Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Garáž Auto.cz: Citroën DS4 2,0 HDi – Co vás zajímá?

Ondřej Láník
Diskuze (129)
Rozpustilejší sestra Cé-čtyřky má k chování typického Citroënu hodně daleko!

Jestli bylo v zadání tvůrců Citroënu DS4, aby to byl úplně jiný automobil, než na jaký jsou stávající zákazníci zvyklí, pak se vše rozhodně povedlo.

Prvních 250 kilometrů s francouzským crossoverem máme za sebou, a tak jsou tady i naše první dojmy.

Obavy ze záměny s levnějším C4 opravdu nejsou na místě. Ano, přední část karoserie je hodně podobná, ale zbytek vozu je tak odlišný, že záměna vskutku nehrozí.

Za velmi povedenou považujeme zadní část DS4, která tento Citroën oprávněně nominovala do duelu s Alfou Romeo Giulietta.

Francouzský styl designu rozhodně nelze označit za úsporný, ale o to jednodušeji loví DS4 klientelu na první pohled.

Jednoduchý podvozek na našich 19palcových kolech zvládá nástrahy českých silnic překvapivě dobře. Tlumení nerovností není jednoznačně komfortní, jak se od Citroënu očekává, ale musíme uznat, že tento setup sedne skoro-prémiovému modelu jako ulitý. Velká kola vypadají na autě výborně, takže občasné odskočení při přejezdu větších nerovností zřejmě výstřední majitel tohoto vozu bez mrknutí oka přijme.

Jízda s DS4 je dost odlišná od C4, jak jsme jej dosud měli tu čest poznat. Nefrancouzsky tuhé a s rychlostí tuhnoucí řízení, relativně přesně poskládaná kulisa převodovky a malé náklony karoserie od auta této značky příliš často nevídáme.

Poctivý dvoulitrový turbodiesel má dostatek síly kdykoliv to potřebujete, ani při velmi rychlé jízdě nepřekračuje odběr 7 l/100 km a příjemná je i takřka dokonalá zvuková izolace interiéru.

Zklamáním je pro nás zatím zvuk hifi systému Denon, který nad konkurenční mainstreamová audia rozhodně nevyčnívá. Souvisí to snad s lidovou výší příplatku za něj (15.000,-Kč)?

Zkoumání Citroënu DS4 jsme zdaleka neukončili. I proto nabízíme prostor pro diskusi nad tímto autem. Vaše dotazy buď odpovíme přímo, nebo se na danou oblast vašeho zájmu zaměříme v připravovaném testu.

Citroën DS4 - ceny v ČR
Motor1,6 HDi 1101,6 e-HDi 1102,0 HDi 160
Převodovka5M6MA6M
Zdvihový objem [cm3]156015601997
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]82/360082/3600120/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]270/1750270/1750340/2000-3000
Max. rychlost [km/h]190190212
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,311,38,6
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4,74,45,1
Pohotovostní hmotnost [kg]129013001320
Cena Design [Kč]509.900,-532.900,--
Cena Style [Kč]569.900,-592.900,-629.900,-
Cena Sport [Kč]--669.900,-

Ondřej Láník
Diskuze (129)
23. 7. 2011 10:22
Re: VEJTAHA
to co si napsal je to totalni haluz, zvlast kdyz si fanda VW, komercni clovek kterej si nevidi ani do pusy, ale tech je bohuzel hodne. VW nema motor, ale ty asi povazujes 20let stary TDI pumpe = duse, za to nejlepsi co jezdi na silnici, nema to design, nema to osobitost a krom toho s kvalitou je to velmi spatny, VW zacina pripominat v navstevnosti servisu Alfu Romeo :-) uzivej si svoje VW a sem radsi nepis svoje moudra :-)
7. 7. 2011 09:39
Re: VEJTAHA
Já ti řikam, že VW jednou zapláče. Protože zatímco ostatní automobilky se někam posouvaj, tak Volkswageny sou pořád stejný. Jediný, co je může zachránit je jejich dobrá technika, jenže i v tom je ostatní automobilky doháněj a voni začnou ztrácet dech...
7. 7. 2011 09:37
Re: Dotazy
-
Avatar - Ronault.
6. 7. 2011 22:51
Re: Test
No právě ten předchůdce v interiéru byl trochu... no... specifický, oproti současné C4 je to posun obrovský, to je skok. Ale ono to má samozřejmě vždy pohled jiný na skok, než u GOlfu, kdy se auto moc "nemění". C4 je jen měkčeji naladěn než zbytek konkurence. On i Megane už není co býval, je to tvrdší, než by klasický kupec francouzského auta čekal. Ale u C4 to dává smysl, kdyby byla naladěná jak DS4, tak by DS4 neměla zájemce. Stejně tak je to s převodovkou. Podívej se na to, že třeba i pro Octavii není k mání 1,4 TSI 118 kW a o mnoho dalšího je Škodovka ochuzena, stejně tak, ale v rámci jedné značky, k tomu přistupuje i PSA. Kdyby Octavia se svou cenou (mimo ČR) měla vše, co Golf... a byla i tak naladěná..., tak proč by si pak někdo kupoval dražší stejný Golf?
Avatar - miromen
6. 7. 2011 22:16
Re: VEJTAHA
Dobře tva pozitivni aura mě nuti změnit nazor. >:D Sakra takhle byt ovlivnitelny neni dobre. >:-[]