Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Peugeot 207 SW Outdoor - Mezi ploty

Libor Zezulka
Hezký kukuč, plastové brnění, nepatrně zvýšená světlá výška, ale stále jen přední pohon, co je to?

Pokud stále hledáte důkaz, že se Peugeot 207 povedl a nepřesvědčil vás žádný z většinou pozitivně vyznívajících testů na Auto.cz nebo třeba Světě Motorů či Autotipu, zkuste si zadat do svého prohlížeče adresu www.autosap.cz a klikněte na odkaz Výroba a registrace vozidel. V levo klikněte na obchodní třídy, provedení a nakonec odkaz malé vozy. Najděte si v tabulce model Peugeot 207 a srovnejte počet prodaných kusů za rok 2008 s konkurencí.

Zjistíte, že 207 se svými 3257 prodanými kusy vybojovala třetí místo a musela se tak sklonit pouze před Škodou Fabia a malým velkým Fusionem automobilky Ford. Proti 23.659 prodaným kusům Škody Fabia vypadá bronzová třítisícovka automobilky Peugeot sice trochu úsměvně, to ale nic nemění na faktu, se Francouzům zřejmě podařilo navázat (minimálně zčásti) na obrovský úspěch předchozího modelu 206, který se však stále prodává. Prodaných vozů samozřejmě nikdy není dost, a tak se Peugeot s modelem 207 pustil do hledání nových příležitostí.

Jednu našel v tržním výklenku, kterému se nyní trochu škodolibě přezdívá falešná SUV. Jde o auta obalená plastem, postavená většinou na větších kolech a malinko přitažená blíže nebesům. Na pohon všech kol si však v těchto modelech majitelé mohou nechat zajít chuť, o pokročilejších terénních funkcí v čele s uzávěrou diferenciálů či oblíbeným asistentem sjíždění kopců ani nemluvě. Falešné SUV v se v podání Peugeotu jmenuje 207 SW Outdoor a přesně následuje výše zmíněný popis.

peugeot malevozy testy peugeot malevozy testy  

Už standardně relativně objemné kombi 207 SW se obalením plastovými díly ještě malinko nafouklo, takže mu opravdu nelze upřít určitou robustnost podobnou té, jež vykazují „terénní“ kombi á la Škoda Octavia Scout nebo Audi A6 Allroad. Dojem sportovně užitkového auta posilují rovněž větší kola, spodní ochranný kryt motoru a hlavně světlá výška zvýšená vpředu o 16 a vzadu o 21 milimetrů. Auto vypadá opticky skutečně vyšší, ale terénní stroj v něm skutečně nehledejte.

Za bezpečnou terénní vložku lze považovat rovnou lesní cestu nejlépe vysypanou štěrkem či například louku s pevným podložím a minimem výmolů. Bahýnko, prolákliny, prudké zlomy nebo pařezy naopak mají v tomto případě nálepku – nepřekonatelné a snad i nebezpečné. Už na hlubokém výmolu si může 207 SW Outdoor vylámat zuby, takže si asi dokážete představit, jakou paseku může nadělat na první pohled nevinný pařízek. Pokud vás tedy přepadnou dobrodružné choutky, držte se prosím raději zpátky.

peugeot malevozy testy peugeot malevozy testy  

To na asfaltové cestě se můžete klidně odvázat, a to hned ze dvou důvodu. Za prvé se podařilo Peugeotu odladit podvozek 207 tak, že velice dobře tlumí nerovnosti, přitom ovšem kombi nedovolí velké náklony v zatáčkách, no a za druhé naftový čtyřválec 1,6 HDI na svůj nízký objem, nevysoký výkon 66 kW/4000 ot./min. a točivý moment 215 Nm/1750 ot./min. slušně táhne. Kombinovaná spotřeba se přitom dlouhodobě pohybuje mezi 5 a 6 litry nafty na 100 km jízdy.

K síle dostačující na předjíždění ale i dálniční sprint (no dobrá, s přivřenýma očima) a nízké spotřebě si připočítejte tradičně kultivovaný projev motorů HDI a získáte vydařené auto ideální na denní dojíždění do zaměstnání, stejně jako rodinné výlety či delší pracovní cesty. Kaňkou na kráse jinak povedeného, uvnitř příkladně zpracovaného a komfortního auta zůstává nepřesné řazení s dlouhými drahami, možná až zbytečně přeposilované řízení s minimem zpětné vazby, a omezený prostor na zadních sedačkách.

Příplatek za outdoorovou specifikaci činí 48 tisíc, ale za to dostanete navíc vedle vnějších plastů také manuální klimatizaci, střešní podélníky a 16palcová kola z lehkých slitin. To nevypadá jako špatná nabídka do chvíle, ve které spatříte absolutní částku, kterou budete muset zaplatit, pokud se nepustíte do smlouvání s dealerem. Celkově ovšem dávám palec nahoru. Peugeot tahle „malá“ auta prostě umí.

peugeot malevozy testy peugeot malevozy testy  

První cena vozu309.900,- Kč ((207 SW, 1,4, 54 kW, Urban)
První cena vozu s testovanou motorizací377.900,- Kč (207 SW, 1,6 HDI, 66 kW, Urban)
Základní cena testovaného vozu453.900,- Kč (207 SW, 1,6 HDI, 66 kW, Outdoor)
Cena testovaného vozu vč. příplatků479.900,-Kč (207 SW, 1,6 HDI, 66 kW, Outdoor)

Plusy

  • Atraktivní design
  • Prostorný interiér
  • Komfortní podvozek
  • Kultivovaný motor

Minusy

  • Nepřesné řazení a řízení
  • Vyšší pořizovací cena

Libor Zezulka
Peugeot 207SW Outdoor
Cena základní sestavy 377 900 Kč
Výbava základní sestavy Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, ABS + EVA, elektrický posilovač řízení, plechové rezervní kolo, přední mlhové světlomety, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken, manuální klimatizace, palubní počítač, výškově a podélně nastavitelný volant, výškově stavitelná sedadla řidiče a spolujezdce, rádio s CD a MP3 přehrávače, nárazníky + zpětná zrcátka + kliky v barvě karoserie, střešní nosiče, 16palcová litá kola Kč
Cena testované sestavy 479 900 Kč
Výbava testované sestavy Metalický lak (+ 10.000,-), bluetooth handsfree (+ 7.000,-), hlavové airbagy (+ 6.000,-), síťka na zavazadla (+ 3.000,-) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1590
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 215 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 174
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.8 / 4.1 / 4.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 428 / 1433
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1365 / 400
Rozměr pneu: 205/55 R16
Peugeot 207SW Outdoor
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4149
b) šířka (mm): 1748
c) výška (mm): 1519
d) rozvor (mm): 2540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 1010
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 930
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 450
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano