Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra představila na veletrhu v Brně novou generaci řady Tatra Force. Nahradí vozy Terra

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)

Kopřivnická vozidla s nízkou stavbou kabiny jsou určena pro záchranáře, armádu, stavaře a unesou i speciální nástavby. Nyní dostala mnoho vylepšení.

Na brněnském výstavišti se v rámci veletrhu PYROS 2023 představila již třetí generace vozů Tatra Force. První verze byla dodávána od roku 2007, druhá s modernizovanými kabinami, novým řízením z modelů Phoenix a možností dostat kotoučové brzdy přišla na trh v roce 2016.

I aktuální modernizace se týká kabin s malou výškou, které jsou jedním z hlavních poznávacích znaků modelů Force. Mají přepracovaný skelet, integrovanou ochranu při převrácení a moderní přístrojovou desku s kombinací digitálních i klasických ukazatelů. Nově je k dispozici multifunkční volant a možnost instalovat vzduchem odpružené sedačky řidiče a spolujezdce. Vyšší komfort zajistí nové obkladové materiály a topně klimatizační jednotka v kombinaci s lepší izolací kabiny. Upravený design také umožní snazší a bezpečnější nastupování posádky. Ta může být až osmičlenná ve třech řadách sedadel v případě nejdelší verze.

Základní verze vozů Tatra Force budou k dispozici s podvozky 4x4, 6x6 a 8x8 s kotoučovými brzdami na všech kolech, stejně jako u starších generací ale připraveny i vícenápravové verze s různým počtem hnaných a řiditelných náprav. Pohon zajistí vzduchem chlazený osmiválcový (až 340 kW) nebo dvanáctiválcový (až 440 kW) motor Tatra, v nabídce budou i kapalinou chlazené motory Cummins.

Video se připravuje ...

Po stránce řazení je možné vybírat mezi deseti- a čtrnáctistupňovými převodovkami Tatra, dvanáctistupňovou automatizovanou převodovkou ZF TraXon a šestistupňovým automatem Allison. Kromě představených hasičských verzí s ochranou elektrických a vzduchových svazků proti žáru bude nová řada Tatra Force, jež v nabídce nahradí modely Terra, nabízena i s pancéřovanými kabinami, k armádnímu a bezpečnostnímu využití, pro těžební a stavební průmysl i výrobce nástaveb.

Autor: Richard Herbich

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)

Doporučujeme

26. 5. 2023 08:30
Re: Kabína
Ja som nenapísal, že nie je dosť praktická.
Avatar - mariov8
25. 5. 2023 22:32
Navrat V12 Tatra
Návrat původního vzduchem chlazeného V12 Tatra? V nové verzi až 440kW? Tak na to se zítra mrknu osobně!
25. 5. 2023 21:29
Re: Kabína
Mně se třeba právě ta kabina líbí moc, hlavně u tohohle typu auta. Je super, jak je nízko umístěná, člověk tam neleze jako po žebříku. Potřebovat sklápěčku 8x8, tak jí beru hned :yes:
Avatar - Barry Lyndon
25. 5. 2023 19:04
Re: Kabína
V rámci malosériové "výroby z jeklů" je to zřejmě maximum možného. Klasickou kabinu by museli kupovat jinde a vhledem ke kombinaci podvozku s rourou a nad ní uloženého motoru by se nikdy nedostali na tak malou výšku, ale vyšla by jim vysoká koza ala Phoenix...
25. 5. 2023 11:25
Kabína
Tá kabína je teda pekne hnusná...
Jasne, na dizajn tieto stroje nejazdia, ale okrem fotiek som z "článku" veľa informácií nedostal, prakticky žiadne. Škoda.