Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle jinde neuvidíte: Vaculík detailně zkoumá Hyundai Kona Electric po 160.000 km

Hyundai Kona II Electric
Hyundai Kona II Electric
Při pohledu na hnací jednotku vás překvapí, kolik je kolem ní výměníků chlazení. Tomu, který umí médiem klimatizace snížit teplotu vody i pod úroveň okolí, se říká chiller. Baterie tak má za všech podmínek ideální teplotu, nízké degradaci se nelze divit.
Baterie s kapacitou 64,8 (verze Power) a 48,6 kWh (verze Eco) mají stejný obal.
31 Fotogalerie
redakce AUTO.CZ
Diskuze (56)

Nikdo dnes asi nepochybuje, že když máte kde nabíjet a nejezdíte každý den dlouhé trasy, je dnešní elektromobil plně vyhovující. A že i jeho očekávané servisní náklady jsou nižší než u spalovacích aut. Otazníky ale stále visí nad životností a spolehlivostí v rukou druhých a třetích majitelů.

Opravdu ušetří, nebo po 160.000 km už baterie bude mít výrazně sníženou kapacitu a velký vnitřní odpor, takže zatížena vysokým proudovým odběrem bude trpět kritickým poklesem napětí a elektronika bude muset omezit výkon motoru. 

Podobným otázkám čelí i automobily Hyundai. Že v uplynulých deseti letech dohnaly i předehnaly technickou úroveň tradičních evropských automobilů, je asi zjevné, ale jsou dost kvalitní na to, aby českým řidičům mohly sloužit tak, jak to známe třeba z octavií od Škody? Nebudou to po deseti letech zrezlé chudinky trpící vysokými cenami originálních náhradních dílů a nedostatkem druhovýroby?

Na některé z těchto otázek dobře odpovídají životnostní testy, které si dělá sám Hundai Motor Manufacturing Czech. Martin Vaculík se do Nošovic zajel podívat na hodnocení modelu Kona s menší baterií Eco (48,6 kWh) po 160.000 najetých kilometrech. Je jasné, že velmi rychle najeté kilometry zcela nevystihují běžnou provozní realitu, ale některé poznatky jsou opravdu přesvědčivé. 

Vstoupit do diskuze (56)