Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TATRA PHOENIX pro silniční údržbu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)
Nejnovější zástupce automobilky TATRA se představil v provedení pro údržbu silnic.

Modelová řada těžkých nákladních vozidel PHOENIX od letošního roku rozšiřuje nabídku automobilky TATRA ve speciálním sektoru. Díky svým vlastnostem má uspokojit požadavky kladené na terénní nákladní automobily ve stavebnictví, důlním průmyslu, lesnictví, při těžbě ropy a plynu i v jiných průmyslových odvětvích.

Kopřivnická automobilka na letošním ročníku Jičínského veletrhu představila model TATRA PHOENIX s konfigurací náprav 4x4 vybavený nástavbou pro zimní údržbu silnic, kterou tvoří sněhová radlice a sypač soli SYKO 6HP Hurikán.

V případě vozidla vystaveného na Jičínském veletrhu se jednalo o zkušební prototyp, ale automobilka již má pro své zákazníky k dispozici i sériové podvozky pro komunální nástavby. U vozidel připravených pro využití v oblasti silniční údržby je zesílena antikorozní ochrana podvozku. Samozřejmostí jsou úchyty pro montáž příslušenství včetně příčníků pro výměnné nástavby a lze namontovat přídavná světla.

Vystavený prototyp je poháněn kapalinou chlazeným řadovým šestiválcem PACCAR MX se zdvihovým objemem 12,9 l a disponuje výkonem 265 kW (360 k) a točivým momentem 1775 Nm. S tímto motorem spolupracuje manuální šestnáctistupňová převodovka ZF EcoSplit a jednorychlostní sestupný převod TATRA.

Pro využití při silniční údržbě mohou být vozidla modelové řady PHOENIX vybavena 12,9litrovými motory PACCAR MX s výkony od 265 do 340 kW (360 – 462 k) a točivým momentem od 1775 do 2300 Nm. Kromě manuální převodovky je k dispozici i automatizovaná převodovka ZF AS-Tronic. Doplňkové brzdové systémy představuje motorová brzda MX Brake nebo intardér a podle přání zákazníka může být vozidlo vybaveno jedno- nebo dvourychlostním sestupným převodem.

Modelovou řadu PHOENIX představila TATRA v létě loňského roku. První mezinárodní úspěch této novinky představovalo druhé místo v anketě International Truck of The Year 2012.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)
Avatar - Barrichello
27. 9. 2012 09:07
Re: Stejně zas koupí Mercedesy
No to víš, německá kvalita ne >:D
Avatar - Barrichello
26. 9. 2012 09:21
Re: Stejně zas koupí Mercedesy
No Praga už hlavně krachla a nákladáky nevyrábí, žel když vyráběla, byla ta informovanost stejná a hlavně jak píše megacruiser, asi nebylo na úplatky.

Tattry jezdí jako sypače na moravě, tady to nepotkáš.
Avatar - Pekelná Micinka
26. 9. 2012 00:52
Re: Stejně zas koupí Mercedesy
No pak je to smutný, aspoň vidíš, jaká je o Praze obecná informovanost. Ani jsem netušil, že tohle vyráběli a ani jsem to nikdy neviděl. Potkávám hlavně Liazky, jako sypače. Unimogy jsem viděl snad jen u DPP.
26. 9. 2012 00:20
Re: Stejně zas koupí Mercedesy
Zákon moderní tržní ekonomiky: nemáš na úplatky, neprodáváš... Proč asi hasiči dostali kroutící se Renaulty, když Tatry byly lepší ve všech ohledech? Protože to bylo domluvené dopředu a ty Renaulty už byly i vyrobené.
25. 9. 2012 23:19
Re: Este som ani jednu na Slovensku nevidel !
Vyrobenych bolo (zaciatkom septembra/zari) udajne 75 Phoenixov (..udajne vacsinou predvadzacky).
Celkovo k danemu obdobiu 310 vozov vsetkych radov