Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Auris: Technická data, nové fotografie

David Bureš David Bureš 20. 9. 2012 • 21:47
28
53
Zobrazit náhledy (28)
Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris Toyota Auris
Název Aurisu sice zůstal, Toyota ale jeho druhou generací bude spíš chtít zavzpomínat na úspěšnější Corollu.

S blížící se výstavní premiérou Aurisu na pařížském autosalonu Toyota zveřejnila více informací o nabízených motorech pro tento vůz nižší střední třídy. K dispozici bude celkem pět motorových variant.

Dva z nabízených agregátů budou benzinové – 1,33 Dual VVT-i (73 kW) a 1,6 Valvematic (97 kW).

K menší jednotce bude nabízen start-stop systém.

Šestnáctistovka bude vedle šestistupňového manuálu dostupná také s převodovkou MultiDrive S s plynule měnitelným převodem, která má v módu Sport sedm předvolených stupňů. Ve sportovním režimu systém při brzdění před zatáčkou přibrzdí vůz i motorem, na výjezdu ze zatáčky pak systém podřadí tak, aby měl řidič k dispozici optimální převodový poměr pro požadované zrychlení.

Rovněž nabízené turbodiesely jsou dva – 1,4 D-4D (66 kW) a modernizovaný 2,0 D-4D (91 kW) z Avensisu. Čtrnáctistovka může spolupracovat se šestistupňovým manuálem, nebo s automatizovaným manuálem MultiMode. Dvoulitr je kombinován se šestistupňovou manuální převodovkou a systémem stop-start.

Související články

Pátou verzí je Auris Hybrid se známou pohonnou soustavou HSD (Hybrid Synergy Drive). Její součástí je benzinový 1,8 VVT-i s elektromotorem o výkonu 60 kW a převodovkou E-CVT, celkový výkon soustavy činí 100 kW.

Toyota prodala zhruba 60.000 Aurisů minulé generace, což z něj udělalo druhý nejoblíbenější full-hybrid v Evropě po Priusu. Automobilka očekává, že podíl každého typu hnacího ústrojí bude v celkových prodejích nového Aurisu zhruba třetinový.

Druhá generace japonského modelu na délku měří 4.275 milimetrů, na šířku 1.760 mm a na výšku 1.460 mm, rozvor je dlouhý 2.600 mm. Proti předchůdci je vůz o 30 mm delší a o 55 mm nižší, rozvor a šířka je shodná. Mezigeneračně Auris zhubne až o 40 kilogramů dle dané verze. Zavazadelník nabídne objem 360 litrů, a to také u Aurisu Hybrid.

Toyota Auris se bude po boku Avensisu vyrábět ve Velké Británii. Zdejší továrna Burnaston letos slaví 20 let provozu, za tu dobu zde bylo vyrobeno 3.265.000 aut, z toho zhruba 418 tisíc aut byly Aurisy.

Toyota Auris - technická data
Motor1,33 Dual VVT-i1,6 Valvematic1,4 D-4D2,0 D-4D1,8 VVT-i Hybrid
Převodovka6M6M/CVT6M/6A6MCVT
Zdvihový objem [cm3]13291598136419981797
Válce/ventily4/44/44/24/44/4
Největší výkon [kW/min-1]73/600097/640066/380091/-100/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]128/3800160/4400205/1800-2800--
Max. rychlost [km/h]----180
Zrychlení 0-100 km/h [s]----10,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,45,9 (5,7)3,8 (-)4,3-

Témata
21. 9. 2012 19:33
Re: najskaredsi hatchback na svete
Tady se ale nikdo nesmál tvému názoru, nýbrž formy tvého názotu. Tohle, cos napsal, vypadá už úplně jinak, než to, co je na začátku tohoto diskuzního vlákna. Ergonomie, to je otázka, někdo je zvyklý z evropských aut pouštět stěrače páčkou nahoru, u japonců je to naopak. Palubní počítač se u japonců ovládá kolíčkem v kapličce, je to trochu opruz za jízdy, ale co, za jízdy máš koukat na cestu a ne štelovat průměrné spotřeby. Rozmístění ovladačů je dle mého v pořádku, důležité je, že se do ničeho nemlátíš při na/vystupování, že tě něco netlačí do loktu a pod. Tvrdé plasty zamrzí, kor když v starších modelech najdeš měkčené. No a na vzhled se díváme každý po svém. Mi se ten nový Auris líbí asi víc, než předchozí před FL.
Avatar - autista
21. 9. 2012 19:27
madlo
Může mi někdo vysvětlit, proč některé automobilky mají u řidiče madlo na dveřích? Důvod proč bych to auto nechtěl, zasekne se tam ruka, když budu otevírat okno a už si nezařídím!!!
21. 9. 2012 19:00
Re: najskaredsi hatchback na svete
ja som snazil len v reakcii na tvoje a ostatne prispevky, ktore zosmiesnuju moj nazor dat najavo, ze kazdy sa moze vyjadrit svojim stylom, no a moj comment sa tykal vyslovene auta a vzdy sa bude a nemam potrebu kritizovat iny nazor ak s nim nesuhlasim. A teraz k otazke, ze preco sa mi nepaci? Design auta je vec subjektivna a moj subjektivny nazor je taky, ze technicky je to asi najlepsia znacka (aj spolahliva), ale kedze mam skusenosti s toyotami, tak interier auta je velmi unfriendly to users. tvrde plasty, slaba ergonomia, ale je to vec nazoru...
21. 9. 2012 18:23
Je to zvláštní, ale to auto se mi líbí
a to jsem na asijský design celkem alergickej. Předek se dost povedl, používá hodně z designového jazyka faceliftu Avensise. Z boku je to o něco horší, C-sloupek a zadní nárazník jsou jediná dvě místa, která se mi na autě nelíbí. Zadní svítilny se mi naopak líbí hodně. Interiér jsem zpočátku trochu nepochopil, ale nepřijde mi hnusnej a je dost originální a odlišnej. Asiati celkově interiéry moc neumějí, buď je to nezajímavá strohost á la Mazda, nebo UFO stylu Civic, nebo splašený vlny Hyundaie. Tenhle ale není nejhorší. Záleží ale na tom, jak to bude vypadat v reálu, jak budou působit materiály naživo a na dotek. Pokud bude kvalita interiéru srovnatelná s Avensisem, tak to bude v poho.
21. 9. 2012 17:44
Re: najskaredsi hatchback na svete
Hele, zakopem válečnou sekyru, jo? Start diskuze nebyl optimální, ale snad se přes to můžeme přenést a dostat se konečně k tomu, proč tady jsme. Tobě (vykat si tady na fóru nemusíme :-) ) se Auris nelíbí. Proč tomu tak je?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku