Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toto je nové Mitsubishi e-Evolution. K potěšení řidiče využívá umělou inteligenci

Jan Mička
Diskuze (3)
Není to tak dávno, co jsme vám ukázali první snímky nového konceptu od Mitsubishi pro autosalon v Tokiu. Takhle vypadá ze všech stran!

Co se konceptů týče, pracuje automobilka Mitsubishi opravdu tvrdě a dobře. Neuplyne snad jediný rok, aby nám neukázala jednu z vizí pro relativně blízkou budoucnost, přičemž jedna z nich už docela nedávno vykrystalizoval v reálné auto. Hovořím o konceptu XR PHEV II a z něho odvozeného crossoveru Eclipse Cross. Zatímco předloha z roku 2015 vypadala naprosto úžasně, sériovka je umírněnější a v jistých ohledech může připomínat Hondu HR-V nebo vozy Lexus.

Jiné to pravděpodobně nebude ani s konceptem e-Evolution, dalším z vozů, který převzal slavné jméno z historie. Nenechte se zmást, studie nemá s úžasným Evem vůbec nic společného, stejně jako Eclipse Cross neviděl populární sporťák ani z rychlíku. Cílem je opět poodhalit část budoucích plánů a já musím opět jednoznačně říci, že co do designu karoserie je nová studie opět naprosto strhující.

Japonci design umějí a to je jenom dobře, protože v budoucnu vlna oblíbenosti crossoverů ještě poroste a leckdo by se v nich mohl snadno ztratit. E-Evolution ale poznáte velice snadno – je to SUV-kupé s obrovským čelním sklem, plovoucími zadními sloupky, ohromnými koly a zadními svítilnami připomínajícími ruce chameleona. A protože v dnešní době nenabírají na popularitě pouze crossovery, ale také elektromobily, je e-Evolution poháněn hned třemi elektromotory.

Mitsubishi je zatím docela skoupé na slovo, celý systém ale spočívá v jednom elektromotoru pro přední nápravu a dvojici jednotek pro zadní nápravu. Právě zadní duo má hned dva úkoly – jednak pohánět zadní kola, ale také se aktivně starat o stáčivost do zatáčky a simulovat tím chytrý aktivní diferenciál. Všechno dohromady spolu komunikuje po drátech a nese název Super All-Wheel Control. O výkonu zatím nepadlo ani slovo, už dříve se ale tvrdilo, že ho bude dost.

Nad vším bdí systém umělé inteligence, který dle slov automobilky rozšiřuje schopnosti řidiče, je schopen číst podmínky silničního provozu i záměry řidiče. Vůz má být snadnější na ovládání a bezpečnější, řidičský zážitek má dokonce posunout na zcela novou úroveň. Teď to samozřejmě všechno zní hezky, co si pod tím ale skutečně máme představit v praxi, ukáže až čas.

Jan Mička
Diskuze (3)
27. 10. 2017 12:07
příšera
Chudák Juke, už není nejškaredší.
27. 10. 2017 08:50
Katastrofa!
Totální znesvědcení ikonického označení Evolution - u Mistusbishi by se měli stydět! 8-s :no:
26. 10. 2017 16:23
Hnus velebnosti...
Evo to prostě neni. Je to zvýšené 3dveřové něco jako SUV. Podle mě střelba mimo - ani sportovní, ani praktické a ani pěkné ... ;-\