Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota se na českém trhu přetahuje o druhou pozici s Hyundaiem

Toyota C-HR 2,0 AWD-i
Toyota C-HR 2,0 AWD-i
Toyota C-HR 2,0 AWD-i
Toyota C-HR 2,0 AWD-i
33 Fotogalerie
Roman Šitner
Diskuze (27)

Japonská Toyota je stále blíže druhé pozici na českém trhu. Letos už se před Hyundai dostala třikrát: v dubnu, v červenci a v srpnu. V září sice skončila zase třetí, celoročně ale Korejcům v podstatě dýchá na záda. Za tři čtvrtletí má Hyundai 15.578 registrací, Toyota 14.330. Volkswagen je s jedenácti tisíci až s odstupem čtvrtý, naopak Škoda se 58 tisíci prodanými vozy vůbec nemusí bát, že by její pozici někdo ohrozil.

Jasnou dvojkou na českém trhu je Toyota, pokud se tedy přičtou i užitkové vozy. Ty Hyundai prakticky neprodává. Japonská automobilka se v tomto segmentu dostala i před Volkswagen a je na třetí pozici za Renaultém a Fordem. Zajímavostí je, že Toyota většinu svých užitkových vozů vyrábí s koncernem Stellantis. Ze všech značek, které je také nabízejí, jich v Česku prodává nejvíce. Vděčí za to především nepřerušovanému prodeji spalovacích motorů, který si může dovolit díky nižším emisím velkého množství prodávaných hybridů.

Nejprodávanější značky (osobní vozy, 1-9/2024)
ZnačkaProdeje (ks)Meziroční změna
Škoda58.268-1,2 %
Hyundai15.578-0,3 %
Toyota14.3309,1 %
Volkswagen11.302-22,8 %
Kia7850-9,2 %
Trh celkem171.9992,7 %

Toyota v Česku předvádí v podstatě podobný růst jako ve zbytku Evropy, ve které je po Volkswagenu druhou nejprodávanější značkou.

V Česku se ji přitom daří nebývale dobře. V roce 2015 byla totiž v registracích až šestnáctá, o rok později čtrnáctá, přičemž v roce 2017 se těsně dostala do první desítky. Pak šla postupně na devátou a sedmou pozici a mezi lety 2020 a 2023 se držela na čtvrté pozici. Letos už je v osobních autech na třetím místě a druhé už je poměrně na dosah. Vývoj v užitkových vozech je ještě dramatičtější, protože před deseti lety měla Toyota v užitkových vozech aspoň nějaké prodeje jedině s pick-upem Hilux. 

Nejprodávanější značky (užitkové vozy, 1-9/2024)
ZnačkaProdeje (ks)Meziroční změna
Renault25436,3 %
Ford228328,0 %
Toyota216138,3 %
Volkswagen1952-4,9 %
Peugeot1293-1,2 %
Trh celkem16.8035,0 %

Český trh s auty letos mírně roste. Za první tři čtvrtletí je proti loňsku vyšší o necelá tři procent a prodalo se baťovských 171.999 vozů. V samotném září byl ale růst šest procent a registrace vzrostly na nejvyšší hodnotu od roku 2017. 

Desítka nejprodávanějších značek v osobních vozech zůstává stejně, jen mírně se změnilo pořadí. Kromě toho, že se Toyota dostala na třetí místo před Volkswagen, Dacia postoupila na šesté místo před Mercedes. Na svém zůstala Škoda a Hyundai na prvních dvou pozicích, pátá Kia, osmý Ford, deváté BMW a desátý Peugeot. 

Video placeholder
Už dlouho jsem vám chtěl říct, jak to mám s Toyotou C-HR. Souhlasíte? • Zdroj: auto.cz

Nejprodávanějším modelem je v Česku Škoda Octavia s 15.522 vozy, druhá je Škoda Karoq (8039) a třetí Škoda Kodiaq (7742). Do první desítky se mezi škodovky vklínil Hyundai i30 na šesté pozici, Hyundai Tuscon na deváté a Kia Ceed na desáté. 

Za celý letošní rok předpovídá poradenská firma PwC prodej osobních vozů na úrovni 226 tisíc aut, což je o zhruba dvě procenta více než loni. "Poptávka po automobilech je stále ovlivněna slabším ekonomickým růstem. Aktuálně však již pozorujeme postupná drobná zlepšení," uvedl expert PwC Pavel Štefek.

Vstoupit do diskuze (27)