Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep Gladiator Hercules se může stát konkurencí pro Ford Ranger Raptor a Chevrolet Colorado ZR2

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Jeep Gladiator je sice stále ještě žhavou novinkou, která má k prodejcům dorazit až ve druhé polovině letošního roku, ale již nyní se začínají objevovat informace o možném příchodu jeho ostřejšího provedení.

Jeep koncem listopadu roku 2018 v rámci autosalonu v Los Angeles odhalil dlouhou dobu napjatě očekávaný pick-up na bázi modelové řady Wrangler. Měl se jmenovat Scrambler, ale nakonec nese označení Gladiator.

Toto jméno využíval Jeep v letech v letech 1963 až 1988 pro pick-up, který byl odvozen od modelu Wagoneer. Znovu se toto označení objevilo v souvislosti se značkou Jeep, když bylo použito v roce 2005 pro koncept pick-upu Gladiator.

Nyní tedy nastupuje Jeep Gladiator potřetí v historii své značky a na trh zamíří ve druhé polovině roku 2019 ve čtyřech provedeních s označeními Sport, Sport S, Overland a Rubicon. Ta bude prozatím spojovat zážehový vidlicový šestiválec Pentastar o objemu 3,6 l s nejvyšším výkonem 213 kW (289 k) a točivým momentem 352 N.m. V roce 2020 se pak máme dočkat i třílitrového turbodieselu.

Zmiňována základní provedení s jejich pohonnými jednotkami může ovšem doplnit ještě ostřejší verze, která může nést jméno Hercules. Podle informací, které zveřejnilo Jeep Gladiator Forum se má v současnosti pracovat na jeho vývoji a údajně jsou již stavěny prototypy, které budou využity pro testování.

Informace o vývoji a stavbě prototypů ovšem doplňuje zpráva, která uvádí, že automobilka prozatím pouze zjišťuje, zda bude ostřejší provedení pick-upu Gladiator dávat smysl a bude mít šanci uspět na trhu. V současnosti tedy není jisté, zda takový model skutečně zamíří do výroby a dostane jméno Hercules nebo zůstane jedním z utajených projektů vývojového oddělení či se pouze promění v atraktivní koncept pro každoroční akci Moab Easter Jeep Safari.

V případě, že se Jeep Gladiator Hercules zařadí mezi sériové modely, můžeme očekávat pick-up s agresivnější vizáží a ještě více na jízdu v terénu zaměřeným podvozkem, který může být na severoamerickém trhu konkurencí pro Chevrolet Colorado ZR2 s vidlicovým šestiválcem o objemu 3,6 l nebo čtyřválcovým turbodieselem o objemu 2,8 l a v Evropě pak pro Ford Ranger Raptor.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme