Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST VW Passat: Mission Unmöglich (druhé jízdní dojmy)

Ondřej Šuch
Diskuze (61)
O novém Passatu jsme zveřejnili už všechno myslitelné a první klasický test se dočtete za pár dní. Přesto jsou tu věci, která zatím nezazněly.

Redakce je na nohou, jako když se fasují nové tankovací karty. Malý zázrak: Nebesa se otevřela, vody se rozestoupily, Rath se někomu omluvil a my se konečně mohli svézt v zážehovém Passatu.

Českou premiéru svého klíčového modelu totiž naplánoval dovozce v centru Berlína a klasické turbodiesely na každou posádku nevyšly.

První, přiznejme že automatické pozdvižení obočí trvalo ovšem jen chvilku: Zvyk, stereotyp a prodejně drtivá převaha turbodieselů přece neznamenají, že se jimi budeme vozit věčně. Pocit je to podobný, jako když jsme před lety nastupovali do prvních Accordů, či Legacy s naftou pod kapotou. Takže přebíráme klíče od kombi, které má najeto celých 21 kilometrů a startujeme.

Vzhledem ke stupni výbavy Comfortline jsme neměli příležitost vyzkoušet oněch 19 nových či vylepšených asistentů, kterými se automobilka u aktuálního modelu chlubí, takže jen několik poznámek z praktického používání vozu, který výrobce označuje za novou generaci.

Spínač varovných blikačů a dvojici mělkých zásuvek uprostřed palubní desky nahradily podsvícené analogové hodiny. Zda je to opravdu zdůraznění luxusu, netušíme – blinkry v koloně budeme nicméně muset zapínat jinde, než jsme byli zvyklí.

S botami velikosti 47 je lehký problém – velmi rády sešlapávají kromě plynového pedálu i okraj toho brzdového.

Hrana středového panelu je opravdu poměrně tvrdá a ostrá – nohy řidiče ji nebudou mít rády.

Verze s jednodušším centrálním displejem bez navigace mají vskutku nečekanou funkci: tlačítko Phone neznamená ani připojení telefonu přes Bluetooth, ani aktivaci už připojeného telefonu, ale jen ztiší rádio.

První ani tyto druhé dojmy ovšem nenahrazují klasický test – čekejte jej jako vánoční dárek!

Ondřej Šuch
Diskuze (61)
4. 1. 2011 12:35
Test
Kdy bude zveřejněn onen test, který měl být zveřejněn během pár dnů?
16. 12. 2010 23:54
Passat TDI
Tak vážení piloti Formule VW Passat, rychle koupit TDI, chiptuning a lepit se na zadek všemu co vám na silnici překáží bez ohledu, že jde velmi často o silnější vůz, jehož řidič nemá tu potřebu dokazovat, na rozdíl od Vás že mu to opravdu jede..
15. 12. 2010 18:54
Re: krásná narážka na 7.generaci :-)
OK, tak to bylo jenom malé diskusní nedorozumění ;-)
Golf 6 je zrovna auto, kde je pro mě oproti 5 vidět nějaký posun vpřed. A zrovna u zmiňovaného interiéru. Za éry 5ky jsem bral za top interiér v nižší střední OII, po příchodu 6ky jsem musel pořadí poupravit... :-)
Avatar - white label
15. 12. 2010 17:02
Re: krásná narážka na 7.generaci :-)
Já jsem četl celý tvůj příspěvek, takže tě za žádného závistivého antikoncernistu rozhodně nepovažuju. Jen jsem využil (možná až i trochu zneužil :*) ) tvou připomínku k "nové" generaci Passatu, byly jich tu už opravdu stovky. Ta tvá byla slušná a v celku korektní (na rozdíl od většiny jiných), takže to co jsem následně psal (o závisti) se zrovna tebe určitě netýkalo a bylo to myšleno v mnohem obecnější rovině..., ale pokud to tak vyznělo, tak se samozřejmě omlouvám...

P.S. Ten interiér Mazdy 3 mi taky nijak moc nový nepřipadá, nový je spíš o něco méně, než u mnou zmiňovaného Golfu 6, takže maximálně tak někde mezi Golfem a Passatem...
15. 12. 2010 15:45
Re: krásná narážka na 7.generaci :-)
Špatně jsi mě zařadil kvůli mému příspěvku. Rozhodně nejsem typický závistivý, malý, český člověk. Z této naší tradiční národní vlastnosti se mi samotnému zvedá kufr. Já nešiju do pašíka jako takového, mohl sis výše přečíst, že se mi dokonce líbí. Jen mi zmiňovaná věta v testu opět připomněla trapné vysvětlení vedení VW o zcela nové generaci. Protože dělám sám v obchodě, dívám se na to trošku z profesionálního hlediska a bavím se, jak chlapci z VW blbnou masy. A máš pravdu, to není jen pašík a VW, ale např.i tebou zmiňovaná Ma3...i když tam aspoň vidím nový interiér a nové nafťáky ;-)