Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota láká na příchod další karosářské verze nové Corolly

David Bureš David Bureš 9. 11. 2018
14
6
Zobrazit náhledy (14)
Toyota Corolla Touring Sports Toyota Corolla Touring Sports Toyota Corolla Touring Sports Toyota Corolla Touring Sports Toyota Corolla Touring Sports Toyota Corolla Touring Sports Toyota Corolla Touring Sports Toyota Corolla Touring Sports Toyota Corolla Touring Sports
Nová generace Toyoty Corolla se zatím představila ve formě hatchbacku a kombíku. Za rohem je pak premiéra populárního sedanu.

Toyota letos mezigeneračně proměňuje svoji nabídku v nižší střední třídě. Nejprve přišel pětidveřový hatchback následovaný kombíkem, které se v Evropě opět vracejí k osvědčenému jménu Corolla. Nyní pak nastává čas na z globálního pohledu nejžádanější karosářskou variantu, sedan.

Nová, již dvanáctá generace sedanu Toyota Corolla se světu představí na nadcházejícím autosalonu v čínském Kantonu (Guangzhou), který se koná od 16. listopadu. Prozatím automobilka zveřejnila přiloženou video upoutávku, v níž však pouze naznačila siluetu chystaného automobilu.

Vzhledem k dříve odhalenému hatchbacku Corolla a kombi Corolla Touring Sports však už máme dobrou představu o tom, co od chystané tříprostorové varianty očekávat. Design vsadí na výrazné tvarování v přední části, s „vykousnutými“ úzkými světlomety, jejichž motiv by měl být zopakován i na zádi, jako u hatchbacku a kombíku.

Základem bude modulární platforma TNGA jako u C-HR či Priusu, která v případě pětidveřové varianty i díky využití hliníkových dílů a ultra vysokopevnostní ocele přináší o 60 % zvýšenou torzní tuhost karoserie. Podvozek u hatchbacku a kombíku tvoří příčky MacPherson vpředu, respektive víceprvkové zavěšení vzadu, což bychom měli najít také u sedanu.

Dříve odhalené karosářské verze naznačují také evropskou nabídku motorů. Dostupné budou výhradně s benzinovými agregáty. Konvenční přeplňovanou dvanáctistovku doplní dva hybridy, s osmnáctistovkou, respektive s dvoulitrem pod kapotou.

Toyota Corolla se v odcházející generaci v Evropě prodávala jen jakožto sedan. Kompaktní hatchback a kombi nesly v minulých dvou generacích název Auris. Nyní se však Toyota i v jejich případě vrací k osvědčenému a celosvětově známému označení Corolla. Firma to vysvětluje tím, že u globálně působící značky různá jména pro shodný model v různých koutech světa postrádají integritu, a tak je výrobce sjednocuje.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

příšerná palubka
Pallermo
| 12. 11. 2018
taky nazor a sto lidi je sto chuti, napsat ze je neco takoveho a takoveho je blbost. Mas napsat me se to nelibi nebo podle me atd....tak nemluv ze to tak je, kdyz kazdy ma jiny nazor. Dekujeme
Avatar - Hammunasakra
příšerná palubka
Hammunasakra
| 10. 11. 2018
A to si představ že minulou generaci Vaculík zařadil mezi svejch nejlepších který doporučuje = mimo jiný kvůli tomu jak to co kritizuješ = funguje i po letech :-)

Nová generace má velmi zajímavou techniku = uvidíme v praxi. Stejně jako uvidíme jak to vypadá v praxi ;-)

Ty 4 :no: a jinde 4 :yes: sou zábavný = škoda že neznám nicky který je dali = a oni se k nim určitě nepřihlásej >:-[]
příšerná palubka
maca02
| 9. 11. 2018
Ta palubka je hrozná, jen málokterá je horší. Ten displej vedle je masivní, jako kdybych tam vztyčil notebook. Volant hroznej, kaplička taky nějak přehnaně masivní, materiály na sedačkách strašný, takový pytloidní. Typická Toyota posledních let. Bohužel. Exteriér se ale povedl, o tom žádná.
Avatar - lamal
Zadek
lamal
| 9. 11. 2018
Nova Corolla bude celkovo velmi dobrym autom, vraj ma vyborny podvozok. Z testov HB...
Zadek
MazdaCX9
| 9. 11. 2018
Konečně pěkný zadek, oproti poslední generaci Aurise

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku