Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW DCT – Sbohem, mainstreame?

Stanislav Kolman
Diskuze (131)

Nový Tucson je vzhledově vskutku výjimečné auto. Tak moc, že si třeba jen jeho světelná technika zasloužila samostatnou tiskovou zprávu. Ale jaký je nejmodernější nošovický výrobek jako celek?


Design, interiér


Nepsaným pravidlem napříč nejrůznějšími odvětvími je, že co funguje, na to se nesahá. A platí to i pro design populárních automobilových modelů. Namátkou vzpomeňme Dacii Duster, jež před lety sice přijela ve druhé generaci, ale vnější změny a rozdíly abychom hledali pod lupou. Je to rozumné. Duster se prodává skvěle a jakákoliv nešikovná změna či odchýlení se od zavedených tradic by na auto mohlo mít neblahý vliv.

V podobné roli figuruje také korejské kompaktní SUV Hyundai Tucson. Světlo světa spatřilo v roce 2004, o pět let později jsme se dočkali druhého a značně modernějšího provedení (pod označením ix35). Dva roky poté začali čeští zákazníci vnímat Tucson ještě intenzivněji, neboť odstartovala jeho produkce v nošovické továrně. No a roku 2015 dorazil třetí pokračovatel. Za celou existenci modelu vzniklo přes sedm milionů kusů (globálně nejprodávanější hyundai), z toho 1,4 milionu jezdí po evropských cestách. Podíváme-li se na české statistiky z roku 2019 – ještě neovlivněného covidem – vidíme Tucson s 3990 prodanými kusy jako druhý nejžádanější model značky hned za suverénní i30 (7450 ks). Připomeňme ale, že do statistik í-třicítky se slévají hned tři karosářské verze. Tucson se tedy rozhodně nemá za co stydět.

V kontextu výše napsaného bych tedy naprosto chápal, pokud by Hyundai pojal čtvrtou generaci jako takovou malou evoluci, trochu víc „naštval“ příď, zmodernizoval kabinu, přihodil nějakou tu elektrifikaci pod kapotu a bylo by hotovo. Chyba lávky! Korejci vzali vznik nového Tucsonu jako obrovskou výzvu a z tuctového SUV vytvořili vůz, který budí pozornost.

Designová megabomba

Asi už jste pochopili, že jsem ze vzhledu novinky nadšený. Ani náhodou se mnou nemusíte souhlasit, ale snad se shodneme alespoň na tom, že takhle výrazná obměna není v mezigeneračním procesu úplně obvyklá. Tvůrci skutečně začali na čistém papíře a výsledkem je svéráz ze všech stran. Snad jen z bočního profilu, když zamhouříte obě oči, byste si mohli všimnout jisté podobnosti s Toyotou RAV4. Zejména kvůli hranatějšímu oplastování ve spodní části blatníků.

Poznávacím znamením čtvrtého Tucsonu je především obrovská maska chladiče se světlomety zakomponovanými tak, že je po zhasnutí skoro nevidíte. Hyundai tomu říká parametrická skrytá světla a jde o standard pro všechny výbavové stupně. Když jsou světla vypnuta, tváří se jako pokryta tmavými geometrickými vzory, ale když rozsvítíte, okamžitě na vás vykoukne originální světelný vzhled. Designéři říkají, že se světla přemění v pomyslné drahokamy, mně zase připomínají andělská křídla. Asi nepřekvapí, že si inženýři na pomoc s tvarováním světel a masky přizvali nejmodernější digitální technologie. Výsledek však skutečně stojí za to.

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV

A obavy z cen náhradních dílů? Hlavní segment s pěticí prvků starajících se o denní svícení stojí 34.116 Kč, výměna spodních diod pro potkávací a dálková světla by stála 21.948 Kč. Není to sice úplně málo, ale možná jsem čekal, že to bude ještě dražší sranda. Však i klasicky tvarovaný světlomet s LED technologií dnes přijde na desítky tisíc. V případě většího Hyundaie Santa Fe je to třeba 30.787 Kč.

Pokračujeme v obcházení testovaného kousku. Na bocích zaujmou ostře řezané prolisy, vzadu se o slovo opět hlásí unikátní světelná technologie sdružená vodorovnou linkou. Na první pohled to vypadá skvěle, tady už si ale jednu praktickou výtku neodpustím. Designéři zakomponovali logo značky do okna, což vypadá originálně, ale nezbylo tradiční místo pro zadní stěrač. Ten je tedy umístěn v horní části. Na první dobrou tedy není na očích, zase ale nedokáže očistit tak velkou plochu okna, což by se v sychravém lednu docela hodilo.

Všude jinde by vám odstín pojmenovaný Dark Knight (+17.900 Kč) přišel možná až fádní, tady ale skvěle dokresluje futuristické pojetí vozu. Jo, zvídavých pohledů jsem v průběhu testovacího týdne zaregistroval opravdu hodně. Nevím, jestli se novinka líbila všem, ale pozornost jednoznačně budila. A to je pro tvůrce Tucsonu jistě dobrá zpráva. Zkoušená verze Style je navíc velice bohatě vybavená. Standardem jsou osmnáctipalcová kola, vyhřívaný volant a přední sedadla, třízónová klimatizace, digitální přístrojový štít či multimediální systém s vestavěnou navigací a prémiovým (a skvěle hrajícím!) audiosystémem Krell.

Testovaný exemplář byl obohacen ještě paketem Premium za 60.000 Kč. Ten vůz obouvá do devatenáctek, sedadla mají kožené čalounění, přední jsou ventilovaná a to řidičovo dostává paměť. Opomenout nesmíme ani elektronicky řízený systém odpružení, 360stupňový kamerový systém a hlavně kamerové sledování slepého úhlu. To je zajímavý pomocník, který po aktivaci blinkru spustí v jednom či druhém budíku (podle strany, kam blikáte) obraz z boční kamery. Ke konvenčním zrcátkům je to fajn doplněk a velice přehledně vidíte, jestli se na té které straně neblíží nějaké jiné vozidlo. S  moderními vychytávkami Hyundaie Tucson chystáme samostatné video, níže tak přikládám alespoň malou ochutnávku z našeho Instagramu @auto.cz.

Jako doma

Pokud se v novém Tucsonu alespoň někde odráží jeho předchůdce, pak je to jistě prostornost a praktičnost. Už třetí generaci jsme chválili za hodně místa na zadních sedačkách i velký zavazadelník a v tomto případě tomu nebude jinak. Tucson sice v tabulkách slibuje objem 620 litrů, zkoušený kousek má však pod podlahou akumulátor mild hybridního systému, což velikost snižuje na stále velice solidních 577 litrů. Mezi podlahou a baterií najdeme ještě polystyrenový organizér na drobnosti, které vám necestují po kufru. Ten má pravidelné tvary a po sklopení sedaček v poměru 40:20:40 takřka ideální rovnou plochu. Na ní se vejdou až 153 cm dlouhé předměty a šířka mezi podběhy 104 cm je i pro rodinné potřeby plně dostačující.

Rozvor Tucsonu se mezigeneračně protáhl o deset milimetrů, což v praxi znamená ještě více místa pro cestující ve druhé řadě. Osobně mám radost už z bohatého nástupního prostoru. Vzad se velice snadno nasedá a prahy jsou zakryté dveřmi, takže se při vystupování neušpiníte. Standa vysoký 178 cm má před koleny i nad hlavou ještě obrovskou rezervu a pohodlně se sem skládá i kolega se 195 centimetry. Ten si kromě jiného pochvaluje delší sedáky skvěle podepírající stehna. A protože mají kožené sedačky naznačené alespoň nějaké tvarování, nesedí se tu jako na trestné lavici.

Ještě o kus lepší je to samozřejmě vpředu. Sedačky mají vcelku výrazné boční vedení (zejména opěradla), zároveň jsou však velice rozměrné, takže se v nich hezky uvelebí i korpulentnější postavy. Prostoru pro nohy zůstává pod přístrojovou deskou opravdu hodně, otlačená kolena tady opravdu nehrozí. Materiály napříč kabinou jsou měkčené a příjemné na dotek. Všimněte si třeba detailu v podobě stříbrné lišty, která začíná u středové obrazovky a pokračuje až do výplně dveří, kde jsou elegantně zakomponovány paměti sedadla.

User-friendly digitál? Jde to

Interiér Tucsonu navazuje na vnější design a vypadá opravdu, opravdu moderně. Po nasednutí vás zaujme především čtyřramenný volant, obrovská středová konzola s dotykovými plochami a volně stojící digitální přístrojový štít bez kapličky. Že bude za doprovodu slunečních paprsků špatně čitelný? Také mě to napadlo. Ale už dříve testovaný Mercedes-Benz GLS ukázal, že displej se bez kapličky obejde. A Tucson to jen potvrzuje, ani při přímém sluníčku nebyl s čitelností dat na štítu žádný problém. Hračičky možná bude trochu mrzet, že barvy se mění jen v závislosti na zvoleném jízdním režimu. A kromě klasických kulatých budíků je tu jen jeden další motiv s moderní, ale už o něco méně přehlednou grafikou. Já raději zůstal u klasiky.

Také uprostřed se ve velkém vsadilo na digitalizaci. Obrazovka multimediálního systému by mohla být trochu více na očích, řidič musí za jízdy lovit hlouběji v zorném poli, což zbytečně odvádí pozornost. Na druhou stranu drtivou většinu základních funkcí obslouží tlačítky na volantu, případně tu pro ně zůstávají klasické fyzické čudlíky (pro stop-start či stabilizaci). Také vypínání asistentů je snadnější než u některých konkurentů, pro deaktivaci slouží tlačítko na pravé straně volantu. Zmáčknutím vypnete vedení v jízdním pruhu, dlouhým stiskem deaktivujete jeho hlídání.

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV

Díky tomu všemu mrzí o něco méně, že se zbytek funkcí bez dotyku neobejde. Například nastavování teploty vyžaduje zvýšenou pozornost, abyste se na dotykovou plochu trefili. Šipky pro přidání a ubrání stupňů jsou alespoň barevně odlišené. Hodně blízko sebe jsou dotykové plochy nad panelem klimatizace, kterými přepínáte mezi jednotlivými menu. To už za jízdy vyžaduje opravdu hodně pozornosti, a když to šlo, poprosil jsem raději spolujezdce. Tlačítkový volič samočinné převodovky působí hodnotně, i když je pravda, že se standardní pákou se mi pracovalo o kousek lépe. Když jsem třeba couval z parkovacího místa, vůz už téměř stál a klasickou páku bych řadil déčko, tlačítko na stisk nereagovalo. Stalo se tak až po úplném zastavení.

Bezdrátové nabíjení telefonu je na palubě moderního korábu samozřejmostí, stejně jako podpora Apple CarPlay. Vyšší verze jsou vybaveny ambientním osvětlením, které však osvětluje především prostor pro nohy. Konkurence zvládá vnitřní světelnou show efektněji. Užitečným praktickým detailem je posouvání elektricky ovládaného sedadla spolujezdce ze zadní části (nachází se na boku opěradla), což je jeden z prvků už zmiňovaného balíčku Premium.

Motor, jízdní vlastnosti


Můžete mít jakýkoliv motor, když to bude šestnáctistovka…

Paleta pohonných jednotek nového Tucsonu je aktuálně omezena jen na jedna-šestky. To ale nutně neznamená, že byste neměli z čeho vybírat. Jen benzinové verze jsou v nabídce čtyři – ryze spalovací s výkonem 110 kW, mild-hybridní s výkonem 110 kW, mild-hybridních 132 kW a nakonec ryze hybridních 169 kW. Nezapomnělo se ani na turbodiesely. Vstupních 85 kW je klasikou, silnějších 100 kW opět mild-hybridem. Benzinová jedna-šestka s označením Smartstream je kromě jiného vybavena technologií CVVD, která mění časování otevření a uzavření ventilů v závislosti na provozních podmínkách.

Pod testovaným označením 1.6 T-GDI MHEV DCT se ukrývá přeplňovaný zážehový čtyřválec s objemem 1598 cm3, jenž dodává maximum výkonu 132 kW v 5500 otáčkách a 265 newtonmetrů točivého momentu od 1500 do 4500 otáček. Na výběr je mezi šestistupňovou manuální převodovkou, případně sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Zatímco manuál je vždycky předokolkou, automat zase čtyřkolkou (zajištěnou kardanem), což je i náš případ. Tabulky hovoří o zrychlení z klidu na stovku za 9 sekund a maximální rychlosti 201 km/h. Mild-hybrid opírající se o 48V palubní síť a startér-generátor připojený na klikovou hřídel řemenem má zase ušetřit nějakou tu desetinku paliva. Za ideálních podmínek slibuje kombinovaný cyklus odběr 5,6 litru a 129 gramů CO2.

Pravdou je, že postup otáčkoměrem je spíše lineární. Výrazně táhnout začíná motor nad 1500 otáčkami a nejživějším dojmem působí kolem pěti tisíc. Můžete jej vytáčet až k šesti tisícům, respektive červenému pásmu, nic navíc vyjma výraznějšího hluku už z něj ale nevyždímáte. Pro každodenní potřeby je pružnost motoru plně dostačující, předjíždění ani levý pruh dálnice nečiní autu velké problémy. Na druhou stranu, žádné srdnatosti nebo výbušnosti se mi po sešlápnutí plynového pedálu až k podlaze nedostává. Snad absenci dvoulitru vykryje ještě výkonnější hybrid, s nímž jsem zatím neměl možnost jezdit. Ten je dle tabulek na stovce o sedm desetin sekundy dříve.

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV

Se slibovanou spotřebou začínající pětkou nepočítejte, ani tak ale nejsou hodnoty na kompaktní SUV s benzinovým motorem, automatem a čtyřkolkou špatné. S trochou snahy lze jezdit okolo sedmi litrů, běžná jízda bez ohledu na apetit žádá o litr, litr a půl víc. Nejvíce agregátu chutná na dálnici, případně při popojíždění ucpanou Prahou, kde se hodnoty šplhají k desetilitrovému průměru. Ať už jedete kdekoliv, kooperace motoru se samočinným sedmikvaltem je příkladná. Řadí logicky, nezmatkuje a rozjezdy od světel jsou navzdory pověstem dvouspojek plynulé.

Rodina v bavlnce

Nový Tucson přijíždí na platformě N3, je vybaven víceprvkovou nápravou, vylepšenou geometrií a přepracovanou konstrukcí zadních tlumičů s novou technologií ventilů. S balíčkem Premium pak dostává i již zmiňované adaptivní odpružení a byť kousek obouvá vcelku velká devatenáctipalcová kola, s nekvalitou českých cest se vypořádává s přehledem.

V režimech Eco a Normal je podvozek příjemně houpavý, přesně tak, jak bych si u rodinného SUV představoval. Jízda je komfortní, auto si po okresce navzdory nerovnostem či menším výmolům jen tak příjemně plave. Na těch větších už se od podvozku občas nějaké to ducnutí ozve, nejsou to ale žádné přehnané rázy nebo citelné uskakování zádě. Samotné řízení je dost přeposilované, takže se s autem snadno manipuluje i v úzkých uličkách, žádné velké jízdní požitky si od něj ale neslibujte. Tucson se při svižnějším tempu v zatáčkách lehce nakloní a při náhlé změně směru má docela rychle nedotáčivé tendence.

Sportovní režim podvozek citelně přitvrdí a z části ztuhne i řízení, tím ale jeho atletické ambice tak nějak končí. To není kritika, jako spíše konstatování faktu. Naopak jsem byl s celkovým naladěním auta spokojený, vzhledem k jeho zaměření dělá přesně to, co bych od něj jako zájemce poohlížející se v této kategorii očekával. Například na dálnici je i v rychlosti 130 km/h příkladně tichý. Jen od předních okének se ozývá jemný aerodynamický svist.

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV

Cvik a zvyk vyžaduje spolupráce se samotným mild-hybridním systémem, respektive jeho rekuperací. Tucson umí plachtit pouze v jízdním režimu Eco, avšak jen někdy. Není-li akumulátor nabitý, pak auto rekuperuje. A to tak intenzivně, že i při jízdě z kopce je občas potřeba přidat plyn. Posunout nacvičené brzdné body samozřejmě můžete, jenže… nevíte, kdy zrovna bude auto plachtit a kdy rekuperovat, fungování systému nemáte coby řidič možnost nijak ovlivnit. A někdy se do režimu plachtění přepne třeba v polovině sjezdu kopce, na což musíte reagovat sešlápnutím plynového pedálu.

Závěr


Závěr

Čtvrté pokračování kompaktního korejského SUV na mě udělalo velký dojem. Je to designově výrazné auto s promyšleným a praktickým interiérem, moderním, avšak stále uživatelsky přívětivým pracovištěm řidiče. Testovaný a po strop vybavený kus stojí necelých 930.000 Kč. To se může za mainstreamové SUV zdát jako hodně peněz, ale… kde je vlastně hranice mainstreamu? Pohodlné sezení a materiály použité v kabině nemají daleko k některým produktům prémiových automobilek. A když povážíme, jak v posledních letech zdražily třeba koncernové stálice, u nichž je naopak citelná snaha šetřit… no, Hyundai nemá našlápnuto vůbec špatně. 

K ideálu mi kromě citlivějšího naladění rekuperace chyběla ještě ta horkokrevnější motorizace. Třeba ale obstojnější dynamiku opravdu nabídne silnější hybrid, který jsme testovali v Kii Sorento. Jasně, je to o třídu větší auto, ale kolega David Bureš i tam hlásil jen průměrnou chuť zrychlovat. No, nechme se překvapit. Pro každodenní potřeby všedních motoristů jsou však schopnosti takto nakonfigurovaného Tucsonu dostačující. A jako bonus k tomu dostane tiché, dobře odhlučněné auto s velmi pohodlným podvozkem.

Nejlevnější verze modelu 529.990 Kč (1.6 T-GDI/110 kW Start)
Základ s testovaným motorem 729.990 Kč (1.6 T-GDI/132 kW Comfort)
Testovaný vůz bez příplatků 849.990 Kč (1.6 T-GDI/132 kW Style)
Testovaný vůz s výbavou 927.890 Kč (1.6 T-GDI/132 kW Style)

Plusy

  • Atraktivní vzhled
  • Praktický a prostorný interiér
  • Fyzická tlačítka pro základní funkce
  • Komfortní podvozek
  • Slušná spotřeba

Minusy

  • Neoslnivá dynamika
  • Svéhlavý chod rekuperace a plachtění
Zobrazit celý článek
Stanislav Kolman
Diskuze (131)

Doporučujeme

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW DCT
Cena základní sestavy 849 990 Kč
Výbava základní sestavy 18“ kola z lehkých slitin, Full LED přední světlomety a LED zadní světla, střešní ližiny, autonomní nouzové brzdění, sledování mrtvého úhlu, vyhřívaný volant a přední a zadní sedadla, elektricky ovládané páté dveře s bezdotykovým ovládáním, digitální 10,25“ přístrojový štít, přední a zadní parkovací senzory, zadní parkovací kamera, 10,25“ obrazovka multimediálního systému s vestavěnou navigací s podporou Apple CarPlay a Android Auto, prémiový audiosystém Krell s 8 reproduktory atd. Kč
Cena testované sestavy 927 890 Kč
Výbava testované sestavy Metalický lak Dark Knight (+17.900 Kč), Paket Premium (+60.000 Kč; 19“ kola z lehkých slitin, sedadla s koženým čalouněním, paměť nastavení sedadla řidiče, ventilovaná přední sedadla, 360stupňový kamerový systém, kamerové sledování mrtvého úhlu, elektronicky řízený systém odpružení). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 265 / 1500 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 5.1 / 5.6
Emise CO2: 129
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 577 / 1756
Objem nádrže (l): 54
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1633 / 537
Rozměr pneu: 235/50 R19
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW DCT
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4500
b) šířka (mm): 1865
c) výška (mm): 1653
d) rozvor (mm): 2680
e) rozchod vpředu (mm): 1615
f) rozchod vzadu (mm): 1622
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 960
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
27. 2. 2021 01:39
Minuly vikend
som sa s novym Tucsonom TGDI 6.manual, na prevoznych znackach previezol. Sice len na sedacke spolujazdca vpredu a vzadu, ale dojmy to zanechalo....a rozporuplne.
Da sa podpisat pod dojem,ze auto nejde celkom dynamicky vzhladom na teoreticky vykon. Pri plnom slapnuti majitela auta na pedal pri cca 40kmh a miernom kopci (cca 5% stupanie) a cca 2500ot. motor ziadne zatlacenie do sedacky neposkytol. Akoby tam nebolo 150k ale tak 110-115.
Co prekvapilo negativne je komfort podvozka na klasickych tlmicoch. Citelne klepe, aj mechanicky aj akusticky. Moje auto s 255000km ma komfort mierne lepsi, napriek najazdu.
Dalsie negativum je hluk z exterieru, rovnako je na tom moje auto lepsie, pri 90kmh fuci svist ako v mojom pri cca 105-110.
Plus je akurat prijemne zatvaranie dveri, su vsak dost lahke, klasika pri SUV nastupovanie a pohodlne sedacky. Rovnako slusny infotaiment, ale na ten auto nejazdi.
Samotny motor je fajn z pohladu akustickeho komfortu, je tichy ako na volnobehu, tak pri zatazi.
Spotreba je v zabehu, mesto+mestsky okruh to dalo s cca 7.8L/100km.
Avatar - Jaros71
1. 2. 2021 01:51
Čumák jako čmelák !
Design je subjektivní , za mne se nepovedl , je to hnus.. :no:
Interier celkem ujde , aspoň to má tlačítko na vypnutí start stop... ;-)
Avatar - Jaros71
1. 2. 2021 01:50
Re: Premie?
Asi by zákazník měl raději změnit značku...třeba Mercedes - BENZ ? :-)
31. 1. 2021 11:29
Re: Premie?
Možno by to chcelo zmenu servisu. Našťastie BMW už má alternatívy, a napr. osobne som bol veľmi spokojný v Cartec na Morave (Brno, Olomouc). Známi a sused tiež prešli ku Cartecu.

Nechcem propagovať tento konkrétny, nemám na tom žiadny osobný záujem. Len možno skús navštívitť iný servis.
31. 1. 2021 09:15
Re: Premie?
cetl jsi vubec celej post? dulezitej je hlavne ten posledni odstavecek ;-) premiove auto je ti k nicemu kdys je to s nim jen k nasrani a ve finale s nim nechces jezdit kvuli bezpecnosti, a pokud ti servis nepremioveho auta dokaze zajistit mnohem "premiovejsi" pristup k danemu problemu, tak je poidle me mnohem premiovejsi znackou nez kdejaka znacka co se dnes za premii oznacuje ;-)

a jen dodam ze ve firme mame i30 a i40 a vsechny problemy nam vzdy odstranili bez kecu a s mnohem primiovejsim pristupem nez jaky zazivam u BMW, a kdys jsem se o to zacinal zajimat tak rozhodne nejsem sam kdo s BMW zaziva podobne naprosto nepremiove jednani se zakaznikem, pritom BMW pro me bejvalo servisne vzorem, pamatuju si na to kdys stryc pred nejakymu 25 lety mel BMW a jak uctive s nim u dealera a v servisu jednali, dnes..... hruza, a co si budem povidat, ojete BMW bych dnes nikomu nedporucil, to je doslova past na finance a loterie jestli nahodou narazis na opravdu kvalitni kus, a dela to i samo BMW ktere u nekterych dodavatelskych casti auta doslova lze o tom ze ten dil nepotrebuje servisni udrzbu, treba prevodovky kde BMW uvadi ze jsou bezudrzbove, ale dodavatel ZF uvadi neco jineho a doporucuje treba vymenu oleje po 50-60 tisicich km

coz je dalsi dil skladacky, pri tretim garancnim servisu kde melo auto najeto nejakych 70 tisci km se ofrnovali nad tim ze by meli menit olej prave v prevodovce na me prani, prej k tomu nemaj servisni plan a kdovi cosi a prej at soi teda jako dodam olej ze oni to objednavat nebudou......... takhle se chovat k zakaznikovi co u nich koupil 3 auta v cene temer 9 milionu, a predpokladam ze jen diky tomu ze prvni 2 auta jsou vejkendovky s malym najezdem a nadstandardnim servisem se problemy neprojevili