Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Chrysler Voyager
Chrysler Voyager
Chrysler Voyager
Chrysler Voyager
12 Fotogalerie

TEST Chrysler Voyager 2,4 SE

Prvním velkoprostorovým vozem, který jsme v redakci testovali, byl Renault Espace 2,2dT. Dnes vám představíme "otce" všech vanů Chrysler Voyager. Jeho současná verze byla představena na detroitském autosalónu v roce 1995, takže se dá říci, že dnes je tento model Voyageru v nejlepších letech.

Základní předností vozů typu Van je jejich mimořádná prostornost a do podrobností promyšlená konstrukce a uspořádání interiéru.

U testovaného Voyageru bylo uspořádání sedadel sedmimístné ve třech řadách (obsazení 2, 2, 3). V první a druhé řadě sedadel je prostor pro nohy i hlavu mimořádný, zato třetí řada je zřejmě určena spíše pro děti, díky menšímu prostoru pro nohy. Třetí řada také výrazně omezuje zavazadlový prostor.

Tento problém je však možno vyřešit hned několika způsoby. První možností je, v případě, že na zadních sedadlech nikdo nesedí, posunout je dopředu a tím zavazadlový prostor výrazně zvětšit. Druhou možností je celou zadní trojsedačku vyjmout a třetí ovšem zásadní možností je hned při koupi objednat prodlouženou verzi Grand Voyager (délka zvětšena o 337 mm).

Přestože jsme testovali méně vybavenou základní verzi SE, výbava je na dobré úrovni. Obsahuje např.: 2x airbag, elektricky ovládáná a vyhřívaná zrcátka, odmrazování předního okna, tónovaná skla, centrální zamykání, RDS rádio se čtyřmi reproduktory, 7 sedadel a posilovač řízení. Za příplatek byl vůz dovybaven o manuální klimatizaci, elektrické ovládání předních oken a zadních ventilací, ABS, tempomat a držáky střešního nosiče. V interiéru potěší řada odkládacích ploch na drobnosti, včetně několika držáků nápojů.

Jízda s Voyagerem je bezproblémová. Přesto, že by se to dalo čekat, v zatáčkách nedochází u dost vysokého vozu ke zvýšenému naklánění, naopak jízda připomíná běžný osobní automobil. Problémovými místy v interiéru jsou: příliš účinný posilovač řízení, špatný výhled dozadu díky hradbě celkem pěti opěrek hlav a nadměrné prohřívání interiéru (velká prosklená plocha). Bez klimatizace nemá prakticky cenu Voyager kupovat.

Šestnáctiventilový čtyřválcový motor s objemem 2,4 litru a slušným výkonem 111 kW je pružný relativně úsporný (spotřeba 10 - 12/l na 100 km) a dobře odhlučněný. Teprve nad čtyřmi tisíci otáček začíná zvuk více pronikat k uším cestujících. V kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou jde zřejmě o ideální kombinaci "cena/výkon". Výkon motoru se přenáší na kola přední nápravy a pro běžnou jízdu se zdá plně postačující. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na dostačujících 180 km/h.

Zajímavá je také , protože po nedávném snížení je možno tento van koupit již , tedy o více než osmdesát tisíc korun levněji než dříve.

Chrysler Voyager 2,4 SE
Cena v testovaného kusu798 000 Kč
Typ motoruzážehový
Válce / ventily na válec:4/4
Zdvihový objem (ccm):2429
Nejvyšší výkon (kW / ot/min):111/52500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min):229/4000
Maximální rychlost (km/h):180
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km):14,2/8,3/-
Objem nádrže (l):76
Pohotovostní hm. / nosnost (kg):1780/655
a) délka (mm):4733
b) šířka (mm):1950
c) výška (mm):1740