Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Škoda Octavia Scout: První jízdní dojmy

Abarth
Abarth
Abarth
Abarth
65 Fotogalerie
Diskuze (70)
Posledními verzemi současné generace vozu Škoda Octavia, které prošly faceliftem, jsou varianty RS a Scout. V maďarské metropoli a jejím okolí jsme sbírali první dojmy z té druhé jmenované.

Zatímco běžné verze čerstvě modernizovaných octavií už na našich silnicích stačily zdomácnět, výkonné verze RS a Scout do lehkého terénu si daly trochu načas a automobilka nám je představila až nyní. Náš specialista na sporťáky AUTOFUN už vám přinesl jízdní dojmy z Octavie RS, ale o Scoutu chceme psát až dnes.

Omlazená Octavia Scout působí na silnici mnohem výraznějším dojmem než její předchůdkyně, a to především díky výrazně přepracované přídi. Vůz tak přišel o značnou část své nudnosti a konzervativity, což nepřijala větší část konzervativní české veřejnosti s přílišným nadšením, my však odvahu ubírat se kreativnějším směrem ve šlépějích roomsteru a yetiho spíše vítáme.

V kabině se toho mnoho nezměnilo, zůstalo madlo na palubní desce před spolujezdcem, jehož jediným smyslem je hra na efekt, i docela mělká sedadla. Nový design má volant i středový panel, obojí je však spíše z kategorie změn, kterých si snad ani nevšimnete.

Námi zkoušená verze byla vybavena přeplňovanou benzinovou osmnáctistovkou o výkonu 118 kW v rozmezí 4500 a 6200 min-1 a s točivým momentem 250 Nm, jenž je k mání od 1500 do 4500 min-1. Jde o jediný zážehový motor v nabídce. Přestože se zřejmě drtivá většina zákazníků rozhodne pro úsporný turbodiesel, nám se „téesíčko“ v autě opravdu líbilo. Jeho turbo se roztáčí rychle a nárůst dynamiky je plynulý již od 2000 otáček, takže není nutné motor vytáčet a přitom se pohybujeme vcelku svižným tempem. Motor je výborně odhlučněný a spolupracuje se šestistupňovou převodovkou s přímým řazením, která se může pochlubit přesnými a krátkými drahami řadicí páky.

Pohodový charakter motoru skvěle doplňuje podvozek scoutu. Ačkoli tomu může být na našich špatných silnicích trochu jinak, vynikajícím způsobem pohlcoval rázy od nerovností na vozovce a současně se mohl pochlubit plavností jízdy, o níž si třeba Audi A4 Allroad může nechat jen zdát. K našemu velkém překvapení se ani v zatáčkách nijak výrazně nenakláněl, a přestože mu pochopitelně nejvíce vyhovuje klidná jízda, nechal si bez protestů líbit i ostřejší řádění v zatáčkách v okolí maďarského Visegrádu.

Scout má ze všech verzí řady Octavia nejmenší problémy s nedotáčivostí, což je způsobeno nejen karoserií kombi, ale i pohonem zadních kol, jehož diferenciál pomáhá lepšímu rozložení hmotnosti mezi oběma nápravami. A nejen to. Tento již velmi rychle reagující Haldex pomáhá zvýšenou trakcí zadní nápravy dříve, než by to sám řidič vnímal jako potřebné, takže zvýšené kombi dokáže být i na technických okreskách docela rychlé a obratné, byť to rozhodně není jeho životní poslání.

Schopnosti skauta jsme měli možnost ověřit i na terénním okruhu a na to, že jde pouze o zvýšené kombi, zvládal i opravdu výrazné terénní překážky celkem bez problémů, i když občas také zůstal při řidičově špatném odhadu rychlosti v některých pasážích viset s protáčejícími se koly. Karoserie nejevila známky kroucení, a přestože takovýto zápřah nelze tomuto typu auta dlouhodobě doporučit, rozhodně zvládne více, než na co bychom ho tipovali.

Škoda Octavia Scout na českém trhu
Motor1.8 TSI2.0 TDI
Zdvihový objem [cm3]19841968
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]118/4500–6200103/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]250/1500–4500320/1750
Max. rychlost [km/h]211197
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,410,2
Komb. spotřeba [l/100 km]7,86,4
Cena Scout [Kč]755.900,-764.900,-

Scout na nás udělal velmi dobrý dojem. Na rozdíl od souběžně zkoušené Octavie RS si na nic nehraje a přesně ví, co chce – vozit opravdu komfortně čtyři dospělé se spoustou zavazadel i do míst, kam by se občas člověku moc nechtělo ani pěšky. Není sice zrovna levný, ale jeho sebevědomá cena určitě má své důvody...

Vstoupit do diskuze (70)