TEST Mitsubishi Outlander: České ceny, jízdní dojmy
Mitsubishi uvádí na český trh třetí generaci SUV Outlander. Po pěti letech střídá předchozí model a přináší výraznou proměnu design. Evropa je prvním kontinentem, kde se novinka začíná prodávat.
Pod zcela novým kabátem, který už ani v nejmenším nepřipomíná agresivně tvarovaný Lancer, se ukrývá modernizovaná technika. Mitsubishi přepracovalo obě nápravy, zmodernizovalo pohon všech kol a po dvou letech inovovalo oba nabízené motory.
Základem je benzinový 2,0 MIVEC, který si nově vystačí s ventilovým rozvodem SOHC. Výkon se zvýšil symbolicky ze 108 na 110 kW, prioritou bylo snížení vnitřních ztrát a s tím snížení spotřeby paliva. Benzinový dvoulitr se bude nabízet jen s pohonem předních kol, pětistupňovou manuální převodovkou a v nejnižší výbavě Intense. Cena je v takovém případě 599.900 Kč.
Mitsubishi Outlander - ceny na českém trhu | ||||
Motor | 2,0 MIVEC | 2,2 DI-D | 2,2 DI-D | 2,2 DI-D |
Převodovka | 5M | 6M 4x4 | 6M 4x4 | 6A 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1998 | 2268 | 2268 | 2268 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 110/6000 | 110/3500 | 110/3500 | 110/3500 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 195/4100-4200 | 380/1750-2500 | 380/1750-2500 | 360/1500-2750 |
Max. rychlost [km/h] | 190 | 200 | 200 | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,6 | 10,2 | 10,2 | 11,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,8 | 5,3 | 5,4 | 5,8 |
Hmotnost [kg] | 1455 | 1630 | 1665 | 1685 |
Cena Intense [Kč] | 599.900,- | 749.900,- | - | - |
Cena Intense+ [Kč] | - | - | 849.900,- | 889.900,- |
Cena Instyle [Kč] | - | - | 949.900,- | 989.900,- |
tip: test odcházejícího Outlanderu s motorem 2,2 DI-D MIVEC
Automatická převodovka je nyní konvenční měničová (dříve dvouspojková TC-SST), pro ni Mitsubishi snižuje momentové maximum na 360 Nm.
Vznětový motor má na českém trhu vždy pohon všech kol, šestistupňovou převodovku a systém start-stop. Tím vzniká rozdíl 150 tisíc proti benzinovému motoru, za automat se připlácí dalších 40 tisíc korun.
Jízdní dojmy
K prvnímu seznámení jsme převzali Outlander s dieselovým motorem, manuální převodovkou a v prostřední výbavě. To znamená cenu 849.900,- a potenciálně nejžádanější verzi. V základní Intense nechybí dvouzónová klimatizace, tempomat, Bluetooth, parkovací senzory, litá kola, přední mlhovky a mnoho dalšího, prostřední Intense+ přidává třetí řadu sedadel, 18palcová kola, xenonové světlomety, audio Rockford Fosgate, parkovací kameru nebo bezklíčový vstup. O 100 tisíc dražší vrcholná specifikace Instyle má navíc ještě kožené čalounění, vyhřívání sedadel, navigaci a střešní okno.
Nízkokompresní turbodiesel po nastartování překvapí příjemným bručením, které ani v nejmenším nepřipomíná typické dieselové klepání. Nové uložení motoru navíc nepropouští do kabiny žádné vibrace, takže zůstává jen nadstandardně utlumený a příjemný zvuk motoru.
Už první rozjezd potvrzuje sliby o spodové charakteristice čtyřválce. Nástup točivého momentu je rychlý a plynulý, takže se při klidné jízdě může motor zlehka převalovat pod dvěma tisíci otáček.
Součástí prvních jízd s novým Outlanderem byl výjezd na Ještěd, který odhalil možnosti motoru i podvozku. Turbodiesel je opravdu lepší nechat pracovat v nižších otáčkách, na vlně maxima točivého momentu ze sebe dostává nejvíc.
Podvozek v utažených zatáčkách bojuje s nástupem nedotáčivosti. Místo proaktivního zásahu systému 4x4 spoléhá elektronika víc na přibrzďování kol ESP, takže nové Mitsubishi spíš defenzivním řidičům. Jízda v běžných rychlostech ale žádné nástrahy neskrývá.
Problémem není ani cestování po dálnici. Outlander je směrově stabilní a klid na palubě narušuje jen výraznější valivý hluk 18palcových pneumatik.
Mazdě CX-5 tedy vyrostl velmi vážný soupeř. Je sice dražší a má o něco slabší motor, zato ale nabízí sedmimístný interiér, větší variabilitu a větší zavazadlový prostor. K tomu obětuje kousek ovladatelnosti ve prospěch komfortu, což mnoho zákazníků jistě ocení, a navíc české zastoupení slibuje minimální dodací lhůty.