Takto vypadá nejdražší Škoda Elroq: Vzhledem nesedne každému, má však hromadu výbavy
Na zaváděcí edici Elroqu vytasila Škoda vlastně veškerou možnou výbavu, v příplatcích tak najdete už jen hrstku praktického příslušenství.
Krátce po oficiální premiéře Elroqu již škodovka pro své kompaktní SUV spouští také konfigurátor. Zatímco je základní cena od 799.000 Kč jednou z nejzmiňovanějších předností českého elektromobilu, pohled do konfigurátoru nám dává představu, jak může vypadat i ta současně nejdražší verze. Asi přitom nepřekvapí, že nejvybavenější i nejvýkonnější specifikací je zaváděcí série First Edition, u které najdete vlastně všechny prezentované vychytávky nového modelu.
Na Elroq First Edition si zájemci připraví 1.339.000 Kč. V tuto chvíli nejdražší úroveň výbavy (ještě uvidíme, na kolik vyjde budoucí Sportline) je dostupná exkluzivně v dosud nejvýkonnější variantě 85, tedy s jedním elektromotorem o výkonu 210 kW (285 koní) a točivém momentu 545 Nm, který pohání zadní kola (čtyřkolka 85x dorazí do nabídky později a mimo First Edition). Standardně větší baterie o kapacitě 82 kWh (využitelných 77 kWh) pak zajistí Elroqu v této konfiguraci dojezd kolem 540 km.
Po stránce stylingu má First Edition dostupné pouze dvě barvy karoserie – bílou Moon a zelenou Timiano, vždy standardně v kombinaci s černě lakovanou střechou Color Concept. Dodatečné odstíny zde nejsou dostupné ani v rámci příplatků. Aerodynamická 21palcová kola Vision s kontrastním oranžovým proužkem jsou také jediným designem k mání. Jinak se zaváděcí edice odlišuje od zbytku výbav také podsvícenou maskou navazující na vrchní obrysové světlomety.
Interiér vychází ze stylu Lodge, který kombinuje čalounění sedadel z antracitově zbarvené ekologické látky TechnoFil v kombinaci s šedou umělou kůží. Prošívání nebo bezpečnostní pásy jsou kontrastně oranžové, na tříramenném sportovním volantu najdete plaketu First Edition a pedály mají kryty z ušlechtilé oceli.
Z funkční výbavy je Elroq First Edition vlastně kompletně vybaven a nechybí mu Matrix-LED přední světlomety, adaptivní podvozek DCC, 13palcový infotainment s navigací, head-up displej s rozšířenou realitou, bezklíčový přístup, dodatečné boční airbagy vzadu, automatické stmívání vnitřního zpětného zrcátka, třízónová automatická klimatizace, elektricky nastavitelná přední sedadla s pamětí a masážní funkcí, vyhřívání předních i zadních sedadel, vyhřívání čelního skla, elektricky ovládané páté dveře s virtuálním pedálem, elektrické přídavné topení a nakonec taky soubor systémů Asistovaná jízda 2.6, a to včetně panoramatického kamerového systému nebo asistentu parkování s uloženým manévrem či možností parkování na dálku.
Škoda Elroq: Dostupné technické údaje a první ceny | ||||
Verze | 50 | 60 | 85 | 85x |
Výkon [kW] | 125 | 150 | 210 | - |
Točivý moment [Nm] | 310 | 310 | 545 | - |
Kapacita akumulátoru (maximální/využitelná) [kWh] | 55/52 | 63/59 | 82/77 | 82/77 |
Poháněná kola | zadní | zadní | zadní | všechna |
Vnější rozměry [mm] | 4488 x 1884 x 1625 | |||
Rozvor [mm] | 2770 | |||
Maximální dobíjecí výkon [kW] | 145 | 165 | 175 | - |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9 | 8,5 | 6,6 | - |
Nejvyšší rychlost [km/h] | 160 | 160 | 180 | - |
Dojezd [km] | 370 | přes 400 | přes 560 | - |
Cena Essence [Kč] | 799.000 | - | - | - |
Cena Selection [Kč] | 865.000 | - | 1.032.000 | - |
Cena First Edition [Kč] | - | - | 1.339.000 | - |