Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesle za čtvrtletí stouply tržby o 45,5 % na 10,74 mld. dolarů

ČTK
Diskuze (49)

Americkému výrobci elektromobilů Tesla stouply meziročně za čtvrté čtvrtletí tržby o 45,5 procenta na 10,74 miliardy dolarů (231,3 miliardy Kč). Automobilka v posledním kvartálu dodala rekordních 180.570 vozů, ale těsně minula ambiciózní cíl na celý rok 2020, tedy půl milionu dodaných elektromobilů.

Zisk za poslední kvartál vykázala Tesla nižší, než čekali analytici, což způsobilo po konci obchodování na newyorské burze pokles akcií automobilky.

Co se týče tržeb, výrobce elektromobilů mírně překonal prognózu analytiků, kteří odhadovali, že dosáhnou 10,4 miliardy dolarů. Čistý zisk - bez peněz vyplacených na základě výnosu akcií zakladateli firmy Elonu Muskovi - stoupl o 133 procent na 903 milionů dolarů. Analytici dotazovaní společností Refinitiv v průměru očekávali čistý zisk 1,08 miliardy dolarů.

Akcie Tesly zprvu po ukončení obchodování klesly o téměř šest procent, později část ztrát smazaly. Za celý loňský rok si ale připsaly téměř 700 procent. Tesla se tak stala nejhodnotnější automobilkou na světě, přestože objem její produkce představuje pouhý zlomek ve srovnání s výrobou konkurentů, jako jsou Toyota, Volkswagen a General Motors.

"Ve výhledu několika let čekáme, že dodávky vozů budou každoročně stoupat v průměru o 50 procent. Některý rok to může být více, což podle nás bude i případ roku 2021," uvedla Tesla v prohlášení. Letos dodala 499.550 aut a vyrobila jich 509.737. V obou případech je to pro výrobce elektromobilů rekord.

Automobilka nyní buduje závody v texaském Austinu a nedaleko Berlína. Společnost předtím navýšila kapacitu závodu v Šanghaji, což byla první továrna Tesly mimo Spojené státy. Provoz zde zahájila v říjnu 2019. Rekordních loňských dodávek automobilka dosáhla zejména díky prodejům v Číně, tedy na největším automobilovém trhu světa. Hlavní závod Tesly se nachází v americkém městě Fremont ve státě Kalifornie.

ČTK
Diskuze (49)

Doporučujeme

Avatar - Jerry.Gunman
31. 1. 2021 23:04
Re: Proč to všechno je mě děsí
Zopakuj si fakta
Tesla vyrábí a prodává elektrovehikly, jejichž prodej je ztrátový
Z červených do černých čísel se dokážou dostat pouze díky kšeftováním s emisními povolenkami

Zdali s tím souhlasíš nebo ne, stejně tak jako to, co k tomu budeš psát dále, je zcela nepodstatné
Avatar - Hammunasakra
31. 1. 2021 20:13
Re: Po dvou letech...
Jo z tohohle úhlu pohledu = máš jednoznačně pravdu
31. 1. 2021 20:07
Re: Po dvou letech...
Tak fuk to samozřejmě není, ty stanovené cíle jsou součástí předkládaných byznysplánů a jejich zásadní neplnění má své důsledky a hlavně ukazuje na velké problémy s výrobou.
Je pak úplně jedno o kolik set tisíc se třeba letos produkce zvedne produkce, ten deficit se tam valí pořád jako koule, tesla je ekonomicky zcela závislá na objemu produkce - tolik následně může prodat emisních povolenek a nebo zprůměrovat flotily eu, což je to jediné co jí posouvá do zisku a co je tedy to nejzásadnější :yes:
Avatar - Hammunasakra
31. 1. 2021 19:39
Re: Po dvou letech...
No to je fuk = realita je že teď stojí další fabriky = v Asii a teď bude jedna v Berlíně = to prostě ZNAMENÁ statisíce aut navíc. Plus se staví zatím největší v Texasu = to pak nějaký milion ročně dá

Už Tesla 3 je dostupná širším masám a zajímavý auto = já se hodně těším na druhou generaci https://elektrickevozy.cz/…rive-v-roce-2022

Zajímavý kolik odpůrců to (co je na 99% budoucnost a násobná efektivita od motorů na ropu atd.) tady má = no i kolik příznivců https://www.e15.cz/…em-sveta-1376822 :D
31. 1. 2021 19:34
Re: Po dvou letech...
Uvidíme, jak vidno tak covid je v tomto pohledu detail - za to že tesla splnila plán sotva na 40% opravdu nemohl.

Jinak ten milion v plánu byl, ale po tom fiasku s půl milionem se výrazně omezilo prezentování těch konkrétních cílů takže teď se mi fakt nechce hledat jestli to bylo v roce 20 nebo 21.