Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive – Nebojte se dát jí šanci

Ondřej Mára
Diskuze (211)

Zatímco ve světě je Camry vyhledávaným modelem, v Česku si stále hledá své zákazníky. Brzy by však na trh měla dorazit její omlazená verze, díky které zmizí některé palčivé problémy a ceny skladových vozů by mohly výrazně klesnout.  A pak se i ze starší Camry může stát ještě zajímavější vůz.

Toyota Camry to na českém trhu nemá jednoduché, což ostatně dokazují i prodejní statistiky. Zatímco Škoda Superb si za minulý rok připsala 6241 prodaných vozů, z dealerství japonské automobilky si zákazníci odvezli jen 140 kusů camry. Pohled do ceníku přitom nabízí hned několik snadných vysvětlení.

Camry se totiž nabízí jen v jednom karosářském provedení, s jednou hybridní motorizací a vlastně ani mezi výbavami si zákazník nemá moc z čeho vybírat. Z paměti se mi dere vzpomínka na Suzuki Kizashi, které vstoupilo na evropské trhy s podobně nevýhodnými předpoklady. Nabízelo sice volitelný pohon všech kol a výborné jízdní vlastnosti, přesto to Suzuki k úspěchu nestačilo. Camry však píše trochu jiný příběh, ostatně jedná se již o osmou generaci tohoto modelu.

Když už jsem tedy zmiňoval prodeje za minulý rok na českém trhu, kde camry obsadila 11. příčku v segmentu vozů střední třídy, slušelo by se zmínit i světový trh. Bez ohledu na třídy se totiž camry s 592.648 prodanými vozy umístila na celkově šesté pozici – bez ohledu na segmenty. A své největší evropské konkurenty, jako je superb nebo passat, nechala daleko za sebou. 

Na výsledky světových trhů má samozřejmě vliv celá řada faktorů, od historie modelu, přes pokrytí světových trhů a jejich preference, až po kupní sílu. Jenže důvodů může být daleko víc. I po usednutí za volant camry totiž člověk rychle pochopí, v čem je síla tohoto modelu.

Nevšední elegán

Základem je totiž toyoťácká modulární platforma TNGA, která se může pochlubit skvělou tuhostí. Karoserie, která nezapře svou příbuznost s prémiovým Lexusem ES, působí elegantně už z dálky a svými rozměry slibuje víc než dostatek prostoru. Ostatně na délku měří 4885 mm a rozvor má hodnotu 2825 mm.

Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive

Po usednutí za volant může přijít drobný kulturní šok, globální camry totiž ke zpracování přistupuje zkrátka trochu jinak, než jsme od evropské konkurence zvyklí. Všechno působí poněkud robustněji, přesto nelze interiéru upřít punc prémie. A to vlastně platí pro všechny typy výbav, které si nejsou zas tak vzdáleny. Ostatně už základní Comfort, cenově od 920.000 Kč, může s paketem Business (+65.000 Kč) nadělat velkou parádu.

K hlavním přednostem výbavy Prestige (+950.000 Kč) totiž patří především větší 18“ lité disky, luxusnější dekory nebo multimediální systém s větší obrazovkou (sedm vs. osm palců) a podporou navigace Toyota Touch 2 Go. Současný systém infotainmentu ale osobně považuji za jednu z největších slabin Toyoty Camry. Jeho grafika i logika je zkrátka na dnešní poměry zastaralá a uživatelsky nepříliš přívětivá. Nemluvě o absenci konektivity Android Auto nebo Apple Car play.

Místa víc než dost

Vraťme se ale zpátky k otázce prostornosti, která je u Camry jednoduše skvělá v obou řadách sedadel. A dokonce ani zavazadelník není k zahození, pokud tedy pomineme tradiční omezení spjaté s velikostí nákladového prostoru u sedanů. Standardní objem má hodnotu 524 litrů, pod jeho podlahou je ukryta dojezdová rezerva a prakticky vždy nabízí sklopné zadní opěradla dělená v poměru 60:40. Jedinou výjimkou je příplatkový paket VIP (+100.000 Kč) pro vrcholnou výbav Executive, který vyměnil praktičnost za nadstandardní luxus.

K výbavě Executive totiž kromě head-up displeje a prémiového JBL audia přidává ještě elektrické ovládání polohy zadních sedadel, třetí zónu automatické klimatizace (pro zadní sedadla) nebo elektrickou roletku zadního skla. A to vše, společně s ovládáním rádia a přehrávaných médií, se ovládá ze zadní loketní opěrky. Výbava Executive s paketem VIP tak už skutečně cílí především na vyšší management, čemuž odpovídá i cenovka 1.150.000 Kč. A to jen pokud nezapočítáme 15.000 Kč za metalízu nebo 22.500 Kč za speciální lak. Testovaný kousek v ocelově béžové metalíze tak vyjde ve výsledku na 1.165.000 Kč. Tedy prozatím, ale k tomu se ještě dostaneme.

Kdo se přizpůsobí, bude odměněn

Jak už jsem zmiňoval, camry je dostupná s pouze jedinou motorizací, kterou je 2,5litrový zážehový čtyřválec o výkonu 130 kW (177 k) s nejvyšším točivým momentem 221 N.m. Díky hybridní asistenci se však systémový výkon dostal na úroveň 160 kW (218 k), což stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h během 8,3 sekund a maximální rychlost by měla dosahovat až 180 km/h. O přenos výkonu na přední kola se pak tradičně stará bezstupňová převodovka e-CVT.

Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive

Ta může být pro většinu zákazníků tím největším oříškem. Ostatně i já si na ní vždy zvykám tak polovinu společného týdne. Převodovka e-CVT totiž vyžaduje trochu více citu a možná i trpělivosti. Pokud se totiž o plynový pedál pořádně zapřete, odvděčí se vám převodovka monotónními vysokými otáčkami a zvukem vysavače. Jakmile se ale naučíte pracovat s plynovým pedálem trochu citlivěji, začne se auto chovat podstatně kultivovaněji. A navíc se odvděčí i skvělou spotřebou.

Hybrid v camry je totiž důkazem, že cestovat lze celkem úsporně i bez nafty. Při poklidné jízdě ve městě, kde hybrid funguje nejlépe, se totiž pohodlně vejdete do 5 l/100 km. Při běžném cestování po městě a svižné cestě po okreskách se spotřeba stále pohybovala okolo 5,5 až 6 l/100 km. Teprve při svižnějších přesunech po dálnici se spotřeba začala pohybovat v rozmezí hodnot 6 až 7  l/100 km.

Ve jménu pohodlí

Cestování s Toyotou Camry je přitom velice příjemná a oddychová záležitost. Automobilka sice nenabízí žádné adaptivní či jinak sofistikované tlumiče, přesto dokáže podvozek na 18“ kolech skvěle pracovat i na horších silnicích. Tuhá karoserie zkrátka nepolevuje, neozývají se pazvuky, za volantem je z auta cítit klid a jistota, zatímco posádka si může pohodlně užívat plavbu krajinou. 

Camry se zkrátka ve svém řidiči ani nesnaží probouzet pocit sportovnosti či touhy po dynamice. Obklopuje vás svou bytelností a komfortem, který navozuje příjemně uvolněnou atmosféru na palubě. Cestování s tímhle autem je tak hlavně o pohodě – ale s trochu jiným přístupem, než v podání koncernových konkurentů.

Bude lepší i lákavější

Kdo se o Toyotu Camry zajímá, ten nejspíš ví, že již před koncem minulého roku měla na trh starého kontinentu dorazit s omlazenou tváří. Ostatně když jsem pro auto vyrážel, trochu jsem doufal, že už půjde o faceliftovaný model. Bohužel se má očekávání nenaplnila, přesto jsem rád, že jsem dostal další příležitost se s tímhle nevšedním modelem znovu shledat. Je zkrátka jiný, než na co jsme zvyklí. 

A i když facelift přinese kromě designových změn a rozšířených bezpečnostní funkcí systému Toyota Safety Sense i tolik potřebné vylepšení infotainmentu (konečně s podporou Android Auto a Apple Car Play, větším 9“ displejem a jednodušším ovládáním), i předfaceliftovaný model bude mít stále smysl.

S nástupem nového modelu se totiž dá očekávat snižování cen, které by mohlo přesvědčit váhající zákazníky nejen z fleetových flotil, ale i ze stran jednotlivců. A pokud nutně nepotřebujete kombík, může být camry víc než zajímavou konkurencí nejednoho liftbacku. Už v základní verzi se totiž jedná o velice dobře vybavený model, který svým designem jednoduše vystupuje z davu.

Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive

Namísto testované výbavy Executive s příplatkovým paketem bych se podíval spíše po výbavě Comfort s paketem Bussiness. Menší 17“ litá kola jistě nebudou zas takovou vadou na kráse, stejně jako pár méně hodnotně působících prvků (např. plastové prahové lišty a absence chromované koncovky, zadního difuzoru či lakované mřížky předního nárazníku). Na rozdíl od výbavy Prestige ale paket Business přidá (syntetickou) kůží čalouněná sedadla s výhřevem, a kůží čalouněnou loketní opěrku a boky dveří. A to s cenou do jednoho milionu. Po modernizaci nejspíš i citelně méně.

 

 

Nejlevnější verze modelu 920.000 Kč (Toyota Camry Comfort, 2.5 Hybrid 218 k, e-CVT)
Základ s testovaným motorem 920.000 Kč (Toyota Camry Comfort, 2.5 Hybrid 218 k, e-CVT)
Testovaný vůz bez příplatků 1.050.000 Kč (Toyota Camry Executive, 2.5 Hybrid 218 k, e-CVT)
Testovaný vůz s výbavou 1.165.500 Kč (Toyota Camry Executive + VIP, 2.5 Hybrid 218 k, e-CVT)

 

Plusy

  • Prostorná kabina
  • Jedinečný design
  • Spotřeba
  • Cestovní komfort

Minusy

  • Zastaralý infotainment
  • Zvukový projev
  • Omezený přístup do kufru

 

Ondřej Mára
Diskuze (211)

Doporučujeme

Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive
Cena základní sestavy 1 050 000 Kč
Výbava základní sestavy Sedm airbagů, bi-LED světlomety, LED mlhovky, adaptivní tempomat s funkcí stop & go, dešťový a světelný senzor, dojezdová rezerva, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaný kožený multifunkční volant, palubní počítač, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatická dvouzónová klimatizace, bezdrátová nabíječka na chytré telefony, elektricky ovládaná okna vpředu a vzadu, přední a zadní parkovací senzory, 18“ kola z lehkých slitin, elektricky ovládaná a vyhřívaná přední sedadla, čalounění syntetickou kůží, rádio s šesti reproduktory, navigace. Kč
Cena testované sestavy 1 165 500 Kč
Výbava testované sestavy Paket VIP – hudební systém JBL s devíti reproduktory, head-up displej, třízónová klimatizace, elektricky ovládaná roletka zadního okna, manuálně ovládané roletky u bočních oken, elektricky ovládané zadní sedačky, zadní loketní opěrka s ovládáním rádia, náklonu zadních sedadel, regulace teploty a ovládáním zadní roletky (+100.000 Kč), metalický lak (+15.000,-). Kč Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2487
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 130 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 221 / 3600 - 5200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 4.3
Emise CO2: 98
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / 0
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1595 / 440
Rozměr pneu: 225/40 R18
Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4885
b) šířka (mm): 1840
c) výška (mm): 1445
d) rozvor (mm): 2825
e) rozchod vpředu (mm): 1580
f) rozchod vzadu (mm): 1605
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 910
k) šířka vpředu (mm): 1521
l) šířka vzadu (mm): 1476
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 510
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Avatar - lamal
10. 2. 2021 13:31
Re: Camry
60k to je snad este v zabehu nie ? ked to bude platit aj pri 360k bude ta info za nieco stat
Avatar - lamal
10. 2. 2021 13:29
Re: Camry
:-!
Avatar - Hammunasakra
10. 2. 2021 11:38
Re: Tajomstvo slabých predajov Camry odhalené...
Hmm u nás už pár měsíců https://www.novinky.cz/…celiftu-40343091

Tohle už rok https://www.youtube.com/watch?… u nás teda až za rok nebo kdy
10. 2. 2021 11:06
Tajomstvo slabých predajov Camry odhalené...
Zastaralý infotaiment nie je dôvodom slabých predajov Camry, to u mňa pri rozhodovaní sa nehrá žiadnu rolu.
Camry je dobré auto, sedel som v ňom, jazdil som v ňom, rovnako aj v sesterskom modeli Lexus ES.
Jazdne ma presvedčilo, výbavou odradilo. To, že kožené sedadlá nemajú vpredu odvetrávanie a vzadu vyhrievanie,
je vyslovene nepríjemné. Absencia pamäti prednej sedačky, vyhrievania volantu a čelného skla u subprémiového manažérskeho sedanu v najvyššej výbave za 44.000€ a to ani za príplatok je nepochopiteľný lapsus, ktorý zákazníci neodpúšťajú.
Zvlášť, keď RAVka s identickým pohonom toto všetko ponúka, dokonca za lepšie peniaze.
Preto som kúpil Stinger 2.2 CRDi 4x4 v plnke a urobil som dobre.
Importérovi odporúčam, aby sa trochu zamyslel.
Avatar - Hammunasakra
9. 2. 2021 16:13
Re: motor a prevodovka
No už DLOUHO https://www.auto.cz/…-vyrabene-137725 tvé pokřivené názory na tom nic ne(z)mění ;-)

Tady před 10ti lety https://www.autoforum.cz/…ai-malem-kralem/

Zkus ne-vymýšlet (blbokraviny) a spíš číst = jen taková RADA ;-)