Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford nadělil Evropě limitovanou edici pick-upu Ranger Thunder, motor má z Raptoru

Ford Ranger Thunder
Ford Ranger Thunder
Ford Ranger Thunder
Ford Ranger Thunder
17 Fotogalerie
Diskuze (15)

Limitované edice nebývají ve světě užitkových vozidel na evropském trhu příliš obvyklé, populární pick-up Ford Ranger si ji však zasloužil svými skvělými výsledky.

Zatímco v zámoří obsazují pick-upy přední místa prodejnosti, evropští zákazníci jim dlouhou dobu nemohli přijít na chuť. Situace se však mění a díky rostoucí popularitě se nakonec evropský trh dočkal i speciální limitované edice modelu Ranger, která nese jméno Thunder.

Ford Ranger Thunder by měl být vyroben v počtu pouze 4,500 kusů, jejichž prodej by měl být zahájen na vybraných evropských trzích během letošního léta. A na co se vlastně zákazníci mohou těšit?

Pravděpodobně to nejzajímavější je ukryto pod kapotou, kde najdeme 2.0 litrový dvakrát přeplňovaný turbodiesel z modelu Ranger Raptor v kombinaci s desetistupňovým automatem a standardním pohonem všech kol. Limitovaná edice tak nabídne výkon 157 kW a až 500 N.m točivého momentu.

Oproti Raptoru však Thunder působí výrazně umírněněji, což je způsobeno absencí extrémního podvozku a doplňků, které Raptor předurčují spíše k účasti na rallye Dakar, než provozu na silnici. I tak by ovšem Thunder měl být v terénu velice schopným vozem, dodává Ford.

Video placeholder
Ford Ranger Thunder • Zdroj: Ford

Tento schopný, pohodlný a stylový doplněk k nejprodávanější řadě pick-upů na evropském trhu je stejně tak tvrdý a všestranný jako charismatický,“ dodal Hans Scheop, generální manažer pro užitkové vozy Ford of Europe.

A co další odlišuje Thunder od klasického Fordu Ranger? Především jde o různé stylistické doplňky. Thunder je postaven na základech vrcholné varianty Wildtrack, což zaručuje bohatou standardní výbavu. Kromě toho ovšem přidává i speciální šedou barvu Sea Grey, která je doplněna výraznými červenými detaily v masce a na rámu nákladového prostoru.

Přehlédnout nelze ani výrazné červené logo Thunder s prostorovým efektem, které je umístěno na předních dveřích. Logo Ranger je pak vyvedeno v matně černé barvě. Černá barva, nebo alespoň černé detaily, pak zdobí i přední masku, kliky nebo nášlapy. V podbězích jsou navíc umístěna černá 18“ kola a třešničkou na dortu je pak volitelná roleta nákladového prostoru, jak jinak než v černé barvě.

Interiér se příliš nezměnil, tedy s výjimkou přítomnosti loga Thunder, které se objevuje například na sedačkách. Dále interiér zdobí několik leskle černých panelů nebo kontrastní červené prošívání.

Sečteno a podtrženo se tedy jedná spíše o stylovku, která ale nabízí pořádný motor. Bez nadupaného podvozku nám ovšem Thunder připomíná spíše Ranger v papučích. Jeho výjimečnost ovšem potvrzují plány na distribuci.

Z celkem 4.500 vyrobených vozidel by totiž až 1.400 mělo skončit pouze na britském trhu, tedy s pravostranným řízením. Zbytek pak bude rozdělen mezi vybrané evropské trhy. Za zmínku přitom stojí, že v minulém roce dosáhl Ranger díky 52,500 kusům rekordního úspěchu s počty dodaných pick-upů do EU.

Vstoupit do diskuze (15)