Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tokio: Subaru B5-Turbo Parallel Hybrid

Ondřej Láník
Diskuze (9)
Hlavní koncepční studií Subaru na tokijském autosalonu bude dvoudveřové kombi-kupé B5-TPH. Automobilka v tiskové zprávě, uvádí že půjde o crossover nejen po designérské, ale i po technické stránce.

Hlavní koncepční studií Subaru na tokijském autosalonu bude dvoudveřové kombi-kupé B5-TPH. Automobilka v tiskové zprávě uvádí, že půjde o crossover nejen po designérské, ale i po technické stránce.

Dvoudveřové kombi má zacíleno na mladé páry, které tráví víkendy ve dvou aktivním odpočinkem, při kterém by se mohl hodit relativně objemný prostor v zádi i dvaceticentimetrová světlá výška vozu, postaveném na velkých kolech. Vnější rozměry uhlazené karosérie činí 4,47 x 1,82 x 1,50 m, rozvor 2,67 m, podvozek si designéři vypůjčili z Legacy, takže je zřejmé, že ani zde Subaru neslevilo z nároků na pohon všech kol.

Hybridní technika pod přední kapotou sestává z typického čtyřválcového boxeru opatřeného dvěma turbodmychadly a z elektromotoru, umístěného mezi motorem a převodovkou. Jeho úkolem je asistovat hlavnímu zdroji síly při rozjezdu a náhlé potřebě akcelerace. Výkon elektromotoru činí 10 kW a pro začátek je energie čerpána z Li-Ion akumulátorů. Spalovací motor pracující s Millerovým cyklem má základní parametry 191 kW a 350 Nm.

Výroba vozu v představené podobě zatím není jistá. Subaru hovoří jako o prvním vývojovém kroku, Auto Motor und Sport předpovídá výrobu hybridních modelů TPH s karosériemi Foresteru a Legacy od modelového roku 2007.

Ondřej Láník
Diskuze (9)