Test Auto.cz

Škoda Octavia G-Tec – Poslední sbohem

4.9. 2017
Verdikt
 

G-Tec spalující zemní plyn v současnosti platí za výkonově nejslabší verzi Škody Octavia. Vůz jsme důkladně prověřili a přinášíme jeho největší výhody a nevýhody.

Korunové náklady na ujetý kilometr jsou velkým lákadlem nejenom u Škody Citigo, ale také u modelu Octavia. Poté, co z nabídky vypadly motory 1.2 TSI 63 kW a 1.6 TDI 66 kW, je G-Tec spalující vedle benzinu i zemní plyn výkonově nejslabší verzí celé nabídky. To ovšem neznamená, že bychom se vozu měli vyhýbat obloukem. Právě naopak – příští rok jej totiž čeká malá revoluce, naposledy tedy máme možnost vyzkoušet jeho stávající provedení po modernizaci.

Jak jistě sami víte, současná Škoda Octavia G-Tec nabízí klasickou padesátilitrovou nádrž na benzin a ocelové tlakové nádoby, které pojmou 15 kilogramů zemního plynu. Jenže od příštího modelového roku tomu bude úplně jinak. Stávající lahve nahradí kompozitové, kterým bude sekundovat malá ocelová lahev umístěná před zadní nápravou. Tím vzroste maximální množství tankovaného plynu na 21 kilogramů, zároveň se však zmenší klasická nádrž na benzin, a to na pouhých patnáct litrů. Na odpočinek se odebere také čtrnáctistovka TSI, kterou nahradí nový čtyřválec s o deci větším objemem. Plánované změny souvisejí s novou metodikou měření spotřeby paliva (WLTP) a filtry pevných částic také pro zážehové motory.

Modrá mu fakt sluší

V redakčních testech se nám za poslední roky objevil bezpočet octavií třetí generace, a když pominu sportovněji laděné „ereso“, je právě předmět dnešního povídaní tím designově nejpovedenějším a zároveň jasnou ukázkou toho, že v jednoduchosti je síla. Modrá metalíza Race za 14.700 korun „čtyřoku“ neuvěřitelně sluší, sedmnáctipalcová kola designu Trius jakbysmet, a nakonec ani ten chrom není na škodu, pokud je zastoupen v rozumné míře (Chrompaket je standardem pro linie Style a L&K, jiné výbavy jej mít nemohou). Tohle auto jednoduše svítí na stovky metrů daleko a upřímně musím přiznat, že se mi hodně líbí.

Navenek G-Tec poznáte pouze podle příslušné plaketky na víku zavazadelníku a kulaté žluté nálepky s písmeny CNG na zadním okně, uvnitř zase podle dvojice ukazatelů paliva v přístrojovém štítu. Vpravo klasicky odečtete stav benzinu, vlevo CNG, přičemž zda jedete na jedno či druhé palivo, poznáte právě podle piktogramu CNG u příslušného „budíku“. Pokud piktogram svítí, jedete na plyn, pokud ne, jedete na benzin. Jednoduché jak facka. Problém vidím v tom, že zatímco u zbytku přístrojového štítu lze společně s displejem infotainmentu snížit intenzitu podsvícení, piktogram vám v noci pálí do očí stále stejně, což může být hodně nepříjemné.

Tlakové lahve jsou umístěny pod podlahou zavazadelníku, a protože jsou samy o sobě dost velké, ukrojily z cenných litrů pro bagáž. Zatímco kufr standardního liftbacku disponuje základním objemem 590 litrů, G-Tec je na tom o 130 litrů hůře a chybí mu také prostor pod podlážkou. Jednoduše zvednete koberec a pod ním uvidíte bytelný plech.

obrázek [600 x 415]  

Po sklopení zadních sedadel se v případě plynové verze bavíme o 1450 litrech, i to je ale stále dost na to, abyste odvezli vše potřebné. Tedy až na jednu „drobnost“ – rezervní kolo, za které si u g-tecu podle oficiálního ceníku nemůžete ani připlatit. Samozřejmě nebude problém si jej pořídit zvlášť, což bych osobně udělal, pak se vám ale bude poflakovat po zavazadelníku a zabere další litry z už tak omezeného objemu. Sada na opravu pneumatik v každém případě nechybí, má svá jasně daná místa ve schránkách po stranách kufru.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Octavia G-Tec

Cena v základní výbavě: 566 900 Kč Cena v testované výbavě: 696 800 Kč

Základní výbava:Šestnáctipalcová litá kola, multifunkční volant, infotainment Bolero, full LED přední světlomety, chrompaket, zadní parkovací senzory, bezklíčkové odemykání, bluetooth handsfree, vyhřívané přední sedačky, automatická dvouzónová klimatizace, tempomat, síťový program, Maxi Dot, samozatmívací vnitřní zpětné zrcátko, světelný a dešťový senzor, elektricky ovládaná okna a vnější zpětná zrcátka (vyhřívaná), mlhovky, dálkový centrál a další.

Výbava testovaného vozu:Paket Style Plus - 17" kola z lehké slitiny, sklopná a vyhřívaná zrcátka s automatickým stmíváním a osvětlením nástupního prostoru, asistent rozjezdu do kopce, signalizace vzdálenosti při parkování vpředu a vzadu, barevný Maxi DOT (+14.000 Kč), paket Comfort - potah sedadel Alcantara/kůže, vyhřívaný volant, vyhřívaná zadní sedadla, dvě USB vzadu, tempomat s omezovačem rychlosti (+33.000 Kč), paket Safety - Blind Spot Detect, Crew Protect Assist, boční airbagy vzadu, Front Assis (+20.000 Kč), paket Multimedia - Infotainment Columbus 9,2", DAB, Infotainment Online 1 rok, komfortní telefonování s LTE, bezdrátovým dobíjením a spojením s vnější anténou a hlasovým ovládáním WLAN (+35.000 Kč), zadní stírač (+2700 Kč), metalíza (+14.700 Kč), zásuvka 230V (+2400 Kč), vyhřívané čelní sklo (+5400 Kč), ambientní LED osvětlení interiéru (+2700 Kč).

Komentář Pavla Veselého: Teď už máme, co jsme chtěli? Komentář Pavla Veselého: Teď už máme, co jsme chtěli?

Komu připadá nadpis povědomý, nemýlí se. Starší ročníky…

Na Slovensku se Tipsportu nedaří. Na vině je prý nevhodně nastavená legislativa Na Slovensku se Tipsportu nedaří. Na vině je prý nevhodně nastavená legislativa

Sázkové společnosti Tipsportu vydělávají přes sto milionů…

‚Jsou to slzy štěstí‘. Lidé v Zimbabwe oslavují očekávané svržení Mugabeho ‚Jsou to slzy štěstí‘. Lidé v Zimbabwe oslavují očekávané svržení Mugabeho

Tisíce obyvatel zimbabwské metropole Harare dnes vyšly do…

V Česku žije stále více Slováků. Za poslední dekádu se jejich počet zdvojnásobil V Česku žije stále více Slováků. Za poslední dekádu se jejich počet zdvojnásobil

O život v Česku stojí stále více Slováků a Slovenek. Za…

 
Technické údaje
Motor Škoda Octavia G-Tec
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.5 / 4.7 / 5.7
Emise CO2:131
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / 1450
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1394 / 559
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4670
b) šířka (mm): 1814
c) výška (mm): 1458
d) rozvor (mm): 2680
e) rozchod vpředu (mm): 1543
f) rozchod vzadu (mm): 1545
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 652
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia G-Tec – Poslední sbohem







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

 



Škoda Octavia Cup: Konečně proběhlo testování nového prototypu! Škoda Octavia Cup: Konečně proběhlo testování nového prototypu!

Letošní sezona Škoda Octavia Cupu dopadla neslavně.…

Škoda Octavia RS může mít až 315 koní, když navštíví ABT Sporstline GmbH Škoda Octavia RS může mít až 315 koní, když navštíví ABT Sporstline GmbH

Dvorní úpravce vozů značek Volkswagen, Audi, Seat a Škoda…

 



 
Povinná výbava automobilů: Má dnes vůbec smysl? A jak to funguje v zahraničí?

Povinná výbava automobilů: Má dnes vůbec smysl? A jak to funguje v zahraničí?

Dnes 08:00

Povinná výbava většinou ve voze překáží, a často v případě problémů stejně nepomůže. Má ještě v dnešní době smysl? Zeptali jsme se odborníků.




Blesk.cz

Náhlá smrt doktora od jezera hrochů: Dojemná slova a poslední rozloučení se Šmídem (†47)

Náhlá smrt doktora od jezera hrochů: Dojemná slova a…

Náhlá a nečekaná smrt herce Jaroslava Šmída (†47) doslova paralyzovala jeho kolegy a blízké. Hlavní hrdina…

Vágner požádal svou přítelkyni o ruku! Svatba bude v Řecku

Vágner požádal svou přítelkyni o ruku! Svatba bude v Řecku

Další z klanu Vágnerů se žene do chomoutu! Syn Karla Vágnera (75) Josef (27) požádal svou německou přítelkyni…

 

iSport.cz

Potvrzeno! Mladou Boleslav bude místo Augusty trénovat Kýhos

Potvrzeno! Mladou Boleslav bude místo Augusty trénovat Kýhos

Hokejisty Mladé Boleslavi bude trénovat Vladimír Kýhos, který na střídačce desátého týmu extraligové tabulky…

Stramaccioni o využití Lafaty: Může vypomoci, ale tvoříme novou Spartu

Stramaccioni o využití Lafaty: Může vypomoci, ale…

Zvítězili, ale nadšení rozhodně nepanovalo. Po páteční výhře Sparty ve 14. kole HET ligy nad Jihlavou (1:0) se…

 

Reflex.cz

Plané fatalistické útěchy

Plané fatalistické útěchy

Odkud se vzal určitý druh odevzdanosti v současné době se často projevující?

Street food v Berlíně není jen kebab. Aneb Berlín a jeho gastrozajímavosti

Street food v Berlíně není jen kebab. Aneb Berlín a…

Berlínský street food už dávno není jen turecký kebab, i když u něj to začínalo. Z mnoha silných imigračních vln…