TEST Garáž Auto.cz: Škoda Superb 1,4 TSI (92 kW) – Co vás zajímá?
Model vybavený nejslabším nabízeným benzinovým agregátem je zároveň ve výbavě Comfort nejlevnější dostupný Superb, za sedan totiž zaplatíte necelých 575 tisíc Kč.
Ovšem pozor, tento agregát nemusí být čistě volbou rozumu. Často se stává, že služební vůz se svou cenou musí vejít do určité hranice, jeho majitel však trvá na bohaté výbavě. Co s tím? Vezměte 1,4 TSI a vesele zaškrtejte požadované příplatkové prvky. Podobně je na tom náš testovaný kus, za jehož výbavu by se nemuselo stydět nejedno prémiové vozidlo...tedy možná až na imitaci dřeva.
Ve výbavě totiž nechybí navigační systém Columbus s TV tunerem, osmnáctipalcová litá kola, velmi dobře hrající sound system s deseti reproduktory, sluneční clony zadních oken či čalounění Emory v kombinaci kůže/umělá kůže/Alcantara. Celková cena se tak ze základních 718.900,- Kč za 1,4 (92 kW) Elegance hravě vyšvihne až téměř na dohled k 900 tisícům Kč.
Ačkoliv jsme dříve na 1,4 TSI v Superbu pohlíželi s jistou nedůvěrou, první dny redakčního testu ukazují, že není čeho se bát. Základní motorizace je velmi dobře utlumena, svou silou na Superb zdá se stačí a jízdní vlastnosti vozu jsou díky lehkému agregátu vpředu (a osmnáctipalcovým pneumatikám) velmi dobré. Otazníkem je spotřeba, která ve městě osciluje mezi osmi a jedenácti litry...počkejme, kde se usadí.
Vzhledem k tomu, že Superb se v našich končinách prodává jako „housky na krámě“, bychom rádi věnovali prostor odpovědím na otázky, které zajímají přímo vás, čtenáře. Prostor pro dotazy je v diskusi pod tímto článkem, některé zodpovíme přímo.