Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla je ochotna dodávat motory, software i baterie konkurenci

Ondřej Mára
Diskuze (97)

Elon Musk prohlásil, že nechce konkurenci ničit. Pouze chce urychlit nástup udržitelné energie.

Musk na svém twitterovém profilu nedávno okomentoval článek webu Teslarati, který měl titulek přeložitelný jako „Teslou-posedlí němečtí výrobci automobilů hledají způsob, jak vyřešit mnohaletý deficit vývoje“. A jeho reakce nejspíš mnohé překvapila.

Podle Muska je totiž Tesla „otevřená licencování software a dodávání pohonných jednotek a baterií.“ Cílem automobilky by totiž mělo být „nastartování udržitelné energie, nikoliv ničení konkurence,“ uvedl známý vizionář ve svém příspěvku.

Na otázku, zda bude součástí licencovaného software i semi-autonomní asistenční systém Tesla Autopilot, odpověděl Musk prostým „samozřejmě“. Není to ovšem poprvé, co se mluví o sdílení techniky a technologií automobilky Tesla s konkurencí.

 Již v roce 2014 totiž automobilka oznámila, že chce zdarma nabídnout své intelektuální vlastnictví. Společnost tehdy uváděla, že nezahájí trestní řízení s nikým, kdo v dobré víře použije její technologie. I přesto ale letos podala žalobu na Rivian, který měl Tesle přetáhnout několik zaměstnanců. A ti si prý na cestu vzali pár citlivých dat.

Nicméně ani tak není Tesle otázka sdílení techniky zcela cizí. V minulosti totiž dodávala vlastní komponenty pro několik výrobců. včetně dodávek battery-packů pro automobilky Toyota a Mercedes. Do budoucna chce navíc Tesla prohlubovat spolupráci s výrobci baterií Panasonic, CATL nebo LG Chem, a zvažuje stavbu vlastního závodu na baterie v Kalifornii.

Zhruba v polovině září se pak očekává, že Tesla představí revoluční baterii pro Model 3, která nabídne vysoký dojezd za překvapivě nízkou cenu. Pro konkurenci by tak toto prohlášení Elona Muska mohlo znamenat výrazné usnadnění a zlevnění vývoje nových modelů. I když za cenu ztráty jisté suverenity.

Doporučujeme

Ondřej Mára
Diskuze (97)

Doporučujeme

2. 8. 2020 13:49
Re: Svody ďábla
s ipace mam ve vyzsich rychlostech podobnej dojezd jako s RS6, problem s dojezdem maj vesmes jen diskuteri kteri elektromobil nemaj a nepouzivaj :-! a drtiva vetsina tech diskuteru taky kazdy den za volantem travi zrejme 20 hodin a najedou za ten den trasy 600+ km, coz je zajimave, jakoby diskuze byli plne kontinentalnich kuriru kteri chatuji kdys zrovna ridi, jinak to vysvetlit nejde kdys tolik najezdi a zaroven tolik napisi do diskuzi :-[]

z meho pohledu jsou to jen individua co jsou radi ze maj aspon tu diskuzi a tak proste pisou hovadiny aby je v zivote aspon nekdo vnimal
Avatar - Barrichello
2. 8. 2020 12:58
Re: Svody ďábla
Přesně tak, stejný utopistický nesmysly, stejné prostředky a snahy o změnu společnosti k údajně lepšímu, akorát jiné cíle a jinéé názvy a místo rudé zelená.

Je potřeba toto neustále připomínat aby lidi věděli jak se věci mají!
2. 8. 2020 00:49
Re: Svody ďábla
Myslím, že to dobře víš - délka dojezdu při vyšších rychlostech, pravda, kromě Tesel s většími baterkami. Ale ty zase mají příšernou kvalitu zpracování. :-( :no:
2. 8. 2020 00:47
Re: Svody ďábla
:-[] :-[] :-[]
http://www.cesky-dialog.net/clanek/1368-z-casopisu-abc-rok-1960/
1. 8. 2020 15:58
Re: Svody ďábla
a v cem je problem s elektromobily na Nemeckych dalnicich? ja abych se toho priste vyvaroval az zas s elektromobilem pojedu na Nemecke dalnici