Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tak trochu jiná Miata. Dostala nejen snížený podvozek

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 8. 3. 2019
4
1
Výbava původní generace Mazdy MX-5 dost záviselo na roku výroby, motorizaci či faktu, zda jste zvolili některou z limitovaných edicí. Tato je však zvláštní případ.

Mazda MX-5 (v USA známá jako Mazda Miata) se dnes vyrábí už ve čtvrté generaci. Jenže většina automobilových nadšenců má s MX5 spojenou spíše její první generaci z let 1989 až 1997 charakterizovanou spícími (výklopnými) světlomety. Možná i kvůli nim dostal vůz přezdívku žába.

Do roku 1994 auto poháněl výhradně motor 1.6 16V s 85 kW. V uvedeném roce prodělal vůz modernizaci. V rámci ní vyjela větší 1.8 16V s 96 kW, menší šestnáctistovka dostala snížený výkon na 66 kW. Do výbavy se dostal airbag ve volantu také pro Evropu. Do té doby byl od samého začátku výroby vozu nabízen standardně pouze v USA.

Aby byla ještě lepší

Když opomeneme technické úpravy za účelem zvýšení výkonu motoru, tak mnozí se při ladění MX-5 zaměřovali na její vzhled a výbavu a dále techniku související s jízdními vlastnostmi. Vůz, který vidíte na fotkách, tak dostal zkrácené tlumiče a pružiny, čímž došlo ke snížení světlé výšky vozu. Blatníky mají dodatečné lemy, které je rozšiřují, pod nimiž se ukrývají široké pneumatiky obuté na kolech s chromovaným efektem. Standardní MX-5 jezdila na čtrnácti-, později patnáctipalcových kolech. Auto dostalo rovněž odlišný přední nárazník, v němž musel zůstat zachován velký nasávací otvor, kterým vstupuje vzduch k motorovému chladiči. Menší boční otvory mají za úkol přivádět vzduch k předním brzdám z důvodu jejich chlazení a na sériovém nárazníku je nenajdete.

Za povšimnutí stojí také chromované ochranné oblouky za sedadly, které zvyšují bezpečnost posádky při převrácení vozu. Zároveň ale dle znalců těchto automobilů zvyšují těžiště vozidla.

Kůže i chrom

Kabina dostala světlé či přesněji béžové kožené čalounění. Středy sedáků a opěradel příkladně ladí s výplněmi dveří stejně jako s potahem horní části palubní desky. Skvělý je rovněž volant s dřevěným věncem, který připomíná sportovní a závodní auta z 50. a 60. let. To samé můžeme říci o chromované řadicí páce trčící ze středového tunelu. Autorádio je z originálního příslušenství americké Miaty, rovněž s panelem s chromovaným efektem. Chrom ale nechybí ani na pedálech či podlaze vozu. Majitel si s detaily opravdu vyhrál, takže chromovaný efekt mají také vnitřní kliky dveří, které jsou jinak u sériového vozu z černého plastu.

Vůz byl vyroben v roce 1993, z čehož vyplývá, že jej pohání raná verze čtyřválce 1.6 16V s výkonem 85 kW.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

3 fotky
VŘSDR
| 8. 3. 2019
Není to moc? Stačila by třeba nějaká kresba...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku