Toyota letos mezigeneračně proměňuje svoji nabídku v nižší střední třídě. Nejprve přišel pětidveřový hatchback následovaný kombíkem, které se v Evropě opět vracejí k osvědčenému jménu Corolla. Nyní pak nastává čas na z globálního pohledu nejžádanější karosářskou variantu, sedan.
Nová, již dvanáctá generace sedanu Toyota Corolla se světu představí na nadcházejícím autosalonu v čínském Kantonu (Guangzhou), který se koná od 16. listopadu. Prozatím automobilka zveřejnila přiloženou video upoutávku, v níž však pouze naznačila siluetu chystaného automobilu.
Vzhledem k dříve odhalenému hatchbacku Corolla a kombi Corolla Touring Sports však už máme dobrou představu o tom, co od chystané tříprostorové varianty očekávat. Design vsadí na výrazné tvarování v přední části, s „vykousnutými“ úzkými světlomety, jejichž motiv by měl být zopakován i na zádi, jako u hatchbacku a kombíku.
Základem bude modulární platforma TNGA jako u C-HR či Priusu, která v případě pětidveřové varianty i díky využití hliníkových dílů a ultra vysokopevnostní ocele přináší o 60 % zvýšenou torzní tuhost karoserie. Podvozek u hatchbacku a kombíku tvoří příčky MacPherson vpředu, respektive víceprvkové zavěšení vzadu, což bychom měli najít také u sedanu.
Dříve odhalené karosářské verze naznačují také evropskou nabídku motorů. Dostupné budou výhradně s benzinovými agregáty. Konvenční přeplňovanou dvanáctistovku doplní dva hybridy, s osmnáctistovkou, respektive s dvoulitrem pod kapotou.
Toyota Corolla se v odcházející generaci v Evropě prodávala jen jakožto sedan. Kompaktní hatchback a kombi nesly v minulých dvou generacích název Auris. Nyní se však Toyota i v jejich případě vrací k osvědčenému a celosvětově známému označení Corolla. Firma to vysvětluje tím, že u globálně působící značky různá jména pro shodný model v různých koutech světa postrádají integritu, a tak je výrobce sjednocuje.