Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota bZ4X: Poprvé čistě elektricky

Svět motorů Svět motorů 1. 10. 2022 • 07:25
80
112
Zobrazit náhledy (80)
Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X

Model k názvem bZ4X je vůbec prvním z řady nových toyot s označením BZ = Beyond Zero aneb Za nulovou hranicí emisí. Nabízí výrazný design, velký vnitřní prostor a schopnosti pravověrného SUV. Stojí 1,3 milionu.

Toyota bZ4X je první vůz japonské značky, který byl od A do Z navržen a vyroben jako čistý elektromobil. Konstrukce auta je založena na platformě eTNGA. Co přináší?

Pod podlahou jsou namontované baterie, jež tvoří nedílnou součást podvozku. Auto má proto nízko umístěné těžiště, je vyvážené a vyznačuje se značnou tuhostí karoserie. To vše pomáhá jízdním vlastnostem i bezpečnosti.

Přes dvě stě koní

Vůz může být vybaven pohonem buď přední, anebo obou náprav. V případě verze s předním pohonem dává motor výkon 204 koní, s pohonem všech čtyř kol má auto po jednom motoru na každé nápravě a o třináct koní víc. V obou případech činí maximálka 160 km/h.

Třicet let zkušeností

Toyota u novinky využila bohatých zkušeností s výrobou elektrifikovaných aut, vždyť hybridy nabízí už téměř třicet let. Výsledkem je odolná baterie, konstrukci tvoří 96 článků a Toyota se chlubí, že po deseti letech nebo ujetí 240.000 kilometrů si zachová devadesát procent původní kapacity.

Video se připravuje ...

Odhalí odchylky

Zajímavé je, že celý systém akumulátoru průběžně monitoruje sada čidel a v případě, že systém odhalí odchylky od normy, sám zareaguje předem naprogramovaným způsobem. Vysokou kvalitu baterie má rovněž zaručit proces výroby, jenž je naplánovaný tak, aby se v jeho průběhu do akumulátoru nedostala cizí tělesa, která by mohla ovlivnit jeho kvalitu a životnost.

Infra tě roztopí do minuty

Inovativní je vytápění auta využívající tepelné čerpadlo. Systém tak spotřebuje méně energie než standardní klimatizace. Řidič a spolujezdec mohou také na předním sedadle použít vytápění infračerveným zářením, které se dokáže roztopit během minuty.

Ve výbavě bZ4X nechybějí nejmodernější multimediální systémy s on-line výpočtem navigace, bezdrátovým internetem a hlasovým asistentem. Dále také bezpečnostní balíček T-Mate s třetí generací systému Toyota Safety Sense, který nabízí celou řadu asistentů a funkcí pečujících o bezpečnost a zvyšujících komfort při cestování. 

Cena auta startuje na 1.290.000 Kč s výbavou Comfort a pohonem předních kol. Čtyřkolka s výbavou Prestige stojí 1.450.000 korun.

K vidění na Toyota roadshow

Toyotu bZ4X si můžete prohlédnout během velké roadshow, která začala 7. září v Praze, potrvá až do listopadu a projíždí celým Českem. Tady jsou zbývající zastávky.

Říjen
1. 10. BSA Brno
3. a 4. 10. C & K Uherské Hradiště
5. a 6. 10. T-Motor Zlín
7. a 8. 10. T-Motor Olomouc
10. a 11. 10. Autobond Ostrava
12. a 13. 10. Olfin Car Pardubice
14. a 15. 10. Olfin Car Hradec Králové
17. a 18. 10. Autostyl Trutnov
19. a 20. 10. Auto KP Plus Liberec
21. a 22. 10. Louwman  Most
24. a 25. 10. Louwman  Praha
26. a 27. 10. Domanský Zdiby
Listopad
1. a 2. 11. Dolák  Plzeň
3. a 4. 11. Dolák  České Budějovice

Dojezd kolem 500 kilometrů

Podle oficiálních homologovaných údajů WLTP dojezd u auta s pohonem předních kol činí 516 kilometrů na jedno nabití, čemuž odpovídá spotřeba energie 14,3 kWh/100 km, respektive 7,0 km/kWh. Pro bZ4X s pohonem všech kol činí oficiální dojezd 470 kilometrů při spotřebě 15,8 kWh/100 km, tedy 6,3 km/kWh. Tyto jízdní schopnosti garantuje akumulátor bZ4X o kapacitě 71,4 kWh.

Mezi SUV jako doma

Toyota debutuje s elektromobilem v segmentu, kde se může cítit velmi silná. RAV4 je totiž považovaná za průkopníka vozů s terénní vizáží (SUV). Japonský koncern jich nabízí dost: od modelu Aygo X přes Yaris Cross, C-HR, RAV4 až po mohutný Highlander. Seznam uzavírá bZ4X jako plně elektrifikované, přesto plnohodnotné SUV.

Ovládání jediným pedálem

Toyota bZ4X je elektromobil, který jde ovládat jediným pedálem - brzdí i zrychluje plynem. Jedná se o řešení, které je již na trhu známé. Postupem času nabídne v Evropě také systém řízení steer-by-wire, který opouští mechanické propojení mezi volantem a koly. Všechno bude řídit elektronika. Díky použití tohoto řešení získá řidič více prostoru na nohy, lepší pozici za volantem a snáze se mu bude také nasedat a vysedat. Snadnější a intuitivnější bude také řízení auta, k vyšší bezpečnosti přispěje i fakt, že při točení volantem už nebude hrozit křížení rukou.

Toyota bz4x
Výkon 150-160 kW
Maximální rychlost 160 km/h
Zrychlení 0-100 6,9-7,5 s
Dojezd dle WLTP 411-500 km
Cena 1 290 000 Kč

Autor: David Šprincl

Doporučujeme

Témata
4. 10. 2022 22:14
Re: To je ta údajná "ekologie" elektrozkratů v praxi
Noo, ak veríš všetkému, čo nájdeš na google, tak som ticho. :-[]
4. 10. 2022 22:10
Re: To je ta údajná "ekologie" elektrozkratů v praxi
Mňa považuješ za odporcu EV? Tak to ma nepoznáš. Som odporcom ich nezmyselného pretláčania za každú cenu. Som odporcom politiky, ktorá sa v tom angažuje a odporcom falošnej ekológie, ktorá slúži čomukoľvek, ale ekológii nie. Som odporcom biznisu veľkých hráčov, ktorý je na prvom mieste pred všetkým. Veci treba vidieť v oveľa širších súvislostiach, ako sa tu obvykle preberá, a sorry teda, ale mnohí mi pripadáte, ako keby ste mali na očiach klapky a videli len to, čo vidieť chcete.
4. 10. 2022 21:59
Re: To je ta údajná "ekologie" elektrozkratů v praxi
A čo s ním má byť? Nie je až taký dôležitý. Dôležitý je ten kolobeh, o ktorom tu so Stenlim stále pletiete. 2/3 pralesov už neexistujú. 2/3 CO2 neprejdú fotosyntézou a späť, teda ostávajú trvale v atmosfére. To nie je podľa teba problém? Ako by sa ti dýchalo s 1/3 pľúc?
4. 10. 2022 21:53
Re: schopnosti garantuje akumulátor 71,4 kWh
S predným náhonom a motorom vpredu naprieč. ;-)
Avatar - .StenLi.
4. 10. 2022 10:22
Re: To je ta údajná "ekologie" elektrozkratů v praxi
Presne tak, hlupak oznaci za hlupost vsetko comu nerozumie, alebo nema inteligentny protiargument. Tak isto je hlupe vytesovat sa z toho ze niekoho hanlivo oznacis. Stale je to tvoj osobny a hlupy nazor, kym ho nepodlozis vecnymi argumentami preco si to dovolis tvrdit a potom tu s par ostatnymi podobne nevzdelanymi oznacujete ludi za elektrohujerov, ekoteroristov, utopistickych bolsevikov a podobne, ale kazde jedno taketo oznacenie iba vyjadruje zufale posolstvo = nemam dostatocnu inteligenciu a vedomosti na to aby som ti vecne protiargumentoval, preto sa znizim k nadavkam. Popracuj na tom a hlavne na svojom vzdelani, lebo takymto stylom ta sfukne kazdy lepsi ziak zakladky, ktory nie je lenivy pouzit google.