Toyota S-FR dostane motor 1.2 Turbo
Stala se zajímavá věc. Toyota na Tokyo Motor Show 2015 představila koncept malého zadokolkového kupé S-FR a ačkoli o něm (alespoň oficiálně) neřekla takřka nic, zdá se, že nikdo nepochybuje, že se autíčko s retro designem bude skutečně vyrábět. A to je poměrně překvapivé i přesto, že Akio Toyoda už nějaký čas vyhrožuje, že značka bude mít v budoucnu tři sportovní modely, když ke GT-86 přibude vůz větší (Supra) a menší.
Koncept S-FR má mít rozměry i váhu na úrovni Mazdy MX-5, což nebude náhoda, vzhledem k tomu, že obě automobilky už spolu nějaký čas spolupracují a logicky se objevily zvěsti, že Toyota převezme Miatu včetně pohonné jednotky 1.5 Skyactiv-G s výkonem 130 koní a točivým momentem 150 Nm. Jenže jistý vysoko postavený nejmenovaný inženýr přes motory nyní sdělil, že "se při návrhu a vývoji motoru 1.2 Turbo myslelo i na montáž do automobilů s pohonem zadních kol".
A jaký jiný vůz by dvanáctistovku s Atkinsonovým cyklem mohl dostat? GT-86 asi těžko a zprávy o zadokolkovém Aygu vypadaly od počátku dost nereálně... Malý čtyřválec aktuálně disponuje výkonem 116 k (85 kW) a točivým momentem 185 N.m a lze tedy očekávat, že by poskytl kupéčku dynamiku na velmi podobné úrovni, jako 130k patnáctistovka v MX-5 - tedy poměrně slušnou. Navíc není vyloučeno, že by Toyota mohla jednadvojku trošku přifouknout.
Zatím ovšem není jisté, zda se S-FR bude opravdu vyrábět, tím méně jaký motor dostane a i kdyby to všechno nakrásně vyšlo, nelze automaticky počítat s tím, že Toyota bude malé zadokolkové kupé nabízet v Evropě. Nezbývá tedy, než se obrnit trpělivostí, doufat a čekat. Ale "zabychařit" si můžeme - zajímalo by vás spíše kupé Toyota s foukanou jednadvojkou, nebo atmosférický roadster Mazdy?