Toyota Matrix: Americký Auris skončí bez náhrady
USA prý po pětidveřových automobilech moc netouží a zdá se, že Toyota Matrix je toho dalším důkazem. Tento vůz, postavený na technice modelu Corolla ve spolupráci s koncernem General Motors, jehož verze se nabízela jako Pontiac Vibe, existoval ve dvou generacích. Ta první debutovala v roce 2003 a druhá v roce 2008, přičemž zejména v případě té posledně jmenované jsme měli Američanům co závidět.
Design Matrixu byl i přes větší vnější rozměry (437 x 177 x 155 cm) totiž o poznání dravější, než v případě unylého soudobého evropského sourozence Toyoty Auris a k dispozici je i pohon všech kol a kromě standardní globální osmnáctistovky i verze s motorem 2,4 l o výkonu 118 kW. Vůz si prostě očividně kladl za cíl oslovit mladší zákazníky. Jenže jako už mnohokrát v historii se ukázalo, že tento typ aut v USA prostě neletí.
Toyota sice jeho prodejní čísla neuváděla a obratně je započítává co celkových čísel řady Corolla v honbě za prvenstvím ve světových prodejích, nicméně se proslýchá, že prodeje tohoto modelu v USA za mnoho nestojí. Tomu ostatně napovídají i nejnovější zvěsti, že Matrix ve Spojených státech bez náhrady skončí a v kompaktní třídě se bude Toyota i nadále spoléhat výhradně na sedan Corolla, jejíž nová generace se chystá debutovat ještě letos.
S autem podobného ražení se ale nejspíš nebudeme loučit definitivně, při životě by Matrix i nadále měl udržet solidní zájem v Kanadě, kde se také vyrábí, podpořený prodejem v Mexiku.