TEST Audi Q3 2,0 TDI quattro: České jízdní dojmy

Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
145 Fotogalerie
Diskuze (43)

Audi představilo českým médiím své nejmenší SUV. Při té příležitosti jsme absolvovali první kilometry po českých silnicích.

Segment malých a kompaktních SUV je z pohledu mainstreamových značek vysoce konkurenční. Na českém trhu mají silnou pozici domácí Škoda Yeti, Dacia Duster, korejské duo Hyundai ix35 a Kia Sportage a VW Tiguan, sesterský model nového Audi.

Z prémiových značek ale najdeme zástupce jediného – BMW X1. Audi se netají tím, že mnichovský model je přímým konkurentem a prodejním cílem na českém trhu je předběhnout v počtu registrací právě X1. V praxi by to mělo znamenat přes 500 kusů ročně.

Na malý zájem si přitom import Audi stěžovat nemůže. V době uvedení na trh je totiž už vyprodána kvóta pro celý zbytek roku 2011. Objednávky je možné uzavírat už od srpna a všechny dostupné vozy našly své budoucí majitele ještě předtím, než do ČR fyzicky dorazily první kusy.

Motorový mix zahrnuje celkem čtyři varianty: benzinový 2,0 TFSI o výkonu 125 kW s pohonem všech kol a manuální převodovkou, silnější alternativu 2,0 TFSI se 155 kW a dvouspojkovou převodovkou S tronic, turbodiesel 2,0 TDI o výkonu 103 kW pohánějící přes manuální převodovku jen přední kola a 2,0 TDI s pohonem všech kol, který má 130 kW a dvouspojkovou převodovku.

Ačkoliv je na českém trhu tradičně vysoká obliba SUV s pohonem 4x4, Audi očekává, že prim v prodejích bude i tak hrát turbodiesel s pohonem předních kol. Důvodem je i to, že marketing model Q3 staví primárně jako SUV do města, kde potřeba dvojice hnaných náprav odpadá.













Audi Q3 - Ceny na českém trhu (srpen 2011)
Model2,0 TSI quattro2,0 TSI quattro2,0 TDI2,0 TDI quattro
Převodovka6M7DSG6M7DSG
Zdvihový objem [cm3]1984198419681968
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]125/4300-6200155/5000-6200103/4200130/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]280/1700-4200300/1800-4900320/1750–2500380/1750-2500
Max. rychlost [km/h]212230202212
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,26,99,98,2
Komb. spotřeba [l/100 km]7,37,75,25,9
Cena [Kč]802.000,-894.900,-698.500,-869.900,-

O jízdní dojmy u tří ze čtyř nabízených variant jsme se s vámi podělili už v létě u příležitosti mezinárodní prezentace. Oficiální představení Q3 v ČR jsme proto využili k vyzkoušení posledního ze čtveřice – turbodieselu s pohonem všech kol.


Motor 2,0 TDI od letoška ve vozech Audi umí 130 kW. Na rozhýbání kompaktní, ale relativně těžké (provozní hmotnost 1660 kg) Q3 to s rezervou stačí. S agregátem si dobře rozumí sedmero převodů dvouspojkové převodovky i režimy nastavení Audi drive select, které usnadňuje využívání potenciálu motoru pro úspornou nebo dynamickou jízdu.

V režimu efficiency je nově dostupná funkce volnoběžky – při jízdě bez plynu po rovině se v zájmu snížení spotřeby může odpojit motor od převodovky.

Silnými stránkami Q3 jsou odhlučnění interiéru, výhled směrem vpřed a do boku a především pocit řízení kompaktního auta. Interiér je útulný a ergonomicky dobře zvládnutý. Designéři si dokázali odpustit mnoho samoúčelných prvků jako vysoký středový tunel nebo mohutné výplně dveří, a proto se Q3 může pochlubit dobrým využitím obestavěného prostoru. K tomu patří i na SUV nečekaně nízká poloha ta volantem v případě, že je sedadlo nastaveno do nejnižší pozice.

Jízdní dojmy ze zbývajících motorizací naleznete ve starším článku Audi Q3: První jízdní dojmy

V následujících týdnech přineseme i plnohodnotný redakční test.


Vstoupit do diskuze (43)