Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tato Dacia Lodgy najezdila za sedm let 750 tisíc kilometrů. Jak? A co se pokazilo?

Jan Zajíc Jan Zajíc 28. 11. 2022 • 04:51
16
6
Zobrazit náhledy (16)
Dacia Lodgy Dacia Lodgy Dacia Lodgy Dacia Lodgy Dacia Lodgy Dacia Lodgy Dacia Lodgy Dacia Lodgy Dacia Lodgy Dacia Lodgy Dacia Lodgy

Dacia Lodgy bývala nejlevnějším rodinným MPV na českém trhu - a nejen na něm. Jak je na tom ale se spolehlivostí?

Právě nízká cena totiž může vyvolávat pochybnosti o kvalitě zpracování a odolnosti tohoto praktického vozu. I proto jsme se ostatně spolehlivosti Dacie Lodgy, jež se vyráběla v letech 2012 až 2022, v minulosti už věnovali. Spoustu užitečných informací najdete například v tomto článku, hodit se ale mohou také konkrétní zkušenosti jednoho českého majitele, ty jsme shrnuli zde.

Video se připravuje ...

Se zkušenostmi přímo od jednoho vlastníka Dacie Lodgy nedávno přišel také slovenský motoristický web Topspeed.sk, který se dostal k jednomu velice zajímavému exempláři. Na Slovensku totiž jezdí zhruba sedm let starý kousek s nájezdem okolo 750 tisíc kilometrů! A právě s jeho majitelem Topspeed.sk natočil video.

Sympaťák z Veľkých Kapušian Lodgy vlastní od října roku 2015, auto kupoval za 14 tisíc eur (podle aktuálního kurzu asi 342 tisíc korun) jako nové. Zvolil přitom vznětové provedení, konkrétně 1,5litrový čtyřválcový turbodiesel o maximálním výkonu 66 kW.

Od počátku Dacii používá jako soukromé i pracovní vozidlo. A protože pracuje jako obchodní cestující, najezdí spoustu kilometrů. Za volantem sedí denně, měsíčně zvládne i 11 tisíc kilometrů. V době natáčení měla Lodgy na odometru 746.574 km, v současnosti to tak bude jistě víc než 750 tisíc.

Vzhledem k tomu, že Dacia musí pracovat a „vydělávat“, asi vás nepřekvapí, že se majitel o auto od počátku pečlivě stará a dopřává mu pravidelný a poctivý servis. A pochvaluje si, že i když se občas vyskytly jisté problémy, vždy dojel, kam potřeboval.

Ve videu dále jmenuje několik oprav a servisních zásahů, na seznamu najdeme například repasi alternátoru (po 550 tis. km), výměnu zadních bubnových brzd (po 645 tis. km), pružin a tlumičů (po 707 tis. km) nebo čištění filtru pevných částic (po 697 tis. km).

S autem je celkově velice spokojený, kromě spolehlivosti oceňuje také spotřebu vznětového motoru. Při 90 km/h se vejde do 5 litrů na 100 kilometrů, při dálniční stotřicítce pak okolo 5,5 l/100 km. I proto chce Dacií jezdit, dokud to půjde a dokud bude dávat smysl případné poruchy opravovat.

Jestli vás zajímají detaily a kompletní informace, najdete je v tomto videu:

Doporučujeme

Témata
Avatar - wakantanka
29. 11. 2022 22:12
Re: názory
Ha,ha,ha, s 1203 urobiť toľko km nehrozilo. Jednak na to neboli cesty, jednak sa to auto sypalo každú chvíľu. Síce zlý príklad, ale aspoň pobavil.
29. 11. 2022 10:46
názory
Někteří tvrdí, že to nic neujede a když to ujede, tak je ten řidič hlupák, chudák a já nevím co ještě.

Dříve jezdili statisíce km s 1203kou a taky to tak řešili? Dříve jim to vyhovovalo a pokud to tomu řidiči vyhovuje dnes (a to je Lodgy daleko dál než vzpomínaná 1203), proč jej za to kritizovat?
29. 11. 2022 09:02
Masochista
Na nájezd 10 tis. km/měs si pořídit takové auto? Masochista. A spotřeba 5,5 l možná tak při tachometrových 130 km/h (tj. reálných 120 km/h).
29. 11. 2022 08:48
Preco sa takto trapit?
11tis km meascne travit v takych sedackach (tusim nema ani laktovku) a na takom podvozku... To si musi chrbtica pochvalovat!

Inac pochvala Dacii, ze to takto zvladla.
Avatar - Mokrous
29. 11. 2022 00:57
Chudák.
Nic víc se k tomu nedá říct. A nemluvím o ceně vozu.