Toyota JPN Taxi: Japonský taxík nepříliš vzdálené budoucnosti
S označením si u Toyoty příliš hlavu nelámali, studie se jmenuje prostě JPN Taxi, tedy taxík pro Japonsko. A s tou budoucností to není alespoň zvenčí tak horké, jak to vypadá. Že by designéři hledali inspiraci v Británii? Zřejmě ano, byť byl koncept navržen doslova „s japonskou pohostinností v mysli“. Auto je černé a má řádně vysokou střechu. Vyznává i kapku retro stylu, přední maska vypadá mohutně a na minulost odkazuje rovněž umístění vnějších zpětných zrcátek hodně vpředu u hlavních světel. Navíc v nich ale najdeme směrovky. Zpět do současnosti nás pak přesune zadní pár bočních posuvných dveří, tady praktičtější volba prostě neexistuje. Navíc jejich ovládání dostaly na starost elektromotorky.
Interiér pak zase pro změnu nahlíží do nepříliš vzdálené budoucnosti. Je v něm pochopitelně spousta místa, hlavně na zadní lavici, kam se vejdou až tři lidé. Pasažéři si můžou natáhnout nohy dle libosti, zavazadla patří až za ně a například sklopná nouzová sedátka, která známe z londýnské klasiky, zde chybí. Cestující mají i řádný výhled na nebe díky obřímu skleněnému střešnímu oknu. Příslušné užitečné informace jako aktuální čas, či zbývající vzdálenost do cíle cesty se jim zobrazují na displeji. Ve vedrech je pochopitelně ochlazuje klimatizace. To řidič má kolem sebe rovnou tři obrazovky, kromě digitálního přístrojového štítu ještě dvě další po stranách. A volič převodovky k tomu pěkně při ruce. Motor se startuje tlačítkem.
Toyota při vývoji spolupracovala s vládou, konkrétně japonským Ministerstvem dopravy a cestovního ruchu. Nové taxíky se prostě musí přizpůsobit i regionálním potřebám, nejen velkým městům. Ač JPN Taxi vypadá na oficiálních fotografiích jako docela velké auto, zveřejněné rozměry tvrdí něco jiného. Je totiž jen 4350 mm dlouhé a 1690 mm široké, takže výborná manévrovatelnost je zaručena. Značná výška 1700 mm spolu s nízkou plochou podlahou zaručuje cestujícím pohodlný vstup i výstup, o dveřích už řeč byla. Počítá se totiž na palubě také se seniory, kteří se mnohdy pohybují s většími obtížemi.
Podvozek má vzhledem k rozměrům poměrně dlouhý rozvor náprav 2750 mm, ale vzpomínaný prostor vzadu cosi takového naznačoval. Technické údaje bohužel zveřejněny nebyly, Toyota se pouze zmiňuje o pohonu zkapalněným ropným plynem (LPG) a hybridním systému. Tady určitě nepůjde o elektromotor, nýbrž o spalování dvou druhů pohonných látek: plynu a benzinu.