Tahle stará Škodovka míří na Rallye Dakar. Podívejte se, jak trénuje
Ondřej Klymčiw hodlá na příští Rallye Dakar vyrazit se starou Škodou 130 LR. Už ji pilně testuje!
Součástí Rallye Dakar 2021 bude rovněž kategorie vyhrazená historickým vozidlům. Čile se mluví o tom, že by v tzv. Dakar Classic mohla být nasazena nějaká Tatra ze slavné éry Karla Lopraise. Ještě než se tak případně stane, je tu Ondřej Klymčiw, který se rozhodl na Dakar 2021 vyrazit jiným historikem československé produkce, Škodou 130 LR.
O tomto ambiciózním plánu jsme psali již v červenci, kdy jej dosud motocyklový závodník oficiálně oznámil. Nyní však Klymčiw dal o sobě opět vědět, když zveřejnil přiložené video z testování svého závodního speciálu.
Je to zároveň připomínka, že pořád probíhá sbírka na podporu Klymčiwova projektu. Nasazení Škodovky na Dakaru totiž stále není jisté, protože závodník hledá finanční podporu i pomocí crowdfundingové kampaně na HitHitu. Pomocí ní chce získat 750 tisíc korun, což je zhruba desetina celkových nákladů. Zbytek peněz chce tým získat od sponzorů a vlastních zdrojů.
Zatím je taková částka daleko, dosud Klymčiw získal od fanoušků 184.900 korun, což je ani ne čtvrtina žádaného cíle. Projekt Škodovkou na Dakar dosud podpořilo 163 lidí, přičemž do konce kampaně zbývá ještě nějakých 20 dní.
Nechme se tak překvapit, kolik ještě financí Klymčiw od fanoušků získá. Připomeňme jen, že „dakarská“ Škoda 130 LR je stavěna podle specifikace někdejší skupiny B. Karburátor i motor zůstanou původní, novinkou ale budou ochranné prvky podle aktuálních trendů. Auto každopádně splní veškeré předpisy FIA.
V kabině Klymčiwa má na Dakaru doplnit další motocyklový závodník Petr Vlček v roli navigátora. Na projektu pak pracuje i Jiří Kotek, někdejší šéf Škoda Motorsport. Patronem celé výpravy je pak slavný Jiří Moskal, který Dakar jel celkem čtyřikrát. S LIAZkou dokonce vybojoval druhé a třetí místo.