Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota se vrací do WRC. Připojí se k týmu Loeb, nebo Solberg?

David Bureš David Bureš 5. 2. 2016 • 20:41
8
Japonský výrobce se chce úspěšně vrátit do WRC, k čemuž potřebuje schopné jezdce. I proto hledá mezi těmi nejlepšími.

Toyota se v příštím roce chce vrátit do světového šampionátu v rallye. Zatím má ale problém sehnat závodní jezdce, kteří by v jejích barvách nastupovali. Toyota chce totiž jen ty nejlepší piloty, i proto již oslovila Pettera Solberga. Ráda by jednala rovněž s legendárním Sébastienem Loebem.

„Probírali jsme s Petterem různé plány. Víme, že je světový šampion a rychlý jezdec,“ tvrdí o Solbergovi Tommi Makinen, další někdejší úspěšný závodník a zároveň šéf týmu Toyota Gazoo Racing, který tím potvrdil, že japonský výrobce má o Solberga zájem.

Norský pilot se v roce 2003 stal mistrem světa ve WRC, naposledy se šampionátu zúčastnil v roce 2012. Dnes se Solberg účastní světového šampionátu v rallycrossu (WRX), kde v minulých dvou sezonách získal dva tituly mistra světa. Solberg se podle svých slov chce zúčastnit WRX i v letošním roce, plány do dalších let jsou ale nadále i otevřené. To naznačuje, že jednačtyřicetiletý závodník o návratu do WRC minimálně uvažuje.

Příchod Solberga nicméně není vůbec jistý, a tak Toyota musí hledat dál. Po internetu kolují spekulace, že Toyotu navštívil i legendární Sébastien Loeb, Makinen ale přiznává, že s tímto devítinásobným mistrem světa ve WRC ještě nejednal. Zároveň by ale měl o francouzského pilota zájem. „Pokud by Sébastien měl zájem něco udělat, tak s ním samozřejmě chci mluvit. Víme, že je jeden z nejlepších pilotů historie a že si stále úspěšně vede a pokračuje v závodění,“ říká Makinen.

Loeb by pro Toyotu byl jistě trefou do černého, francouzskému pilotovi se daří za volantem snad jakéhokoliv vozu. Úspěšně se účastnil závodu na vrch Pikes Peak, šampionátu WTCC i Rallye Dakar, ve WRC je pak nejúspěšnější jezdec historie. Ve světovém šampionátu v rallye by se rozhodně neztratil ani v roce 2017, kdy mu bude 43 let.

Hledání jezdců pro Toyotu není snadným úkolem, zvlášť kvůli nejvyšším ambicím – japonská stáj chce vítězit, a tak se nechce spokojit s druhořadými piloty. Toyota měla zájem o Krise Meeka, ten se ale nakonec rozhodl zůstat u Citroënu. Stejně tak Sébastien Ogier zůstává u Volkswagenu. Zatím volní pro příští sezonu jsou Thierry Neuville (Hyundai) a Mads Ostberg (M-Sport Ford), první z nich ale již prohlásil, že by svoji kariéru i nadále rád spojoval s korejským týmem.

Toyotě se alespoň povedlo angažovat Mikko Hirvonena, který nově pomáhá s vývojem Yarisu WRC. Finský jezdec se WRC naposledy účastnil v roce 2014, mistrem světa se nikdy nestal, zvítězil ale v 15 závodech. Při letošní první účasti v Rallye Dakar pak skončil na skvělé čtvrté příčce. Na vývoji nového Yarisu se dále podílí i Juho Hänninen, který úspěšně závodil se Škodou Fabia S2000 v sérii IRC.

V příštím roce začnou ve WRC platit nové regule, díky nimž budou vozy rychlejší. Počítá se se zvýšením výkonu motoru a zároveň snížením váhy. Zlepší se i aerodynamika. V roce 2017 budou v šampionátu určitě závodit VW Polo WRC, Hyundai i20 WRC, Toyota Yaris WRC a nový speciál od Citroënu. Do světového šampionátu v rallye by se navíc rád vrátil Fiat, zatímco účast Fordu je nadále nejistá.

Související články

Témata
Avatar - Otrava
6. 2. 2016 01:12
Re: Je celkem jednoduché jak trefit nejlepšího jezdce
Já myslím, že i teď by Loeb mohl být více než zdatným soupeřem Ogiera. Na Monte Carlu mu ještě nedávno ukazoval záda, než, pravda, udělal chybu. Na druhou stranu v pravděpodobně pomalejším autě a po dlouhé absenci v rally. Ale ani v předchozích záskocích ve WRC neměl problém.

No, ne že bych Ogierovi ta vítězství a (nejen) občasné poražení Loeba nepřál, ale on zaostává hlavně co se osobnosti týče.
Avatar - Sumi2000
5. 2. 2016 17:17
Re: Super zpráva!
Souhlas , že je to super zpráva , ale kromě WRC se dá sledovat i F1 a motoGP..
Formule sice jen na satelitu , ale německá Astra je zdarma a F1 na RTL..
5. 2. 2016 15:53
Re: A vida
Ano, Toyota si "spálila prsty" v WRC, ale je dobře, že už ji otrnulo a vrací se. Co by ještě víc pomohlo WRC by byly regule, které by drasticky omezovaly náklady týmů. Tím by se na scénu přilákalo víc továren a profesionálních týmů. Dovedu si představit, že homologační požadavek vyrobit a prodat 5000 identických vozů během 12 měsíců by moc pomohl. :-!
Avatar - Individualita
5. 2. 2016 14:59
No vida
Tak už vím komu fandit :-)
Avatar - fostek
5. 2. 2016 14:58
A vida
No uvidíme. Matně si pamatuju, že kdysi byli pro technické podvody vyhozeni ze světové rallye. Ale nechce se mi to googlit. Něco s turbem nebo restriktorem vzduchu nebo co. Ale pamatuju si to. A pak to miliardové fiasko v F1.
Tak snad jim to půjde a bude se na co koukat! Ne, že bych fandil Toyotě, ale pokud jí to bude šlapat, jedině dobře. WRC je cool. Na formule se prakticky už nedá koukat.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku