Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Semi se objevila na nových snímcích. Půjde o finální produkční verzi?

Tesla Semi
Tesla Semi
Tesla Semi
Tesla Semi
15 Fotogalerie
Diskuze (13)

Dodávky čistě elektrického tahače by měly začít již letos, automobilka tak doplnila své stránky o reálnější podobu stroje.

Tesla představila čistě elektrický tahač Semi již v listopadu 2017, přičemž jeho uvedení na trh mělo následovat zhruba do dvou let. Jenže jak už je u Tesly zvykem, věci začaly nabírat zpoždění. Elon Musk však před časem slíbil, že první kusy dorazí k zákazníkům ještě letos. Navíc s dojezdem údajně přes 800 kilometrů.

Dojezd nyní nechme stranou, ten se nejspíš ukáže až v reálném provozu. Samotná informace o letošním uvedení modelu Semi na trh by však nemusela být daleko od reality. Věci se totiž daly do pohybu dokonce i na webových stránkách automobilky.

Jak si po upozornění od fanoušků všimli kolegové z CarScoops, Tesla aktualizovala snímky modelu Semi ve svých galeriích a zřejmě tak odhalila definitivní produkční vzhled elektrického tahače. Co je tedy jinak?

Video placeholder
Tesla Semi Musk • Zdroj: Tesla

Jednou z největších změn oproti původním konceptům jsou velká zpětná zrcátka, která měla být původně nahrazena malými kamerami za kabinou řidiče. Na kamery přitom Tesla evidentně nezanevřela, pravděpodobně je ale integrovala právě do výrazně vystouplých zrcátek, které tak trochu kazí jinak zajímavý design vozu (a pravděpodobně i jeho aerodynamiku a výhled).

Z dalších změn můžeme jmenovat protáhlé boční prosklení, viditelná oranžová poziční světla nebo přepracované tvary klik. Zadní kola jsou nově odhalená, zatímco u konceptu měla černý aerodynamický kryt.

Základní koncepce kabiny zůstala víceméně stejná. Řidič tak stále sedí uprostřed a po stranách má dva displeje. Nové snímky nicméně ukazují nový multifunkční volant, podobný běžným modelům značky. Drobnou úpravou navíc prošla i konzole po pravé straně, která sází na jiný povrch i odlišné uspořádání. O zásadní změny ale nejde.

Automobilka uvádí, že Semi nabídne dojezd 300 mil (483 km) nebo 500 mil (cca 805 km), a díky třem elektromotorům na zadní nápravě zvládne akcelerovat na 96 km/h za 20 sekundy – a to při plném zatížení, tedy s nákladem o hmotnosti téměř 37.195 kilogramů.

Tahač by tak měl zvládnout držet krok s běžným provozem a dech by mu neměl docházet ani v táhlých stoupáních. Automobilka navíc slibuje, že na rychlonabíjecích stanicích určených speciální pro Semi bude možné nabít baterii na 70 % kapacity již za 30 minut.

Provoz čistě elektrického tahače by pak měl být zrna až 2,5x levnější, než provoz tahače naftového. Již po třech letech by tak provozovatelé mohli spatřit úspory na palivu až kolem 200.000 dolarů, tedy cca 4,9 milionu korun, chlubí se automobilka.

Vstoupit do diskuze (13)