Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW vysvětluje, proč bude prvním sportovním elektromobilem zrovna SUV

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 21. 3. 2020 • 22:06
24
22
Zobrazit náhledy (24)
Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4

Kompaktní hatchback ID.3 by byl ideálním kandidátem na sportovní provedení a elektrickou alternativou Golfu GTI. Všechno ale bude jinak.

Automobilka Volkswagen odstartovala modelem ID.3 elektrifikované tažení, které v příštích měsících a letech přinese hned několik elektrických novinek. Tou první je kompaktní hatchback ID.3, tedy auto velikosti Golfu. Následovat bude crossover ID.4 a řada dalších.

Krátce po uvedení modelu ID.3 se okamžitě začalo hovořit o jeho sportovní variantě, která by sekundovala konvenčnímu Golfu v provedeních GTI či R. Matthias Rabe, šéf zodpovědný za technologie VW, ale v nejnovějším rozhovoru pro britský Autocar prozradil, že prvním ostrým elektromobilem se nestane ID.3, ale až crossover ID.4.

Již před časem se objevila spekulace, že sportovní elektromobily bude Volkswagen označovat štítkem GTX. A ten má jako první dostat SUV ID.4 z prostého důvodu - má dva elektromotory a umožňuje pohon všech kol, stejně jako vyšší výkon. Se čtyřkolkou se pro ID.3 v nejbližší době nepočítá.

„V tuto chvíli potřebujeme pro výkonnou verzi pohon všech kol. Nedávno jsem řídil testovací prototyp sportovního ID.4 a dostalo mě fantastické řízení. Vůz se snadno ovládá a dělá přesně to, co mu řeknete,“ rozplýval se Rabe.

Crossover ID.4 dorazí ve standardním provedení rovněž s pohonem zadních kol, čtyřkolka je vyhrazena až vyšším provedením. Rabe na druhou stranu nevyloučil, že se sportovního ID.3 GTX nedočkáme vůbec. „Elektrifikace přinese další možnosti pro sportovní kompakty. V rodině ID. se nějakého určitě dočkáme, jen v trochu jiné formě,“ naznačil závěrem rozhovoru.

Po představení ID.4 bude následovat SUV-kupé ID.5 s atraktivnějším stylem a svažující se zádí, avšak shodnou technikou s klasicky tvarovaným předchůdcem. Mezitím divize Volkswagen R v tichosti pracuje na vysoce výkonném elektromobilu ID.3 R. Ten by měl nabídnout pohon všech kol a zkušenosti divize Volkswagen Motorsport se závodním prototypem ID. R, jenž zaznamenal několik světových rekordů. Auto máme očekávat kolem roku 2024.

Související články

Témata
22. 3. 2020 17:16
Re: Sportovní SUV? Cha, cháá!
V cem konkretne lzu?

Tady neco k dieselu..
https://en.m.wikipedia.org/…iki/Audi_R10_TDI
22. 3. 2020 14:08
Re: Sportovní elektrovehykl? Cha, cháá!
Ne, pochybnosti (o prototypu) nejsou, meril to AMS za plotem :-)
Tady jeste video z Laguna Seca (cas 1:36):
https://www.youtube.com/watch?…
To auto je fakt rychly (rychlejsi nez Cayman GT4 nebo M4) :yes:

Tady pro srovnani Camaro ZL1 1LE (cas 1:34 o 2s rychlejsi)..
https://www.youtube.com/watch?…
To je ale brutalni skoro zavodni bestie.

https://fastestlaps.com/…a-seca-post-1988

Ja o dalsich casech nevim.

Roadster i tenhle trimotorovej Model S jsou ale porad prototypy, takze ty casy jsou (byly by) stejne jen orientacni.

Myslim, ze Porsche Taycan by mel mit dobre casy na okruzich.

Klasicky auta nemaji sanci v primce.
Casem budou dostavat cim dal vic i na okruhu.
To je realita.
Sportu zdar, cha cháá!
Avatar - speedfred
22. 3. 2020 12:08
Re: Sportovní elektrovehykl? Cha, cháá!
Tam sú ale nejaké pochybnosti čo viem. A máme aj iné okruhy?
22. 3. 2020 12:04
Re: Sportovní elektrovehykl? Cha, cháá!
7:23 Nuerburgring - neoficialni cas s Modelem S, ktery ma 3-motorovy pohon z Roadsteru.

https://www.youtube.com/watch?…

Roadster bude samozrejme rychlejsi.

Tady jeste bonus:
https://www.youtube.com/watch?…
22. 3. 2020 12:01
Re: Sportovní elektrovehykl? Cha, cháá!
Tak to sme obidvaja,ale ja sa zaroven nebranim aj pokroku dopredu co sa tyka elektro aut.Dal som si par kol na Slovakiaringu s Teslou S P100D a milo ma prekvapilo to nizke tazisko a rychlosti akymi som prechadzal zakruty,ale samozrejme to potom inac aj "zralo"..ale za vyskusanie to stalo a bolo to pre mna pozitivny zazitok.A preto verim,ze Roaster bude este dalej s jazdnymi vlastnostami,ale samozrejme to aj inac bude "zrat" baterie pokial to majitel takeho auta sem tam vytiahne na okruh.

A co sa tyka zvuku,tak naposledy ma "milo" prekvapil zvuk Kodiaqu RS linuceho sa z repraku :D ..takze ratam,ze nieco podobne dostanu do buducna ja sportove modeli elektro aut.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku