Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra v Hannoveru vystavuje Agrotahač 6x6

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 17. 11. 2013 • 04:42
4
10
Na letošním veletrhu Agritechnica představuje kopřivnická automobilka Tatra nejnovější provedení řady Phoenix, určená pro využití v zemědělství.

Veletrh Agritechnica, pořádaný od 10. do 16. listopadu 2013 na výstavišti v Hannoveru, patří k nejvýznamnějším mezinárodním setkáním odborníků na zemědělskou techniku. Vystavovatelé prakticky z celého světa zde prezentují své technologie pro profesionální rostlinou výrobu.

Automobilka Tatra Trucks zde ve spolupráci se svým německým partnerem společností Leewes & Ludmann vystavuje svůj Agrotahač 6x6 pro zemědělství, který měl premiéru na letošní výstavě Země živitelka 2013 pořádané v Českých Budějovicích na přelomu srpna a září.

Novinka je výsledkem společného vývoje kopřivnické automobilky s Rolnickou společností Lesonice a.s. a její prototypy byly homologovány na základě „individuálního řízení“ pro provoz na pozemních komunikacích jako traktory.

Agrotahač 6x6 vychází z tradiční tatrovácké koncepce s podvozkem, jehož základem je centrální nosná roura s výkyvnými polonápravami. Vozidlo se vzduchovým odpružením má oproti klasickému nákladnímu Phoenixu 6x6 zkrácený rozvor mezi první a druhou nápravou na 3.060 mm, zatímco mezi druhou a třetí má rozvor 1.450 mm.

Celková délka stroje je 6.965 mm, šířka 2.600 mm a výška 3.250 mm. Standardem jsou pro všechny tři nápravy pneumatiky o rozměrech 445/65 R22,5, ale Tatra doporučuje obutí v podobě širokých nízkotlakých traktorových pneumatik 500/60 R22,5 vpředu a 600/50 R22,5 vzadu.

Na přání je k dispozici poslední řiditelná náprava s elektrohydraulickým systémem ovládání do rychlosti 40 km/h. Tato náprava zmenšuje vnější poloměr otáčení, který v kombinaci s návěsem s řiditelnými nápravami zlepšuje manévrovatelnost s vozidlem a zamezí jeho nežádoucímu smykování, které opotřebovává pneumatiky a udusává půdu na poli.

Pohon tahače zajišťuje kapalinou chlazený šestiválec Paccar MX340 o objemu 12,9 l, splňující emisní normu Euro 5. Tato pohonná jednotka je pro tahač k dispozici s výkony 265 kW, 300 kW a 340 kW v kombinaci s manuální 16stupňovou převodovkou ZF, automatizovanou 16stupňovou převodovkou ZF AS-Tronic nebo 6stupňovou automatickou převodovkou značky Allison. Všechny nabízené varianty převodovek lze na přání vybavit integrovaným retardérem.

Vozidlo je vybaveno čtyřmi na sobě nezávislými brzdovými systémy – provozním, nouzovým, parkovacím a motorovým. Na přání je k dispozici kompresní brzda MX Engine Brake. Pro kabinu je nabízena ochrana ROPS/FOPS (bezpečnost kabiny při převrácení). Součástí výbavy tahače je výškově stavitelný zadní traktorový závěs a dvoupalcová točnice. Příď je přizpůsobena pro montáž předního neseného nářadí. V nabídce je i kompletní hydraulika s výstupy v přední i zadní části.

Ve srovnání s vozidly s tuhými nápravami dosahuje tahač značky Tatra v terénu vyšší rychlosti, což znamená, že je schopen za stejnou dobu absolvovat větší počet jízd. Rozložení zatížení váhy návěsu na zadní nápravy vozidla s konfigurací 6x6 oproti 4x4 umožňuje vyšší nosnost návěsu, a tím dále zvyšuje produktivitu přepravy.

Zahájení sériové výroby Agrotahače plánuje kopřivnická automobilka na druhou polovinu příštího roku v návaznosti na spuštění výroby vozidel splňujících emisní normu EURO VI. Výroba tohoto modelu by měla rozšířit přítomnost značky Tatra v zemědělství, v němž jsou její vozidla několik let úspěšně používána jako nosiče výměnných zemědělských nástaveb.

Související články

Témata
Avatar - aproximus
17. 11. 2013 23:00
Re: Bravo Tatraktor
nesmysl.. opravdu velkých zemědělských podniků, které mají dejme tomu nad 2,5~3k ha je u nás jen pár. a jakou spojistost má třistakoňský traktor a agrotatra to už vůbec nechápu..
Avatar - WinDiesel
17. 11. 2013 22:42
Re: Jsem jediný?
To by nesměl být rok 68, aby to osobní divize Tatry přežila ve zdraví až do teď. A stejně už by teď patřili někomu jinému.
Mě je spíš líto, že Škoda Auto je vlastněna VW místo aby VW vlastnila.....
17. 11. 2013 19:52
Re: Jsem jediný?
Měl jsem samozřejmě na mysli hlavně divizi osobních automobilů, které patřily ke špičce, než se začala do výzkumu a vývoje politicky angažovat jistá partaj...
Avatar - WinDiesel
17. 11. 2013 17:29
Re: Bravo Tatraktor
Velkých zemědělských firem je u nás "díky" Komančům opravdu dost. Všichni, kteří si mohou dovolit kupovat obří osmiválcové a šestiválcové Johny Deery, si mohou koupit Tatru.
Avatar - WinDiesel
17. 11. 2013 17:28
Re: Jsem jediný?
To není konec ....... teď se jasně a rychle zvedají.
Články odjinud