístěna pod podlahou zavazadlového prostoru. Jeho standardní objem se tak zmenšil z 362 litrů na 289 litrů, maximální pak z 1119 litrů na 1046 litrů.

Pokud se zaměříme na parametry pohonu, pak při nižším výkonu ve srovnání s přeplňovaným mild-hybridem 1.4 BoosterJet Hybrid zřejmě nepřekvapí citelně horší parametry. Ve sprintu na 100 km/h je Vitara Strong Hybrid pomalejší o 3,2 sekundy (9,5 vs. 12,7 sekundy), u čtyřkolky se bavíme o rozdílu 3,3 sekundy (10,2 vs. 13,5 sekundy). Strong hybrid má navíc o 10 km/h nižší maximální rychlost (180 km/h).

Poněkud absurdní je pak pohled na spotřebu a emise. Průměrná spotřeba paliva (dle WLTP) u verze s pohonem předních kol je totiž u Hybridu i Strong Hybridu stejných 5,4 litru, u verze s pohonem všech kol ale Strong Hybrid vykazuje spotřebu o 0,1 l vyšší (5,8 vs. 5,9 l). Emise předokolek (dle WLTP) jsou stejných 121 gramů CO2 na km, u čtyřkolek má ale Strong Hybrid emise o 2 gramy vyšší (131 vs. 133 g).

Hmotnost Strong Hybridu oproti staršímu Hybridu vzrostla o 80 kilogramů ve verzi s pohonem všech kol a 70 kilogramů u verze s pohonem všech kol. Klesla ovšem nosnost pro přívěs - brzděný (z 1500 na 1200 kg) i nebrzděný (z 600 na 400 kg).

Nová Suzuki Vitara s motorizací 1.5 DualJet Strong Hybrid startuje podle aktuálního ceníku od 615.900 Kč. Za tuto cenu dostanou zákazníci vůz s pohonem pouze předních kol a ve výbavě Premium. Verze s pohonem všech kol pak ve stejné výbavě začíná od 679.900 Kč. V nejvyšší výbavě Elegance Panorama pak Vitara Strong Hybrid přijde na 731.900 Kč.

Ve výbavě navíc zůstává i motorizace 1.4 BoosterJet, kterou je možné v nejnižší výbavě Comfort s pohonem předních kol a manuální šestistupňovou převodovkou pořídit od 489.900 Kč. Verze s pohonem všech kol pak startuje ve výbavě Premium od částky 573.900 Kč.

Související články

Témata
Avatar - del42sa
6. 4. 2022 08:35
strong hybrid
"Hmotnost Strong Hybridu oproti staršímu Hybridu vzrostla o 80 kilogramů ve verzi s pohonem všech kol a 70 kilogramů u verze s pohonem všech kol"

???
Avatar - Mikesus
21. 3. 2022 09:01
Re: Hybrid
To jsi dost vedle. Tenhle hybrid nemá s Toyotou nic společného.
Avatar - twistedTSD
20. 3. 2022 18:25
Re: S výjimkou Mazdy .... a Toyoty ...
Suzuki má dlouhodobě problém zvládnout emise (což je paradox, když jsou to nejúspornější auta na trhu, ale lejstro je lejstro).
20. 3. 2022 15:07
Re: S výjimkou Mazdy .... a Toyoty ...
asi jdou metodou nejmensiho odporu. Na starej motor pridelaj nejakej pofiderni slabej elektromotor, pak tomu napali cenu do stropu a rikaji si,ze kdyz to nenajek euroekofanatik koupi, tak aspon na tom udelaj poradnej vejvar. Kdo chce eko, musi si poradne priplatik. No a protoze normalni auta se v Eurosajuzu uz za chvili prodavat nebudou, nema pro Japonce, kteri prodaji na Eurotrhu minimum toho, co ve zbytku sveta, vymyslet nové výkonné hybridní systémy.
Avatar - WinDiesel
20. 3. 2022 13:50
S výjimkou Mazdy .... a Toyoty ...
... se v Evropě ostatní japonské automobilky chovají prapodivně ....
Mitsubishi, Honda, Nissan, Subaru ... prapodivné motorizace upravené pro prapodivné požadavky EK ...
A jejich prodeje se propadají, zaslouženě.
Suzuki se až donedávna chovala dost pragmaticky, ale toto je bod zlomu, a nejspíše k horšímu.
Články odjinud