Ford nadělil Evropě limitovanou edici pick-upu Ranger Thunder, motor má z Raptoru
Limitované edice nebývají ve světě užitkových vozidel na evropském trhu příliš obvyklé, populární pick-up Ford Ranger si ji však zasloužil svými skvělými výsledky.
Zatímco v zámoří obsazují pick-upy přední místa prodejnosti, evropští zákazníci jim dlouhou dobu nemohli přijít na chuť. Situace se však mění a díky rostoucí popularitě se nakonec evropský trh dočkal i speciální limitované edice modelu Ranger, která nese jméno Thunder.
Ford Ranger Thunder by měl být vyroben v počtu pouze 4,500 kusů, jejichž prodej by měl být zahájen na vybraných evropských trzích během letošního léta. A na co se vlastně zákazníci mohou těšit?
Pravděpodobně to nejzajímavější je ukryto pod kapotou, kde najdeme 2.0 litrový dvakrát přeplňovaný turbodiesel z modelu Ranger Raptor v kombinaci s desetistupňovým automatem a standardním pohonem všech kol. Limitovaná edice tak nabídne výkon 157 kW a až 500 N.m točivého momentu.
Oproti Raptoru však Thunder působí výrazně umírněněji, což je způsobeno absencí extrémního podvozku a doplňků, které Raptor předurčují spíše k účasti na rallye Dakar, než provozu na silnici. I tak by ovšem Thunder měl být v terénu velice schopným vozem, dodává Ford.

„Tento schopný, pohodlný a stylový doplněk k nejprodávanější řadě pick-upů na evropském trhu je stejně tak tvrdý a všestranný jako charismatický,“ dodal Hans Scheop, generální manažer pro užitkové vozy Ford of Europe.
A co další odlišuje Thunder od klasického Fordu Ranger? Především jde o různé stylistické doplňky. Thunder je postaven na základech vrcholné varianty Wildtrack, což zaručuje bohatou standardní výbavu. Kromě toho ovšem přidává i speciální šedou barvu Sea Grey, která je doplněna výraznými červenými detaily v masce a na rámu nákladového prostoru.
Přehlédnout nelze ani výrazné červené logo Thunder s prostorovým efektem, které je umístěno na předních dveřích. Logo Ranger je pak vyvedeno v matně černé barvě. Černá barva, nebo alespoň černé detaily, pak zdobí i přední masku, kliky nebo nášlapy. V podbězích jsou navíc umístěna černá 18“ kola a třešničkou na dortu je pak volitelná roleta nákladového prostoru, jak jinak než v černé barvě.
Interiér se příliš nezměnil, tedy s výjimkou přítomnosti loga Thunder, které se objevuje například na sedačkách. Dále interiér zdobí několik leskle černých panelů nebo kontrastní červené prošívání.
Sečteno a podtrženo se tedy jedná spíše o stylovku, která ale nabízí pořádný motor. Bez nadupaného podvozku nám ovšem Thunder připomíná spíše Ranger v papučích. Jeho výjimečnost ovšem potvrzují plány na distribuci.
Z celkem 4.500 vyrobených vozidel by totiž až 1.400 mělo skončit pouze na britském trhu, tedy s pravostranným řízením. Zbytek pak bude rozdělen mezi vybrané evropské trhy. Za zmínku přitom stojí, že v minulém roce dosáhl Ranger díky 52,500 kusům rekordního úspěchu s počty dodaných pick-upů do EU.