TEST Volkswagen Multivan 1.5 TSI eHybrid 4Motion – Konečně čtyřkolka! Jenže trochu jiná
Nová generace velkoprostorového volkswagenu dostala po letech pohon všech kol. Ten je však řešen zcela jinak než jsme na to u největší evropské automobilky zvyklí.
Design, interiér
Volkswagen Multivan T6.1 a jeho starší verze se staly nejen v Česku legendami. Milovníci cestování, velké rodiny, dovozci ojetin a další na těchto modelech obdivovali obrovskou univerzálnost. Civilní verze totiž na rozdíl od svých více utilitárně zaměřených sourozenců byly komfortnější, přitom si zachovaly robustnost, vysokou užitnou hodnotu a velmi prostorný a variabilní interiér.
To se však v roce 2021 změnilo. Následovník zmíněné generace T6.1, jejíž kořeny sahají až k předchozímu provedení T5 z roku 2003, před čtyřmi lety přijel se zcela novým konceptem, který ovšem dává smysl. Místo užitkového základu multivan dostal modulární platformu MQB, kterou známe prakticky ze všech koncernových modelů s motory napříč a standardním pohonem předních kol. A hned se objevila kritika.

Ta směřovala například na vnější rozměry, potažmo vnitřní prostor. V tomhle ohledu je na tom ovšem aktuální verze minimálně stejně tak dobře jako již nevyráběné provedení. To ovšem utáhlo až 2,5tunový přívěs, zatímco následovník zvládne maximálně dvě tuny. Přitom právě díky své tažné kapacitě byl Volkswagen Multivan oblíbený mezi zmíněnými obchodníky s ojetinami ze zahraničí, kteří dříve používali třeba rámové offroady. Ty ale nebyly na silnici tak komfortní jako německá dodávka.