Toyota GR Supra od Manhartu má 550 koní. Jen tuning stojí jako nová GR86
Německý tuner bavoráků uvádí novou úpravu pro Toyotu GR Supra. Inspiroval se prototypem vrcholné verze GRMN a za úpravy zaplatíte téměř stejnou částku, jako za novou Toyotu GR86.
Sportovní Toyota GR Supra se vyrábí už od roku 2019 a od úplného začátku produkce nejnovějšího pokračovatele japonské automobilové legendy se spekuluje o výrazně výkonnější GRMN Supře. Vrcholnou variantu modelu Toyota údajně aktuálně testuje na německém závodním okruhu Nürburgring a zřejmě si uvedení schovává na úplný konec produkce tohoto sporťáku, který se bohužel pomalu, ale jistě blíží.
Německou tuningovou společnost Manhart Performance však už dlouhé čekání přestalo bavit a rozhodla se, že si GRMN Supru postaví sama podle zatím známých informací, avšak nepotvrzených oficiálně. Dokonce i zvenku čerpá základní stylingové rysy ze zatím spatřených prototypů nejsilnější tovární supry, přičemž nejvýraznějšími prvky jsou přední splitter, zadní difuzor se dvěma páry výfukových koncovek a velké křídlo. Všimněte si nenápadných aerodynamických krytů na zadních světlech.
Snaha německého tunera bavoráků vylepšit japonský sporťák se může stát zvláštní, ale ve skutečnosti jablko nepadlo příliš daleko od stromu. Novodobá supra totiž zakládá na osvědčené technice od BMW s přeplňovaným třílitrovým zážehovým řadovým šestiválcem B58 s továrním výkonem 250 kW (340 koní). Nová úprava Manhart GR 550 pak svým oficiálním pojmenováním dává jasně najevo, co od ní můžeme očekávat.
Toyota GR Supra od Manhartu posílila na výsledných 405 kW (550 koní), které doplňuje 770 newtonmetry. Tohoto zvýšení výkonu úpravce dosáhl instalací nového turbodmychadla, karbonového sacího potrubí ARMAspeed, nerezového výfukového systému FI Exhaust a úpravou řídicí jednotky od MHTronic. Informace však neuvádějí, jestli je tuning dostupný pro obě převodovky, tedy šestistupňovou manuální a osmistupňovou automatickou od ZF.
Manhart se s novými koňmi navíc pochopitelně věnoval i podvozku, aby zlepšil celkové jízdní vlastnosti. Zvenku jsou vidět jen nová 20“ kola Concave One, ale za nimi se skrývají podložky pro větší rozchod a sportovní podvozek s nastavitelnými tlumiči KW a tvrdšími pružinami H&R.
A kolik to ve výsledku stojí? Manhart novou úpravu prodává v jednotlivých balíčcích. Paket GR 550 stojí 11.999 eur (cca 300 tisíc korun), kompletní sportovní výfuk získáte za dalších 7186 eur (cca 180 tisíc korun), karbonový bodykit stojí 13.500 eur (cca 338 tisíc korun) a za samotná kola zaplatíte „jen“ 3100 eur (cca 77,5 tisíce korun).
Podtrženo, sečteno to je za 35.785 eur, tedy přibližně 895 tisíc korun. Úprava od Manhartu tak je jen o 55 tisíc korun levnější než nová Toyota GR86. Šestiválcová Toyota GR Supra se přitom v Česku prodává se základní cenou od 1.835.000 korun. Levnější čtyřválcovou variantu můžete mít za 1.310.00 korun, ale pro tu není úprava dostupná.