Redakce je na nohou, jako když se fasují nové tankovací karty. Malý zázrak: Nebesa se otevřela, vody se rozestoupily, Rath se někomu omluvil a my se konečně mohli svézt v zážehovém Passatu.
Českou premiéru svého klíčového modelu totiž naplánoval dovozce v centru Berlína a klasické turbodiesely na každou posádku nevyšly.
První, přiznejme že automatické pozdvižení obočí trvalo ovšem jen chvilku: Zvyk, stereotyp a prodejně drtivá převaha turbodieselů přece neznamenají, že se jimi budeme vozit věčně. Pocit je to podobný, jako když jsme před lety nastupovali do prvních Accordů, či Legacy s naftou pod kapotou. Takže přebíráme klíče od kombi, které má najeto celých 21 kilometrů a startujeme.
Vzhledem ke stupni výbavy Comfortline jsme neměli příležitost vyzkoušet oněch 19 nových či vylepšených asistentů, kterými se automobilka u aktuálního modelu chlubí, takže jen několik poznámek z praktického používání vozu, který výrobce označuje za novou generaci.
Spínač varovných blikačů a dvojici mělkých zásuvek uprostřed palubní desky nahradily podsvícené analogové hodiny. Zda je to opravdu zdůraznění luxusu, netušíme – blinkry v koloně budeme nicméně muset zapínat jinde, než jsme byli zvyklí.
S botami velikosti 47 je lehký problém – velmi rády sešlapávají kromě plynového pedálu i okraj toho brzdového.
Hrana středového panelu je opravdu poměrně tvrdá a ostrá – nohy řidiče ji nebudou mít rády.
Verze s jednodušším centrálním displejem bez navigace mají vskutku nečekanou funkci: tlačítko Phone neznamená ani připojení telefonu přes Bluetooth, ani aktivaci už připojeného telefonu, ale jen ztiší rádio.
První ani tyto druhé dojmy ovšem nenahrazují klasický test – čekejte jej jako vánoční dárek!