Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota se chystá do segmentu malých SUV. Co už víme o připravovaném Yarisu SUV?

David Bureš
Diskuze (6)

Připravovaná novinka by měla mít mnohé společné s novým Yarisem. Minimálně použitá platforma bude totožná.

Malá SUV se v posledních stala natolik populární, že svého zástupce v segmentu má dnes už každá druhá automobilka. Paradoxně však mezi nimi chybí Toyota, největší automobilka světa, která vlastní SUV segmentu B na evropských trzích stále nenabízí. Hodlá to však změnit.

O příchodu městského SUV z dílny Toyoty, jemuž se kvůli velikosti přezdívá Yaris SUV, se spekuluje už delší dobu, automobilka o něm však dlouhodobě neposkytuje žádné informace. Konkrétně na loňské prezentaci nové generace Yarisu se při otázce na přípravách malého SUV taktně mlčelo.

I nyní výkonný viceprezident evropské divize Toyoty Matt Harrison přípravy nového SUV na spodní části nabídky potvrdil jen nepřímo: „Segment SUV jako celek roste. Způsob, jakým tato oblast trhu neustále roste a rozděluje, znamená, že zde určitě jsou možnosti pro další produkty. Ani náhodou si nemyslím, že bychom všechno pokryli s C-HR. Segment B-SUV roste, přebírá část zákazníků z kategorie C-SUV. Takže se díváme, zkoumáme a vidíme rostoucí počet konkurence.“

Zákulisní zprávy nicméně potvrzují, že Toyota na SUV s délkou okolo čtyř metrů pro Evropu skutečně pracuje. Mělo by přitom jít o svébytné auto, nikoliv tedy model Toyota Raize představený pro japonský trh.

To je 3.995 mm dlouhé SUV, bratr Daihatsu Rocky, které je postaveno na základech nové platformy DNGA (Daihatsu New Global Architecture), vyvinuté ve spolupráci se značkou Daihatsu. Představeno bylo loni, s přeplňovaným litrovým tříválcem kombinovaným s novou převodovkou CVT z dílny Daihatsu.

To „Yaris SUV“ pro Evropu má využít platformu TNGA GA-B z nového Yarisu, která byla speciálně vyvinuta pro použití v automobilech segmentu B. Od verzí této architektury pro větší modely se mimo jiné liší použitím zadní torzní nápravy místo víceprvkového zavěšení. Ostatně i Matt Harrison přiznává, že je flexibilní pro použití také v SUV.

Právě s novým Yarisem má mít novinka hodně společného také co se týče vzhledu. Bude však samozřejmě vyšší. Shodovat se má i nabídka motorů – pro nový Yaris jsou potvrzeny výhradně zážehové tříválce.

Základem bude litr, nad ním bude stát jedna pětka, které doplní Hybrid. Ten využije nově vyvinutý tříválec s variabilním časováním ventilů o objemu 1,5 litru pracující v Atkinsonově cyklu, který je odvozen od větších agregátů čtvrté generace hybridního pohonu Toyoty – dvoulitru v Corolle nebo 2,5litru v RAV4. K dispozici by měl být výhradně pohon předních kol.

Zatím nepojmenované SUV by se podle zákulisních zpráv mohlo představit ještě letos s tím, že by se mělo začít prodávat v roce 2021. Výrobu by měla dostat na starosti francouzská továrna Valenciennes, kde se vyrábí model Yaris.

David Bureš
Diskuze (6)

Doporučujeme

9. 1. 2020 13:21
Re: To by sedlo.....
Až na to, že je to rebrandované Daihtasu a s Toyotami pre EU trh má spoločný len znak.
Avatar - WinDiesel
9. 1. 2020 03:42
Re: To by sedlo.....
babičky jsou prasata a Němci jsou magoři
Merkel nemá děti takže není babička takže není prase
to je dobře že tady nezanechá žádnou další generaci a uhlíkovou stopu :-[]
Avatar - pradeda777
8. 1. 2020 19:45
To by sedlo.....
....i do Kolína...... :-!