VW vysvětluje, proč bude prvním sportovním elektromobilem zrovna SUV
Kompaktní hatchback ID.3 by byl ideálním kandidátem na sportovní provedení a elektrickou alternativou Golfu GTI. Všechno ale bude jinak.
Automobilka Volkswagen odstartovala modelem ID.3 elektrifikované tažení, které v příštích měsících a letech přinese hned několik elektrických novinek. Tou první je kompaktní hatchback ID.3, tedy auto velikosti Golfu. Následovat bude crossover ID.4 a řada dalších.
Krátce po uvedení modelu ID.3 se okamžitě začalo hovořit o jeho sportovní variantě, která by sekundovala konvenčnímu Golfu v provedeních GTI či R. Matthias Rabe, šéf zodpovědný za technologie VW, ale v nejnovějším rozhovoru pro britský Autocar prozradil, že prvním ostrým elektromobilem se nestane ID.3, ale až crossover ID.4.
Již před časem se objevila spekulace, že sportovní elektromobily bude Volkswagen označovat štítkem GTX. A ten má jako první dostat SUV ID.4 z prostého důvodu - má dva elektromotory a umožňuje pohon všech kol, stejně jako vyšší výkon. Se čtyřkolkou se pro ID.3 v nejbližší době nepočítá.
„V tuto chvíli potřebujeme pro výkonnou verzi pohon všech kol. Nedávno jsem řídil testovací prototyp sportovního ID.4 a dostalo mě fantastické řízení. Vůz se snadno ovládá a dělá přesně to, co mu řeknete,“ rozplýval se Rabe.
Crossover ID.4 dorazí ve standardním provedení rovněž s pohonem zadních kol, čtyřkolka je vyhrazena až vyšším provedením. Rabe na druhou stranu nevyloučil, že se sportovního ID.3 GTX nedočkáme vůbec. „Elektrifikace přinese další možnosti pro sportovní kompakty. V rodině ID. se nějakého určitě dočkáme, jen v trochu jiné formě,“ naznačil závěrem rozhovoru.
Po představení ID.4 bude následovat SUV-kupé ID.5 s atraktivnějším stylem a svažující se zádí, avšak shodnou technikou s klasicky tvarovaným předchůdcem. Mezitím divize Volkswagen R v tichosti pracuje na vysoce výkonném elektromobilu ID.3 R. Ten by měl nabídnout pohon všech kol a zkušenosti divize Volkswagen Motorsport se závodním prototypem ID. R, jenž zaznamenal několik světových rekordů. Auto máme očekávat kolem roku 2024.