Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota se spalovacích motorů nevzdá. Vyvíjet je hodlá i nadále

Ondřej Šámal
Diskuze (40)

Největší světová automobilka se motorů s vnitřním spalováním nehodlá vzdát ani v éře elektromobilů. Ty totiž podle představitelů Toyoty nepředstavují jedinou cestu k uhlíkové neutralitě.

Japonský kolos sice patří k hlavním tahounům na poli klasických hybridních pohonů, s plug-iny a čistými elektromobily zatím ale trochu otálí. V současné době nabízí pouze elektrické SUV bZ4X, které ovšem v tvrdé konkurenci nepatří k nejlepším. Toyota nám ovšem slibuje zlepšení. Už za dva roky bychom se měli dočkat nových akumulátorů s výrazně vyšším dojezdem. A Japonci nezapomínají ani na technologii s pevným elektrolytem, které bychom se mohli dočkat nedlouho poté, byť v omezeném měřítku.

Přesto ani poté automobilka neplánuje ukončit vývoj spalovacích motorů. Bateriové elektromobily podle ní totiž nejsou jediným řešením, jak nakonec dosáhnout uhlíkové neutrality. Alternativu nabízejí například palivové články na vodík, ačkoliv tahle technologie se zatím celosvětově příliš nerozšiřuje. Vodík v kapalné formě ovšem v Toyotě umějí dokonce spalovat i v konvenčních motorech.

Další alternativu nabízejí syntetická paliva, která se vyrábějí chemickou cestou reakcí vodíku s oxidem uhličitým. Jejich současnou nevýhodou jsou ovšem velmi vysoké energetické nároky, s tím související cena a také fakt, že jejich spalováním logicky vznikají emise CO2. Ty by však měly být nižší než při jejich produkci.

Video se připravuje ...

Touhle cestou se vydává například Porsche, které v Chile postavilo první větší rafinérii na syntetická paliva. Jimi hodlá pohánět například soutěžní vozy (ostatně už se tak i děje). Toyota plánuje vlastní projekt tohoto rázu. Technologická diverzifikace je totiž v přechodu na emisně čistější způsoby dopravy zcela klíčová.

Ondřej Šámal
Diskuze (40)

Doporučujeme

18. 1. 2024 08:54
Re: Jednoduché
Jak tak dneska koukám, konečně už dootravoval :yes: Nicméně hned zítra přibyde nový otravný nick...
Avatar - lyon667
17. 1. 2024 09:34
Re: Toyota greenwashing
Ekonomika se srovná sama, jako to dělá vždy, kdy se do ní násilně nezasahuje. Co se nesrovná je uživatelská nepřívětivost a celková nesmyslnost koncepce pohonu na těžké a slabé baterie. A o tom to celé je.
17. 1. 2024 07:06
Re: Jednoduché
Že sa s takým retardom bavíš. Ja som si ho dal na hate-list a je pokoj.
Avatar - Barrichello
17. 1. 2024 01:49
Re: Toyota greenwashing
:-) :-) :-) :yes:
17. 1. 2024 01:46
Re: Toyota greenwashing
Taky všechny zmíněné značky prodávají nejvíce v těch zemích, kde EV moc nefičí a dlouho fičet nebudou a Čína tam má zavřené dveře. Logicky dál sypou do toho, co umí. Největší trh pro tyhle značky je Japonsko a USA. Japonsko není k EV obecně otevřeno. V USA se prodá EV zlomek. Sice v LA resp Kalifornii jezdí plno Tesel, ale tam to začíná a končí. Suzuki prodá nejvíc v Indii, kde prodává levné auťáky. Indie sice posílá rakety na měsíc, ale většina populace nemá přístup k pitné vodě z vodovodu a ani nejlevnější čínské EV tam nefičí. Ale Suzuki se tam prodává jak párky v rohlíku.