Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra získala dotaci na rekonstrukci Slovenské strely

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 17. 2. 2018 • 08:15
5
17
Společnost Tatra Trucks obdržela v polovině ledna roku 2018 zprávu o schválení dotace na projekt rekonstrukce motorového vlaku Slovenská strela.

Společnost Tatra Trucks oficiálně uvádí, že dotaci ve výši téměř 80 milionů korun využije na kompletní revitalizaci motorového vlaku Slovenská strela do pojízdného stavu a výstavbu speciálního depozitáře. Rekonstrukce bude zahájena již v letošním roce.

„Jsme velice rádi, že se nám podařilo získat dotaci na revitalizaci tak významné kulturní památky jakou je Slovenská strela. Historie a tradice jsou pro naši firmu velice důležité, uděláme tedy vše pro to, abychom revitalizaci zahájili co nejdříve,“ řekl Radek Strouhal, generální ředitel společnosti Tatra Trucks.

Celkové náklady projektu jsou vyčísleny na 118 milionů korun. Společnost Tatra Trucks má již k dispozici projektovou dokumentaci k budově, ve které se bude Slovenská strela po rekonstrukci nacházet. Radek Strouhal k tomu doplnil, že je připraven restaurátorský záměr a v nejbližších dnech se uskuteční výběrové řízení na dodavatele restaurátorských prací.

Majitelé společnosti Tatra Trucks Jaroslav Strnad a René Matera kladou důraz nejen na současnou produkci a budoucnost, ale věnují značné úsilí i prostředky na podporu tradic automobilky a záchranu historických exemplářů vozidel. Důkazem toho je právě revitalizace národní kulturní památky Slovenská strela nebo projekt výstavby nového muzea automobilů značky Tatra, na který byla schválena dotace v polovině roku 2017.

Nové muzeum automobilů Tatra vznikne jako pobočka Muzea Novojičínska a bude ho provozovat Moravskoslezský kraj. Tomu společnost Tatra Trucks pro daný účel darovala pozemek s halou bývalé slévárny, navíc také umožní využití přilehlých ploch. Předpokládané náklady na výstavbu muzea jsou vyčísleny na 123 mil. Kč, přičemž 85 procent bude financováno z evropských dotací.

Posláním obou projektů, které by měly být zprovozněny v průběhu roku 2020, je prohloubení péče o movité technické památky spjaté s kopřivnickou automobilkou a zajištění jejich zachování budoucím generacím.

Související články

Témata
Avatar - rokyta.p
18. 2. 2018 11:18
Re: Super
Bureš je h()vado a gangster 8-s ...Strela si zaslouží důstojný kabát a památník :yes:
Avatar - Blue Sun
18. 2. 2018 08:47
Re: Super
Bez EU by se daly dělat i jiné projekty, než co zrovna spadá do unijních záměrů. Možná by už byl i Pražský okruh...
Avatar - Blue Sun
18. 2. 2018 08:45
Re: Super
Zemědělci možná, republika ne. V krizové situaci bychom měli velmi rychle hlad.
Avatar - Blue Sun
18. 2. 2018 08:43
Re: Super
Nalili... poté, co nejprve celou naši ekonomiku zlikvidovali, pozavírali továrny a odepsali zemědělskou výrobu. A ty výrobní kvóty na zemědělství, ty asi taky nikdy neexistovaly, že? Nebo rozdílná dotační politika v různých zemích, která naše zemědělce likvidovala od počátku...
Avatar - white label
17. 2. 2018 22:53
Re: Super
Bureš byl jen příklad, ale vzhledem k tomu, že je největší, tak to asi zase tak špatný příklad nebyl.
Zeptám se jinak, jaké jiné odvětví tady hospodářsky/ekonomicky funguje naopak hůř, než za socíku??? Dyť jsme za těch cca 40 let ztratili konkurenceschopnost prakticky ve všem, zemědělství nevyjímaje, čemuž dnes nevěří snad už jen skalní voliči komunistů...
Tím chci říct, že samotné - jsme na tom líp, než za komančů, už dnes naštěstí není dostatečné měřítko...
Proto bych už raději (v tomto ohledu) pomalu srovnával (relativně) spíš se situací za 1. republiky, nebo i za RaUh.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku