Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tahle stará Škodovka míří na Rallye Dakar. Podívejte se, jak trénuje

David Bureš
Diskuze (8)

Ondřej Klymčiw hodlá na příští Rallye Dakar vyrazit se starou Škodou 130 LR. Už ji pilně testuje!

Součástí Rallye Dakar 2021 bude rovněž kategorie vyhrazená historickým vozidlům. Čile se mluví o tom, že by v tzv. Dakar Classic mohla být nasazena nějaká Tatra ze slavné éry Karla Lopraise. Ještě než se tak případně stane, je tu Ondřej Klymčiw, který se rozhodl na Dakar 2021 vyrazit jiným historikem československé produkce, Škodou 130 LR.

O tomto ambiciózním plánu jsme psali již v červenci, kdy jej dosud motocyklový závodník oficiálně oznámil. Nyní však Klymčiw dal o sobě opět vědět, když zveřejnil přiložené video z testování svého závodního speciálu.

Je to zároveň připomínka, že pořád probíhá sbírka na podporu Klymčiwova projektu. Nasazení Škodovky na Dakaru totiž stále není jisté, protože závodník hledá finanční podporu i pomocí crowdfundingové kampaně na HitHitu. Pomocí ní chce získat 750 tisíc korun, což je zhruba desetina celkových nákladů. Zbytek peněz chce tým získat od sponzorů a vlastních zdrojů.

Zatím je taková částka daleko, dosud Klymčiw získal od fanoušků 184.900 korun, což je ani ne čtvrtina žádaného cíle. Projekt Škodovkou na Dakar dosud podpořilo 163 lidí, přičemž do konce kampaně zbývá ještě nějakých 20 dní.  

Nechme se tak překvapit, kolik ještě financí Klymčiw od fanoušků získá. Připomeňme jen, že „dakarská“ Škoda 130 LR je stavěna podle specifikace někdejší skupiny B. Karburátor i motor zůstanou původní, novinkou ale budou ochranné prvky podle aktuálních trendů. Auto každopádně splní veškeré předpisy FIA.

V kabině Klymčiwa má na Dakaru doplnit další motocyklový závodník Petr Vlček v roli navigátora. Na projektu pak pracuje i Jiří Kotek, někdejší šéf Škoda Motorsport. Patronem celé výpravy je pak slavný Jiří Moskal, který Dakar jel celkem čtyřikrát. S LIAZkou dokonce vybojoval druhé a třetí místo.

David Bureš
Diskuze (8)

Doporučujeme

15. 8. 2020 13:28
Re: Prachy nesežene...
Má, nouzí netrpí, provozuje tým, kde mu platí ostatní za zaštítění a zázemí. Ale proč šahat do kapsy, když můžou jiní?
15. 8. 2020 13:24
Prachy nesežene...
Ten zbytek od sponzorů nesežene....jedině,že by to cvaknul Volswagen.

Chlapec to jel na motorce a nemá na to prachy?
15. 8. 2020 12:49
Re: super
klidně mu Prochy nějakej krejcar pošli.
15. 8. 2020 12:47
Re: hmmmmm
O přenositelnosti zkušeností z motocyklu na auto se snad nemusíme bavit. O tom, že řídí jednou rukou v poloze "pravé poledne" a druhou řadí, to je asi nějaký nový progresivní styl. Ta helma už je jenom třešnička na dortu.
Ale jde o ho.. protože je to čistě kategorie na rejžování dalších peněz za startovné, vůbec se to nepojede stejnou trasou jako Dakar, protože v písku by to auto neujelo ani deset metrů. Co mi na tom vadí, že si to nechá zaplatit od jelimánků, ale to je koneckonců jejich věc...
Děkuji za vysvětlení, kdo je Klymčiw. V garáži mi stojí dakarský speciál, ale ten jsem si koupil jenom kvůli tomu, že měl hezkou barvu...
Avatar - WinDiesel
15. 8. 2020 11:42
Re: super
Odvážnější by bylo jet Trabantem.