Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Syn po 38 letech koupil auto svého otce. A pustil se do renovace, která spolkla milion

Jan Zajíc
Diskuze (5)

Možná se někdy ptáte, jak asi skončilo auto, kterým jezdili vaši rodiče, když jste byli malí. Američan Lynn Pfenning to ví naprosto přesně.

Volkswagen Typ 3, který řídil jeho otec, totiž dnes vlastní. Ale pojďme na začátek tohoto příběhu. Zmíněný Pfenning vyrůstal v 60. letech v rodině, jejíž hlava měla slabost pro vozy značky Volkswagen.

Takže vás asi nepřekvapí, že rodina s malým Lynnem jezdila nejprve Broukem, konkrétně kusem vyrobeným v roce 1965. Malý Volkswagen však nepřežil srážku s krávou a Pfenningovi se s ním museli rozloučit.

Bez auta však nebyli dlouho, už v roce 1967 si pořídili modrý Typ 3 Fastback. Lynn pak nový vůz každou sobotu myl a uklízel - prý proto, aby VW vypadalo dobře při nedělních cestách do kostela.

V roce 1975 Lynnův otec Typ 3 prodal místnímu farmáři, který jej později věnoval vlastnímu synovi. Jak běžela další léta, měnila se i úloha modrého Volkswagenu. Poté, co dosloužil jako klasické auto, stal se z něj užitkový stroj, který pomáhal s pracemi na farmě. A nakonec skončil ve stodole. Na dlouhých 20 let.

Velký obrat přišel v roce 2013. Lynn Pfenning totiž po otci zdělil lásku k Volkswagenům a postupně vybudoval zajímavou sbírku vozů této značky. Neustále také myslel na to, že by ji rozšířil o otcův Typ 3. Právě v roce 2013, tedy po 38 letech od prodeje, se mu to povedlo.

Pravda, pátrání po fastbacku měl výrazně usnadněné, auto bylo stále na jednom místě. Navíc se dobře znal s onou rodinou, které jeho otec vůz prodal. A tak se pravidelně objevoval a zjišťoval, jestli VW není na prodej. Po několika odmítnutích uspěl.

Typ 3 byl však po letech strávených na farmě a ve stodole v dokonale mizerném stavu. Pfenning se ale nevzdal a pustil se do důkladné renovace, která zabrala dlouhých pět let a majitele stála skoro 40 tisíc dolarů, což je v přepočtu asi jeden milion korun.

Jak se můžete přesvědčit v galerii, Typ 3 se po těch pěti letech výrazně změnil. Nejde jen o stav, Pfenning se navíc rozhodl, že vůz rovnou trochu upraví. Vybral novou barvu laku, jiná kola a podobu změnil také interiér. Původně 1,6litrový motor byl převrtán na objem 1,8 litru.

Výsledek dlouhé a nákladné renovace se poprvé ukázal v červenci roku 2018 na jedné akci v Severní Dakotě. A nejlepší na tom, že je u toho byl i Lynnův otec. "Nevěřil, že to je to samé auto," vzpomíná dnes Pfenning, který si Typ 3 pochopitelně pořád hýčká.

Hezké, ne?

Jan Zajíc
Diskuze (5)

Doporučujeme

23. 3. 2020 14:31
Re: Krasna robota
Ano bola a oproti vtedajsim autam u nas dostupnym sa mi zdalo to auto sialene zive, taka motorova myš. A mas pravdu, ked hovoris, tak som si to vsimol. Fiat bol v jasnej zelenej farbe.
23. 3. 2020 12:35
Re: Krása střídá nádheru
V roce 1965, kdy auto bylo vyrobeno toto auto, bylo v Americe v plném rozmachu hnutí hippies, kdy vyschlí chlápci s hárem do půl zad nebyli moc k rozeznání od ženských
https://www.reflex.cz/…ippies-ze-70-let?…
Avatar - Jerry.Gunman
23. 3. 2020 10:22
Re: Krasna robota
jestli to byla 850 Sport, tak se i do jisté míry tomuhle TéeLku mohla i podobat
23. 3. 2020 10:09
Krasna robota
Klobuk dolu aj farba super. Prve auto na ktorom som sa vozil ako vodic bol Fiat 850.Bol som siestak na ZS, bolo to super, dakujem ujo Hegedus.
Avatar - Jerry.Gunman
23. 3. 2020 09:47
Krása střídá nádheru
Sice je to VW a má to "zastaralou koncepci", ale je to auto z doby, kdy auta měla šmrnc a říz a osobitost - a holky se nestyděly za to, že jsou ŽENY a každý kluk chtěl být CHLAP - a jak říká kamarád Dan, prezervativy držely a nepadaly :D :D :D

A navíc na čumáku vidím jistou podobnost s eMBéčkem, což je pro mne jedno z nejkrásněšjích aut, protože červené MB 1000 bylo první auto, ve kterém jsem se jako malé mrňůsek vozil

Takže gratulace nesmírná k mému oku libé renovaci. :yes: :yes: :yes: