Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Svět není jen o SUV. Mitsubishi se nakonec nezbaví konvenčních aut

David Bureš David Bureš 17. 11. 2018
38
25
Zobrazit náhledy (38)
Mitsubishi Space Star Mitsubishi Space Star Mitsubishi Space Star Mitsubishi Space Star Mitsubishi Space Star Mitsubishi Space Star Mitsubishi Space Star Mitsubishi Space Star Mitsubishi Space Star Mitsubishi Space Star Mitsubishi Space Star Mitsubishi Space Star Mitsubishi Space Star Mitsubishi Space Star Mitsubishi Space Star Mitsubishi Space Star Mitsubishi Space Star Mitsubishi Space Star Mitsubishi Space Star Mitsubishi Space Star Mitsubishi Space Star Mitsubishi Space Star Mitsubishi Space Star Mitsubishi Space Star Mitsubishi Space Star Mitsubishi Space Star Mitsubishi Space Star Mitsubishi Space Star Mitsubishi Space Star Mitsubishi Space Star Mitsubishi Space Star Mitsubishi Space Star Mitsubishi Space Star
V souvislosti se značkou Mitsubishi se v posledních letech píše hlavně o jejích SUV a crossoverech. Konvenčních aut se však zbavit nehodlá.

Mitsubishi pod vedením nového majitele, aliance Renault-Nissan řeší, jakým směrem se vydá v blízké budoucnosti. V posledních letech se značka zaměřovala hlavně na SUV a crossovery, slavné jméno Eclipse dokonce využila pro své nové SUV kupé (Eclipse Cross) a naznačila, že kompaktní Lancer se promění v crossover. Přesto však na konvenční auta nezapomíná.

„Já vím, že všichni píšou o růstu a důležitosti SUV. Ano, drží 35 až 37 % celkového trhu a stále rostou. Ale to nemění nic na tom, že se tu stále bude prodávat 40 až 50 milionů konvenčních aut,“ říká korporátní viceprezident Mitsubishi pro produktovou strategii Vincent Cobee.

360p720p

A to je stále velká porce trhu, které se Mitsubishi nechce vyhnout. Konvenční auta jsou navíc pro Cobeeho důležitá i z hlediska flotilových emisních norem nebo přilákání nových zákazníků ke značce. Nové klienty přivedou hlavně menší a levnější vozy.

„Proto zkoumáme možnosti osobních aut. Uvažujeme, jaké druhy segmentů nabídneme, kde dané vozy nabídneme. Zároveň však uznáváme klesající tendenci této kategorie, nikoliv však její zánik,“ dodává Cobee.

Provozní ředitel Mitsubishi Trevor Mann dokonce přiznal, že součástí budoucích plánů je nástupce dnešního malého hatchbacku Space Star, který se sice u nás prodává teprve od letoška, jinde ve světě je ale nabízen v současné generaci už od roku 2012.

Bližší informace o novém hatchbacku Mann nepotvrdil, naznačil ale logické využití koncernových zásob techniky, konkrétně platformy CMF-B, kterou mají využít nové generace aliančních malých aut, jako je Renault Clio, Renault Captur nebo Nissan Juke.

Podobně to může dopadnout také s Lancerem, který by měl zase využít architekturu CMF-C, určenou pro kompaktní vozy. Jelikož ji využívá i Renault Kadjar, nebránilo by Lanceru nic v přeměně v crossover, jak se plánuje.

Automobilka ale nyní eviduje svůj produktový plán pro následující léta, a tak je možné, že se změna Lanceru z konvenčního kompaktu v crossoveru ještě přehodnotí. Tak se nechme překvapit, jakou cestou ještě Mitsubishi půjde. Jisté je však to, že výhradně na SUV a crossovery se její nabídka neomezí. Vždyť Mitsubishi dokonce chystá dodávku, na bázi Renaultu Trafic, kterou bude prodávat v Austrálii a na Novém Zélandu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - palix
Kde vidím Mitsu
palix
| 20. 11. 2018
"JuckiCZ" - Lancer bolo / je naozaj skvelé auto, kým nezostarol. Aj teraz sa ešte v pohode predá za primerané peniaze (u nás v predajni ich ale veľa nie je). V každom prípade má Lancer skvelý podvozok. Mám kolegu, ktorý má 2. Lancer a chce ešte stihnúť jeden zo súčasnej generácie. To auto miluje :).

Dovolím si trochu oponovať v prípade Mazdy 3. Ona sa nezdá veľká, ale malá rozhodne nie je. Trochu ju zmenšuje v interiéri dlhá predná kapota, ale keď sa postaví napr ku Golfu 5, tak Golf je trpaslík. Ani kufor nemá extrémne veľký, ale je dobre využitý a sú to "japonské litre" = kufor je väčší ako u EU produkcie s podobným objemom. Auto je podľa mňa postačujúco veľké (4 členná rodina) a za dané ceny perfektne vybavené. Jednu mám doma a som spokojný s tým, aká je veľká, ako je vybavená a koľko stála. Za danú cenu som mohol mať o niečo vybavenejší Rapid. Ale povedzme si - dá sa to porovnať?
Aby som len nechválil - taký Hyundai i30 je za podobnú cenu je lepšie vybavený a možno o trochu väčší... Ale niekedy cena a výbava nie je všetko a rozhodne pocit z jazdy.
Avatar - wakantanka
Kde vidím Mitsu
wakantanka
| 19. 11. 2018
Záleží od typu auta. Ak je to hračka na víkend tak nejaké hviezdy sú mi vieš kde. Ale ak v tom vozím rodinu sú určitým vodítkom. Ale kopa ľudí tie euro testy či americké iihs nevie dekodódovať a stačia im hviezdičky. :-)
Avatar - Beefcake
SUV
Beefcake
| 18. 11. 2018
A co ta zarucena sprava, ako M. bude uz len SUV produkovat ?
Kde vidím Mitsu
JuckiCZ
| 18. 11. 2018
Asi reaguju podle sebe, já bych se na hvězdičky nikdy nekoukal. Na hodnocení ano, to je jiná! Nevěřím tomu, že hvězdičky mají vliv na prodeje vozidel, člověk si to může dát na billboard, ale tím to hasne, při prvním setkání s dealerem se to vysvětlí a je po všem, ti inteligentnější zákazníci si to zjistí sami. Máš jinou zkušenost?
Avatar - wakantanka
Kde vidím Mitsu
wakantanka
| 18. 11. 2018
Hilux či Defender sú zástupcovia špecifického segmentu kde sú iné priority a iná cieľová skupina.