Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle by dnes asi neprošlo. Podívejte se na staré reklamy, které zavánějí sexismem

Víte, že nejste první. Ale skutečně vám na tom záleží?
Předtím, než ženě koupíte Cortinu, nechte si od ní slíbit, že předtím, než nové auto ukáže kamarádkám, postará se o domácí práce. Nebo že víc času stráví u šicího stroje, než za volantem Fordu. A tak dále.
Mini s automatickou převodovkou znamená snadnější řízení.
Krásné karoserie od Fiberfab. "Beautiful bodies" lze ovšem přeložit také jako "nádherná těla".
32 Fotogalerie
Diskuze (14)

Pamatujete si, jak Audi na začátku srpna muselo stáhnout fotku s holčičkou, která měla před pusou banán? Některé lidi totiž pohoršila. A německá automobilka raději couvla a omluvila se.

Pro připomenutí: Audi na Twitteru zveřejnilo snímek modelu Audi RS 4 Avant s malou, stylově oblečenou holčičkou s banánem v ruce. Firma chtěla ukázat, že rychlý kombík je vhodný pro celou rodinu, takže jej napříč sociálními sítěmi prezentovala s jejími nejrůznějšími členy. 

Jenže jak už to dnes bývá, našla se řada "bojovníků", kteří Audi obvinili ze sexismu, to kvůli oblečení holčičky a banánu v její ruce, jiní si zase stěžovali, že kombinace dítěte s autem, které jede až 280 km/h, je prostě nesmyslná. 

Audi se jen pár hodin po zveřejnění reklamního obrázku, který označilo jako necitlivý, omluvilo. A smazalo jej.

Není to samozřejmě poprvé, co některá automobilka čelila obviněním ze sexismu. Loni v létě například úřady ve Velké Británii zakázaly reklamu Volkswagenu kvůli údajné genderové nevyváženosti, respektive šíření stereotypů. Britský úřad pro reklamní standardy (ASA) rozhodl o zákazu na základě tří stížností. Lidem vadilo, že zatímco muži jsou ve spotu vyobrazeni při dobrodružných činnostech, žena je prezentována „jen“ jako pečovatelka.

Nedávné příklady nás však inspirovaly k výletu do hlubší minulosti, do dob, kdy společnost obecně nebyla na podobné záležitosti tak citlivá, nebo kdy zadavatelé reklamy sexismus či genderové stereotypy prostě moc neřešily. Samozřejmě mezi takové patřili i výrobci a prodejci automobilů, nebo dodavatelé náhradních dílů.

Spoustu příkladů starých reklam, které by dnes z výše uvedených důvodů určitě neprošly, najdete v galerii. 

 

 

 

 

Vstoupit do diskuze (14)