Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Prius a ekologický závod Roadlook TV

Libor Zezulka Libor Zezulka 25. 3. 2010
79
Nejprodávanější auto v Japonsku za rok 2009 se zároveň rovná nejprodávanější hybridní auto světa se mimo jiné rovná test spotřeby v Roadlook TV. Libor versus Hanička, ženský cit versus chlapská zkušenost a hlavně soutěživost.

Vážení a milí příznivci motorismu, zvykejme si. Zvykejme si pomalu na to, že auto nebude při rozjezdu vydávat žádný zvuk, zvykejme si na to, že slovo spalovací motor nadobro uvízne v slovnících cizích slov a následně archaismů. Zvykejme si na také nato, že tankovací pistoli s hadicí nahradí prodlužovací šňůra a zásuvka. Může to trvat i desítky let, ale nakonec k tomu asi dojde.

Ještě než chroptění turbodieselu a cvrlikání benzínového motoru definitivně nahradí elektřina (či případně vodík), ovládnou silnice hybridy, kde skomírající baterii zachraňuje právě starý dobrý spalovací motor. Ten má v zatím poslední Toyotě Prius objem 1,8 litru a maximální výkon 73 kW/5200 ot./min. Jeho schopnosti, spolupráci s elektromotorem a dopady této spolupráce na spotřebu jsme vyzkoušeli v rámci takového menšího závodu.

Jeho trasa vedla městem, chvíli mimo něj a dostalo se i na dálnici. Proti sobě stanuli zasloužilá řidička Hanička a vždy soutěživě naladěný Libor. Cílem bylo zajet vytyčenou trasu s co nejnižší spotřebou. Tak co myslíte, kdo vyhrál?

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

hezký ale nahov...
| 15. 8. 2010
Zivotnost akumulatoru je 500 000 km dokazano taxikarem ve australii ktery ma nekolik priusu najeto od 300 do 500 000 km. Jinak souhlasim ve meste je lepsi hybrid nez diesel. Je potreba chapat ze prius je prvni a jediny zatim poradny hybrid a on prosazuje technologii aby se toho ostatni chytly tim pujde cena dolu, napr Mazda od nich bude kupovat technologii Hybridu. Na druhou stranu vetsi problem je ze baterie jsou neekologicke kovy "doprava ze kanady do evropy pak do ciny a pak do japonska nez jsou z toho baterie atd.. je treba to vse chapat jako prodlouzeni zivotnosti spalovaciho motoru a snahu usetrit prirodu. Jenze zaoceanske lode tankery a staci jich POZUZE 15 lodi : spali tolik paliva jako vsechny auta na SVETE !!! a kolik jich je ? tisice !!! podle me emise na auta uz prehaneji, lodni a letecka i zeleznicni doprava nema zadne danne na emisni povolenky atd.... TAKZE SCHRNU TO MA TO SVOJE + i -. :-)
Avatar - Ferfi
demagogie
| 1. 4. 2010
beteria z roku 2001 vydrzi menej ako bateria z roku 2010
technologia prius 1 < technologia prius 2
Avatar - janodespota
Hanicka
| 31. 3. 2010
Treba uznat, ze Hanicka je pekna holka. Podla mna jedna z tych co nema problem s "polykanim" ked uz na to dojde >:D Jo jo, sympaticka a hezka... Maly by ste ju obsadzovat castejsie... :yes:
Avatar - runner42
demagogie
| 28. 3. 2010
Cituji z vlastního příspěvku: "výměna baterií (dneska se provádí hlavně u modelů 2001 a 2002) nastáva po cca 100.000 kilometrech a stojí 60.000 Kč"

Tedy pro vás ještě jednou - výměny se provádějí hlavně u 8-9 let starých vozidel s průměrným nájezdem 100.000 km. Tedy po skončení záruky. Toytoa si to holt dokázala přesně spočítat :yes:

A můj chorý zfanatizovaný mozeček (pro co vlastně?) si s matematikou ze 3. třídy spočítá, že cena za kilometr a ekologická zátež na kilometr nejsou v reálném světě statistické většiny vůbec lepší, než u normálního auta. :-(

A PR "ze života" mě fakt nebere. :-!
demagogie
| 28. 3. 2010
Placas nesmysly. Baterie se nemeni po 100k km, ale jejich minimalni zarucena zivotnost je 100k MIL nebo 8 let - tj pokud ti baterky kleknou do 160k km, mas je vymenene v zaruce... V nekterych statech jako kalifornie je dokonce minimalni zivotnost 240k km nebo 10let...
A neco ze zivota - taxikar, prius rv2005, najeto 550k km a baterky menil az po pul milionu km. [odkaz]
Jediny prů**r tvuj chory zfanatizovany mozecek

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku